Inlägg från: Jessi74 |Visa alla inlägg
  • Jessi74

saras måbra-tråd keeps going stronger

Nu ska jag göra iordning pizzasallad bara för det Praktiskt att ha under veckan ju!

• Jessi74

Kaya, vad härligt att vara frisk igen! Lycka till med jobbsök!!! Min mage är dock i obalans....känns inte så bra faktiskt, men jag kan vara på jobbet iaf.

Magda, du är så duktig! Well done!!! Allt som man går ner är super duper bra ju!

Idag är min långa arbetsdag, jobbar 8-18.30. Det är ingen kul dag kan jag säga....

• Jessi74

Så här har dagen sett ut:
    Frukost: naturell yoghurt med müsli (hemmagjord), 1 knäcke med ost 17%.
    Mellis: 1 banan och kaffe
    Lunch: Korvstroganoff på kycklinglättkorv med ris
    Mellis: 1 apelsin, keso och kaffe.
    Middag blir när jag kommer hem vid kl 19 idag. Får se vad som serveras. Sååå sugen på choklad eller rulltårta som vankades idag men jag har avstått. Druckit massa vatten.

Smooothie är ju så gott, JJ! Vår blender har gått sönder, måste köpa en ny!

• Jessi74

JJ vad smart! En stavmixer har jag ju!!

Tindra du är ju fantastiskt duktig som lyckats gå ner så mycket på så kort tid! Wow!!!!

Välkommen Alyssa!

Idag ska jag utnyttja min friskvårdstimme och gå en timme tidigare från jobbet för att träna. Otroligt bra att få träna på arbetstid en timme/vecka! Så jag ska ut och springa med andra ord. Men det är kallt idag, -2 grader! Men det är bara att klä sig ordentligt.

SE hoppas du mår bättre idag! Jag hade fruktansvärd mensvärk tidigare, men sedan jag fick mitt första barn så har jag inte det längre. Det är helt otroligt skönt att slippa för det är så hemskt att ha mensvärk.

• Jessi74

Magda, jättebra med ett mål! Jag har funderat på om jag ska göra en till tatuering också, men jag har två så jag tror kanske det räcker...
    Idag har jag ätit en underbart god chokladkaka med kanel och valnötter i. Det var fantastiskt gott att unna sig det, en kollega bakade som ska sluta på jobbet. Nu ska jag strax ta friskvård!

• Jessi74

Magda, jag skulle ju kunna lägga upp bild faktiskt... Jag har en tribal på vristen och på...bröstkorgen eller vad det heter (mellan brösten och halsen ) har jag en ros slingrat runt ett fredsmärke (gjorde den när jag var 18).

• Jessi74

Annelie, jag tyckte jogg.se hade precis en sån funktion som jag har letat efter! Jättebra!
    Och nu har jag varit ute på min runda. Det var lite tungt idag, men jag kämpade på och faktiskt så blev tiden en minut snabbare än förut! Men jag får ont under min ena fot, vad kan det bero på? Känns nästan som en sträckning. Det är inte under hälen utan lite längre fram, men inte i hålfoten. Vad kan det bero på? Skorna är ju nya och sitter som gjutna på andra foten iaf. Kanske måste snöra bättre?!

• Jessi74

Idag ska jag på utbildning så då blir det lunch på stan. Får se vad man kan hitta för nåt, det kryllar ju inte av restauranger där vi ska vara precis....jag som gillar matlåda! Efter utbildningen ska vi hela familjen åka och bada, så det hinns inte med någon motion idag. Men det blir kul!

• Jessi74

Jag har börjat äta endast hårt bröd i veckorna och bara mjukt bröd på helgerna. Ska baka mina limpor ikväll på filmjölk och bikarbonat, tar typ fem min! Imorgon är jag leeeedig!!! Så underbart det ska bli att vara ledig en extra dag i samband med helg.

Grattis Kaksmulan! Hur många år fyller du förresten?

• Jessi74

Jo jag kan lägga in receptet när jag kommer hem, är på jobbet nu

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger