• snabbavinden

    Tvillingar Aug -08

    Var på UL idag för o kolla hur långt jag igenligen var gången, då det visade sig att vi väntar tvillingar. Skulle gärna komma i kontakt med fler som väntar tvillingar för jag har abslolut ingen erfarenhet av tvillingar. Detta är min tredje gravidetet.

  • Svar på tråden Tvillingar Aug -08
  • Jannabus
    Uppdaterar efter Ultraljudet :

    eeidaa: BF 080802 väntar 2-äggstvillingar 1 flicka / ?
    Snarf: BF 080803 väntar 2 äggstvillingar, en av varje enligt UL
    Blekingskan: BF 080803 väntar 2 äggstvillingar
    Snabbavinden: BF 080808 Vet ej om det är 1 el 2 äggstvillingar
    Jannabus: BF 080808 väntar 2 äggstvillingar
  • Anki85

    passar på att skriva mitt nya bf tyvärr blev jag backad 6 dagar:(

    eeidaa: BF 080802 väntar 2-äggstvillingar 1 flicka / ?
    Snarf: BF 080803 väntar 2 äggstvillingar, en av varje enligt UL
    Blekingskan: BF 080803 väntar 2 äggstvillingar
    Snabbavinden: BF 080808 Vet ej om det är 1 el 2 äggstvillingar
    Jannabus: BF 080808 väntar 2 äggstvillingar
    Anki85: BF 080816 vet ej om det är 1 el 2 äggstvillingar

  • snarf

    Idag ringde min svärmor och frågade om dom kunde få komma hit om någon månad och köpa tvillingvagn samt alla bebis prylar som spjälsängar, tripptrapptrullstolar och annat smått och gott åt oss på ikea Dom vill betala allt fast svärfar vill att vagnen är just från honom. vilka guldklimpar!
    Jag försökte säga nej men va sjutton, dom vill verkligen de här så jag tackar och niger fint *s*

    Ska bli jätte roligt att få åka iväg en heldag och njuta av allt gulligt och fint, att äntligen våga njuta fullt ut och faktiskt köpa hem saker. Men jag sa att vi väntar tills vecka 26-27 iaf.
    Trevlig söndag alla :)

  • snabbavinden

    Snarf- det är ju bara att tacka och ta emot då slipper ni ju den stora kostnaden, när dom är snälla och erbjuder sig.

    Själv skulle jag ha varit i Göteborg nu för övernatting för att åka till Ullared imorgon, men nu ska jag ju på kunskapstest för att se om jag får gå vidare i Yrkesförar utbildningen.
    Men en resa till Ullared ska det bli av ialla fall, men man får ta o åka en lördag istället får ta å kolla upp datum för resan.

  • Blekingskan 74

    Usch då, lördag på Ullared känns inge vidare... Är det inte knökfullt då? Lycka till på kunskapstestet snabbavinden!

    snarf, vilka svärisar! Önskar att mina hade NÅGOT av den varan i sig... Jag kräver inget egentligen men snålare människor får man leta efter. Jag tror faktiskt att de knorrar när de ska betala bensinen för att hälsa på oss... Nä, här är det mina föräldrar som nästan går till överdrift på andra hållet. Tycker det verkar vettigt att vänta lite innan de stora köpen men man ska nog inte vänta för länge heller när man väntar tvillingar, man vet ju inte hur länge man är rörlig!

  • snabbavinden

    Tänkte bara ta o skriva några rader om kunskapstestet jag var på idag. Det var sex st test man fick göra om div olika saker det var faktistk ganska svårt iaf matten, man fick ju inte använda miniräknare :( Har ju glömt massor sen man gick i skolan. Men det var ändå kul. Imorgon ska jag göra körtest kl 8.00 sen på onsdag så börjar praktiken som håller på till den 30 mars.
    Pratade med tanten som hade hand om proven idag och arbetsförmedlingen hade inte talat om för dom att jag var gravid med tvillingar. Så hon avrådde mig att gå utbildningen för det är jätte tungt vilket jag misstänkte. Men jag fick jätte gärna gå denna 2 veckors test för om det går bra så kan jag ju alltid söka till någon annan gång det är utbildning.

  • dalgici

    hej allihopa!!
    e tillbaka från UL o d visade sig bara vara 1 därinne ändå..inga tvillingar tyvärr :( men bebben mådde bra i magen o vinkade :) d blev en konstig känsla när hon sa att det bara var 1 för alla trodde d va 2 o ja me så man va helt inne i d..såg lilla hjärtat slå för fullt :)
    men men, man ska vara glad ändå med tanke på att det inte fanns några "fel" el hur :)

    fast måste ändå säga att på ngt sätt känns d lite tomt nu..trodde starkt på att d va två..o så e ja helt beroende av tvilling forumet :) vet inte om jag kan släppa taget än.. alla säger att jag ska vara glad att d bara e en, o att d e skit jobbigt me 2 o så..men de tänker ju bara på den jobbiga delen, inte på hur underbart d e me tvillingar o att d e värt all jobb..

    ni får lycka till allihopa me era tvillingmagar :) o tack för att jag fick vara me i denna tråd!

    många kramarrrr

  • snabbavinden

    dalgici- jätte skönt ändå att den lilla mådde bra. Kan förstå att det känns tomt när man trotts allt var inställd på att det var två små bäbisar där. Du får kika in på detta forum ibland å tala om hur det är med magen å så. Lycka till. Kram

  • puret101

    Varit på ultraljud idag och det gick kanonbra :) Båda bebbarna var kvar i magen, det fanns en skiljevägg emellan och de hade varsin moderkaka och bebbarna var nästan jämnstora! De rörde sig hur mycket som helst!, värsta fotbollssparkarna!! Känner mig hur glad och stolt som helst :) Ena var garanterat en pojke och den andra vägrade att visa upp sig.

  • Blekingskan 74

    Puret - grattis till fint UL! Det är ju bara så underbart att få se dem! Hur många UL ska ni andra gå på? Innan sa någon att nästa gång var i v 24 men nu blev det inte förrän v 28. Anledningen var att allt såg bra ut, det är tvåäggs-, och att jag inte hade några problem med min förra grav.

    Min mage är stor nu! Jämförde med bilder och den är som i vecka 29-30 med mitt förra barn! Och jag är bara i 21! Det är full kalabalik där inne mest hela tiden men än kan jag inte känna vilken det är som sparkas. Häromdagen kände jag dock precis efter varandra två boxningar/sparkar på vardera sidan av magen så det var nog lite slagsmål där inne. Ska bli skoj när de ligger lite mer stilla och man verkligen vet vilken av dem som slåss!

    I går var jag hos BM och fick höra härliga hjärtljud, 144 och 146. Mitt järnvärde var faktiskt bra, 119, så de där järntabletterna har gjort verkan! På sistone har jag bara tagit en om dagen så det verkar räcka i detta stadiet. Jag har gått upp 3 kg. Det känns skönt att det inte är mer för det lär ju bli en del innan detta är klart, det kan man nog vara ganska säker på... Fick också reda på att SÖS har föreläsningar om tvillingförlossningar som vi tänkte gå på. Man har ju massor av frågor tycker jag!

    Nej, nu måste jag jobba. Har halvdag idag och mycket ska hinnas med trots att jag sitter hemma!

Svar på tråden Tvillingar Aug -08