• clinan

saras måbra-tråd keeps going stronger

tyst var det här!!

Va ute en runda för en stund sen, blåste rejält. Vovven blåste nästan iväg ju så det blev bara en kortis runda!

Ikväll blir det ett skivstångspass och imorgon är det ett kibox pass som står på schemat!

ha en fortsatt bra dag!!

• clinan

aj aj aj vilken träningsvärk jag har. Va på kibox igår i 90 minuter. Va väldigt längesen jag va på detta passet eftersom de har bytt instruktör. Men eftersom min favvisinstruktör höll i det igår så va jag ju bara tvungen att ta mig dit. Det va jobbigt kan jag berätta Ont precis över allt i kroppen idag. Men ont på ett behagligt sätt

• clinan

Har precis bokat semestern. Blir en helg på Astrid Lindgrens värld 23-25/5. Ska bli så skoj. Fick plats i en stugby i närheten av stället. Stugorna som ägs av Astrid Lindgrens värld va fullbokade. Så jag hoppas att stället vi hamnade på är bra. 2600:- tyckte jag var väldigt billigt, då ingår även inträdet för hela familjen in till Astrid Lindgrens värld. Detta är vår första semester som familj så jag ser fram emot detta jätte mycket! Ska bli så himla skoj!

• clinan

Morrn Morrn!
    Här blåser det fortfarande, igår blåste det så mycket att vi knappt kunde öppna ytterdörren

Idag blir det en lugn dag, bara promenader. Drack rödvin igår o lite öl. Är inte bakis men seg eftersom vi inte kom i säng förrän närmre ett. Mat idag blir resterna från igår. Potatis o kassler gratäng med wokgrönsaker. *mums*

• clinan

Nu kör jag igång på riktigt, ORDENTLIGT! Inget godis o skit mitt i veckan. KANSKE på lördag OM jag är sugen. Sambon är med på det han oxå så det känns skönt! Äter vanlig mat men tänker höja ett snäpp med motionen bland annat att ta en tur på motionscykeln på kvällarna (minst 1mil)

Känner mig så plufsig för tillfället, och det är bara jag som kan fixa det! Och det är precis vad jag tänker göra!

• clinan

Såja, då är motionen avklarad för idag! Gick med Thea till dagis eftersom sambons bil va sönder och han tog min bil. Så vi gick en liten sväng innan dagis. cirka 20 minuter men i Theas takt.

Sen när jag kom hem tog jag en bok som jag ska läsa till skolan och satte mig på motionscykeln. Så det 1 mil, SKÖNT! Nu ska jag ta en välbehövlig dusch sen ska jag åka till Skolan.

Kan blir så att jag sätter mig på motionscykeln när jag ska titta på Design Simon&Tomas. Sitter ju lika bra där som om jag skulle slöa i soffan

• clinan

Blev ingen tur på cykeln idag. Nöjde mig med morgonens motion. Imorgon blir det däremot cykel framför tv'n. Sambon har gitarr elev så jag har inget att göra så då blir det min vän cykeln

Nu är det däremot tid att gå och lägga sig, trött som tusan!!

Godnatt!

• clinan

ingen cykel idag heller *SUCK* hinner inte, måste iväg till mina föräldrar och fixa med utskrift av arbete, eventuellt få hem en annan skrivare än denna jag har hemma!

Men har i alla fall varit ute på en rask promenad på 5 km, svettigt men SÅÅÅ skönt, helt vindstilla, blå himmel och strålande sol. Hade lätt kunnat gå en runda till men nu måste jag laga mat!

• clinan

Vad vi brukar unna oss.

Tyvärr måste jag säga att det är godis Men har skrivit ny matsedel nu för fyra veckor framöver och där har jag på fredagarna även skrivit till nån enkel efterrätt som vi kan unna oss istället för godis. Godiset kan vi ta på lördagen istället om vi är sugna. Känns mycket lättare att klara av det nu när sambon är med på det hela. Vi äter alltid vanlig mat, typ spagetti o köttfärssås, potatis, biff o sås och sånna grejer. Har för dålig fantasi när det gäller nya maträtter och en kass ekonomi som ofta sätter stopp för att sväva ut för mycket med maten.

Min stora dröm (eller är det egenligen dröm? kanske mer ett mål att uppnå) är att våga gå till ett gym och anmäla mig. Just nu är det för dyrt när jag pluggar. Har verkligen inte råd och det svider, tro mig det svider SÅ. Men sen när jag slutat skolan och får ut typ det dubbla mot vad jag har nu, DÅ ska jag träna på gym. Jag ska det jag bara ska!

Hörde en bra sak häromdag som någon känd person har sagt:
    "Livet kan bara förstås bakåt men måste levas framåt"

• clinan

skrämmande när jag tänker efter. Jag unnar mig inget om man räknar bort godiset på helgen, fast jag trivs ändå med min tillvaro på nåt vis.

Fast egentligen det jag unnar mig dagligen är att vara så mycket som möjligt med familjen.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger