• kickan82

Gör EDA ont?

Gör den jätteont? Jag är jättespruträdd o tycker det verkar lite läskigt att de sticker in den i ryggen, har hört att om de sticker fel så kan man bli förlamad! :-O

ååhh, vågar jag ta den? Nu vill jag att ni ska säga att den inte aaalls gör någé ont

• Svar på tråden Gör EDA ont?
  • ÄlskarNoel

Hej!

Jag fick EDA när Noel föddes. Jag kan säga att det inte kändes. Man är så koncentrerad på värkarna (som gör ooooont) och att man måste ligga still när de sätter EDA:n att man inte tänker på det.

Jag kan bara säga att... EDA RULES! :)

Lycka till!

//Linda

• Rebekka

Två ggr har jag fått den och det lilla sticket känns som piss i havet jämfört med värkarna

• TANKGIRL

Det var obehagligt å ilade.

lokalbedövningen var värst, som stelkramsspruta ungefär.
    Det grenade ut sig i ryggen men man har sååå ont av värkarna att man skiter i det

• Bebis

Jag kände ingenting... Helt ärligt var så inne i värkarna att jag itne märkte när de stack.

• Limani

Jag kände det inte ens,sticket alltså.
    EDA får en tumme upp här!
    Lycka till!
    //Marina

• AnnaLuleå

Om man nu inte tar EDA så fort man bara kan så gör själva förlossningen såpass ont att man inte tänker på hur själva sticket känns. Vänta du med EDA tills du känner att du verkligen behöver det, det är ju ändå en risk- men kan vara väl värt det ibland.

• Chva72

ja, jag kände inte ett dugg jag heller..

• S med 2

Har fått eda/spinal 2 ggr fast de har fått lägga den sammanlagt 4 gånger och jag har inte kännt något. Man är så fokuserad på värkarna som gör bra mycket ondare. Ta lustgasen samtidigt som de sticker så känner du inget. Tänk oxå på att ligga väldigt krökt så underlättar det och går smidigare....det är ju inte lätt att dra ihop sig så med värkar och en jättemage men be din sambo/man att hjälpa dig att hålla upp knäna mot hakan.

/sara v18

Svar på tråden Gör EDA ont?