• MagdaA

saras måbra-tråd keeps going stronger

Tina: skönt! här snöade det när vi var ute idag

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

här blir det lax och pressad potatis, till det en kall sås och sallad. Längtar redan! Synd bar att pojken itne verkar vilja sova så jag kan börja med maten... sov en halvtimme vilket är alldelens för lite för han, brukar behöva ca 1,5...

• MagdaA

blir ingen ct i kväll. tok-ont i mina skavsår och krångel med grabben, orkar inte. får ta ett pass i morgon i stället.

• MagdaA

vi åt fetafärsbiffar och klyftpotatis här idag, massa god sallad till också såklart!

• MagdaA

tjohejj, nu är jag svettig. 30 min på ct:n. hörde högt tempo sista minuten, skönt! ska ta å duscha nu, sen göra fruktsallad och mysa lite innan det är dax för sängen. ska på ikea i morgon så de kan ju va skönt att få sova lite i natt.

Tina: Här kommer receptet:

FETAFÄRSBIFFAR

1½ msk ströbröd
    ½ dl vatten
    ½ tsk salt
    1 krm svartpeppar
    50 gr fetaost
    200 g nötfärs
    olja att steka i

Låt ströbrödet svälla med vatten minst 10 min.
    Tillsätt salt, peppar, nötfärs och smulad fetaost.
    Rör hastigt ihop till jämn smet
    Forma 4 biffar
    Stek i oljad panna, medelvärme, ca 4 minpå varje sida.
    Jag tyckte dom höll ihop ltie dåligt, kanske kan man röra i ett ägg?

• MagdaA

Nu har vi ätit en STOR skål fruktsallad jag och maken, de va riktigt gott! Sen har jag mumsat lite nötter och törkad frukt.

Vi ska på ikea i morgon och jag har laddat med lite resegodis. nötter, torkad frukt, russin och lite sånt, ska ta med några flaskor vatten också så jag inte blir toksugen på en massa onyttigheter. NEJ, nu ska jag lägga mig. Puss på er!

Monsa: klart man kan baka in fetan, det har jag gjort förut, men i det här receptet skulle man "smula" och jag tycker det blev bra, blev ju endel ganska stora bitar ändå. Jag gjorde receptet *3 = 150 g feta, det är ju en såndär "bit" man kan köpa.

Betty: hur länge har du tränat på din ct? du kommer öka snart tror jag, när du känner att du orkar! Sen beror det ju på vad för typ av program man kör också... det jag kör på nu heter "fat burn"

• MagdaA

här blir det ingen motion idag. har varit på ikea HELA dagen, precis kommit hem. hade tänkt ta ett pass på ct:n när Alex somnat, men det blir så sent, måste få sova lite i natt så jag kommer stupa i säng när gossen behagat somna!

Skött maten hyffsat idag, kunde kanske varit bättre, men är nöjd ändå. Vägning i morgon, spännande att se om det är nån skillnad!

• MagdaA

Tjohoo!!! förra veckans slit gav resultat. -1,2 kg och -1 cm i midjan

• MagdaA

Tina: BRA!!! Va duktig du är!

• MagdaA

nu är ja jäääätte hungrig! väntar på att Alex ska vakna så ska jag koka gröt. Köpte dinkelgröt som jag tänkte prova, aldrig ätit det.

tack allihopa!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger