Inlägg från: Jessi74 |Visa alla inlägg
  • Jessi74

saras måbra-tråd keeps going stronger

Idag börjar min man köra den sk rikshospitalets diet, som han kört förut. Helt asknäppt enligt min uppfattning, men han tycker det är en bra kickstart för att komma igång. Fördelen som jag ser det är att han inte kommer småäta onyttigt längre, och då gör inte jag det heller

• Jessi74

Magda, det är en sån här vansinnesdiet. Idag var det kaffe och sockerbit till frukost, till lunch spenat, två ägg och en tomat och ikväll är det en 250 g biff och råkostsallad. Sen någon dag är det bara en kopp te till frukost och sen en lammkotlett till middag. Klart man går ner i vikt då! Men han tycker det är lite kul tror jag, jag skulle bara hata att vara hungrig.

• Jessi74

Kaya, vad trist att vara förkyld igen. Jag har nästäppa sedan två veckor tillbaka. Börjar tro att det är någon allergi?! Vi grillade kycklingkorv i lördags, i det soliga vädret och det var så himla mysigt!

Anyway, måste hitta tillbaka till löpningen, inte sprungit på två veckor nu. Regnar ute också.

• Jessi74

Grattis Magda!!!

Evenstar, middag idag blir linssoppa och hård smörgås. Är inte hemma förrän till sju så det blir lagom.

• Jessi74

hej hej...varför är det så att när det är stressigt och jobbigt runt omkring och jag säkert mest behöver pepp och råd för att få mat och motion att fungera, då går jag inte in och läser här... Anyway, haft en riktigt jobbig vecka på jobbet. Somnat typ åtta tre kvällar i rad i veckan som gått och varit så himla trött. Känner mig inte utvilad trots helgen heller, skulle behövt en dag till att vila på...men jobb imorgon.
    Anyway, sprungit två dagar i veckan och det är ju positivt. Idag har vi haft ettårskalas!

• Jessi74

Sprungit både långfredag och påskafton! Massa god mat och godis också, men träningen är ju min ledstjärna! Hade sällskap i spåret igår, av min man. Det var oerhört inspirerande och kul att inte springa själv!
    SE, låter härligt att ha det som du

• Jessi74

JJ - Tack! Det är härligt med löpning nu när jag kommit en bit på väg och det faktiskt är skönt att springa, och inte bara en hemsk pina som det är i början när man är otränad.

OK, nu ska jag ha uppehåll i en månad vad gäller kakor och godis. Blivit lite mycket på sistone med alla kalas vi varit på plus påsken. Så jag känner att nu är det stop. 24 mars-24 april ska jag inte äta kakor och godis alls. Det blir nog svårt för jag har världens sötsug varenda dag.

Idag blir det en löprunda tillsammans med mannen. Sen åker vi hem efter påskfirande hos föräldrarna.

• Jessi74

Det var tungt att springa idag, jobbigt på alla sätt och vis, både flås och stum i benen. Men det är skönt att jag ändå härdade ut och sprang hela rundan. Tyvärr har jag fått ont i ena vaden. Ska försöka vila två dagar nu, då jag sprungit tre av fyra dagar i streck.
    Och no more godis och kakor på en månad nu! Jag är så fånig så jag ska sätta upp en lista på väggen och kryssa för varje dag jag klarar av och räkna ner tills månaden är slut.

• Jessi74

Grattis förresten till nedgången Magda!!!

• Jessi74

Har promenerat en sväng i morse, i tjänsten till ett hembesök. Nystart idag, jag måste verkligen ta tag i det här för vågen var inte kul imorse. Gått upp flera kilo Taggad är jag dock! Kul nu att min man också har börjat springa, så vi kan stötta varandra!
    Monsa -20 kg är ju fantastiskt!!!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger