Hej
Jag lider av sprutfobi...
Men man får ju bedövning i huden innan de sätter sprutan så man känner inte när de sätter EDA'n... Jag flåsade Lustgas för fulla muggar när de la den på mig, det gick bra trots allt, min man höll masken i mitt ansikte. Alla i rummet, inkl läkaren, var supernervösa när de la den, då de förstod min rädsla...Men som sagt , det gick bra, och jag fick till o me beröm av läkaren..
Mitt tips till dig... ställ in dig på en sprutfri förlossning... MEN, läs på om alla bedövningar, stäng inte dörrarna, utan var öppen för att du kan ändra dig under resans gång... Berätta även för samtliga att du är väldigt rädd... Ha musik på när de lägger den, om du tar den, så kan du fokusera på annat... Det finns inget värre än kommentarerna om att det gör så ont ändå att man inte bryr sig om ett stick, det gör en ju inte starkare då man inte vet vad som väntar liksom.. Jag brydde mig, men valde ändå att ta edan...Det passade mig bra, men ah jag vet inte.. Läs min dagbok om förlossningen...läs också brevet inanna...
Lycka till, fråga gärna om du undrar ngt, Kram