Inlägg från: Jessi74 |Visa alla inlägg
  • Jessi74

saras måbra-tråd keeps going stronger

Kaya, blev så inspirerad av att läsa om din gryta så jag kopierade ingredienserna och ska försöka laga till nåt liknande någon dag!

• Jessi74

I need some air!!!! Måste ta en ordenlig genomkörare idag, promenera och springa tror jag minsann det blir. Känner mig helt utan luft när jag jobbat en hel vecka.

• Jessi74

Dottern trappat in glas i foten så mannen har åkt till närakuten för att se om det sitter någon glasbit kvar. Får se hur lång tid det tar... Jag tror iofs inte det är någon fara, så det känns ju skönt. Men jag får se när jag kan ge mig ut och springa.

• Jessi74

Jag är sur för jag har fått ont i hälen, misstänker hälsporre. Vill inte sluta springa! Skulle ju säkert vara mer skonsamt för kroppen om jag lyckades gå ner lite mer i vikt men det verkar lite trögt. Men jag har ju kommit igång och springa nu så jag vill inte sluta med det.

• Jessi74

Äntligen har jag utökat min runda, 5,2 km var den rundan jag tog idag! Men jag läste på om hälsporre och man ska värma upp mycket bra, stretcha noga efteråt och givetvis ha bra skor. Samt byta skor ofta under dagarna, även om man bara går. Så jag får börja med det och se om det hjälper. Min pappa har haft hälsporre och blivit bra och det var byte av skor flera gånger på arbetet (han står mycket) som hjälpte honom.

• Jessi74

Hello!
    Varit mycket nu i helgen och igår var jag i Kayas hemtrakter, Finspång och Åtvidaberg, med jobbet så det blev en heldag på resande fot.

Hälen är okej nu, men jag ska verkligen ta ditt råd Kaksmulan och börja stretcha. Clinan, jag har funderat på inlägg, får se om det kommer tillbaka eller om hälen är bra nu.

• Jessi74

Fattar inte hur man ska hinna allt när man jobbar heltid. Jag skulle vilja hinna träffa mina barn, baka bröd, träna, handla, göra egen müsli, måla en lampa, städa förrådet.... Man hinner ju ingenting! Och tro mig, det är inte tv som stjäl min tid, inte alls...

• Jessi74

Ikväll ska jag ut och springa min 5 km runda så fort barnen har somnat. Jag bara måste ut, har jobbat över två kvällar i rad så jag är verkligen sugen på motion när jag suttit så mycket inne.

Vi har haft tre jobbiga kvällar/nätter i rad med en skrikande son så vi börjar bli lite slitna. Han är ju febrig med hosta och snuva så vi antar att det beror på det men man önskar ju verkligen att de kunda tala om vad det är som inte är bra!

Kaya, vad trist att du är krasslig och vad trist att det känns botten att inte kunna träna. Jag förstår hur du känner, jag känner inte så många här där jag bor heller och de vi umgås med bor inte just i närområdet så jag kände mig ibland isolerad när jag var föräldraledig. Det är bättre nu när jag jobbar.

• Jessi74

Körde ett ordentligt löppass igår kväll i mörkret och regnet. Känns i benen idag. Har en tillstymmelse till halsont men jag SKA INTE bli sjuk. Imorgon är min lediga fredag och det ska bli så underbart med en extra dag i helgen!!!! En chans att komma ikapp lite med barnen, hemmet och mig själv!

• Jessi74

Jag har inte hunnit gå in här på flera dagar nu...har väl varit sådär på sistone, inte haft tid att motionera och ätit lite väl onyttigt i helgen. Men så är det den tiden på månaden just nu och jag är så hungrig då... Mycket på jobbet, blivit sena kvällar och det är ju inte riktigt tanken då man vill vara så mycket man kan med barnen efter arbetstid. Har grymt ont i huvudet idag, vet ej varför.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger