Inlägg från: Jessi74 |Visa alla inlägg
  • Jessi74

saras måbra-tråd keeps going stronger

Min nya favvotråd

• Jessi74

SE jag är också oinbjuden på din sida.

• Jessi74

Blev lite inspirerad av Evenstars storkok igår. Så jag har nu på morgonen gjort müsli och bakat bröd Man hinner ju lite när man har morgonpigga barn. Funderar på om jag kan hitta på nåt mer att göra, men det ekar lite tomt i kylen, vi brukar ju storhandla på fredagar. Men jag ska ju packa också för vi ska åka till mina föräldrar idag när mannen slutar jobbet.

• Jessi74

Kaya jag önskar att jag fick komma hem till dig och smaka på alla dina hemgjorda grejor som du äter. Det låter så gott jämt!

• Jessi74

Ätit så god snabblunch! Äggröra med makrill och vitkål.

• Jessi74

Kaya, det vore jättekul! Som gammal Norrköpingsbo är det alltid kul att besöka stan, och dessutom bor min faster där, men det blir alldeles för sällan besök i Peking.

Som Nilla, Kaya, Kaksmulan diskuterar så tror jag också på en mer allsidig kost än att hålla sig till en ensidig diet. Även om det säkert är lättare att följa typ GI, VV ed strikt för då har man en mall att gå efter.

Evenstar, jag tror inte jag är så stor hjälp eftersom jag gillar att träna till rock, iaf när jag springer. Då är det Ozzy, Nirvana, Pearl Jam, Metallica och sånt som gäller.

• Jessi74

Oj vad ni skriver! Typ fem sidor och då var jag här senast igår ju!

Jag mår inget bra, fryser och är supertrött och på extremt grinigt humör. Dessutom har jag av någon konstig anledning fått bara 10 tabletter av antibiotikan och inte 20 som behövs om man ska kunna ta 2 tabletter per dag i 10 dagar. Och inte kan de hjälpa mig på apoteteket här där mina föräldrar bor heller så vi måste åka hem tidigare imorgon än planerat och hoppas att det går att lösa hemma där jag hämtade ut dem. Men hon på apoteket här höll med om att det blivit fel. Retfullt!

Så ingen motion, deppig är jag och massa choklad har jag ätit. Inget kul just nu.

• Jessi74

SE - lät ju jättesmaskigt med hemgjord pommes!

Känner mig blä. Trött och frusen. Inte fått rätsida på penicillinet heller. Så imorgon måste jag mickla med det IGEN. Tydligen har läkaren skrivit fel behandlingstid eller fel antal tabletter. Och hon på apoteket som expedierade borde ha reagerat på att 10 tabletter inte räcker om man ska 2 tabletter per dag i 10 dagar, sa hon jag pratade med idag på apoteket. Suck och fy och pust.

• Jessi74

Grattis Magda och Tindra! Ni är jätteduktiga!

Jag ids inte väga mig idag, mår ju som sagt inte särskilt bra pga infektion. Sista dagen föräldraledig idag. Synd att man inte får vara helt kry när man ska börja jobba. Men det ska nog gå bra ändå. Det blir lite kul att få tillbaka vuxenlivet på ett sätt.

• Jessi74

JJ, min man ska vara hemma till i augusti med sonen så det känns helt lugnt. Det blir skönt att slippa tänka på dagishämtningar och VAB och sånt i ett halvår. Det ska bli skönt att börja jobba samtidigt som det blir jobbigt att vara borta så mycket från barnen. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger