• kickan82

Gör EDA ont?

Gör den jätteont? Jag är jättespruträdd o tycker det verkar lite läskigt att de sticker in den i ryggen, har hört att om de sticker fel så kan man bli förlamad! :-O

ååhh, vågar jag ta den? Nu vill jag att ni ska säga att den inte aaalls gör någé ont

• Svar på tråden Gör EDA ont?
  • saturnina

Jag kände ingenting, men min man sa att det var jätteläskigt, för det krasade till. Själv är man så borta (jag var öppen 7 cm då) av smärta, att det inte var någonting jämfört med resten.

EDA:n var bara underbar!

• Upptagen

kände lokalbedövningen pyttelite men brydde mig inte pga värkarna (är stickrädd!) och EDAn kände jag bara som ett bubbel i ryggen som inte gjorde ont.

• VeronicaMy

Hej har inte läst de andra inläggen emn ja e exremmmmmmt spruträdd och jag tog EDA och det funkade sååå bra.

sticket e inget gjämfört med vad värkarna är.

ta det om du känner att du behöver det!

*tumme upp för EDA*

kram

• önskarbarn

Läkarna brukar vara så vara att det går väldigt fort och bra. Men det du sa att du skulle begära Embla-kräm innan kan du nog glömma. Oftast är det ju snabba ryck när det gäller EDA och krämen ska ju verka en bra stund.

Jag har arbetat som usk på en förl.avd och där var det vi´uskor som assisterade läkaren vid behandlingen. En gång la bm Embla innan läkaren kom men han blev irriterad och slet bort plasten för han skulle ju sprittvätta och lokalbedöva.. tydligen inget hit!!

Men... ta det lugnt... det går så fort och du bör känna av den goda effekten ganska snabbt...Jämför det med smärtsamma värkar i flera timmar. HAr du riktigt god effekt av EDA:n (som jag hade när min son skulle födas) så är du ute i korridorena och myspromenerar efter en halvtimme.

• Heather KL

Jag är glad för denna tråd för jag är rädd inför EDAn också. Men nu känns det lite bättre. Jag är inte spruträdd - men tanken att det går i ryggen o man måste ligga stilla göra mig nervöst!

BF = imorron!

• Blue

Jag var också otroligt spruträdd, men jag kan helt ärligt säga att EDA:n gjorde inte ont ett dugg. Bedövningssprutan som jag fick först stack till lite grann, och sen kände jag bara att läkaren pillade mig lite på ryggen, sen var det färdigt. Sen kändes det ungefär som all smärta bara rann bort på något konstigt sätt.

• Plingplongflikka

jag är jätte spruträdd. Panik vid stick i fingret-...
    Jag överdoserade min lustgas för att jag var skraj så jag försvann när dom stack mig. Men av lustgasen då... Kände ingenting

• kickan82

ok, så då kan man inte ha Embla då? , får satsa på en massa lustgas då istället

• Maria 79

Minns inte att det gjorde ont att få den... iochförsej minns jag inte så mkt från min förlossning eftersom jag var hög på lustgasen nästan hela tiden..

• Pallas

Har inte gjort ont de tre ggr jag fått ryggbedövning (en EDA, två spinal).

Svar på tråden Gör EDA ont?