• Anonym (ångest)

Bakis.. och ångest!!!!

Usch.. jag var ute igår och drack för mycket. Jag är så j*la bakis. Och jag HATAR att bli det, och att bli för full.
    Andra som såg mig tyckte nog inte att jag var fullare än ngn annan... men jag vet.
    Jag blir bakis på så lite, och ändå drack jag så mycket.
    Vi kom hem vid 2 och redan då visste jag hur jag skulle vakna upp idag..
    ..med ÅNGEST!
    Man vaknar genom att man vrider och vänder på sig och tänker "vad har jag sagt? Jag är så DÅLIG så DÅLIG! VARFÖR sa ja SÅ!!! Huvudet spränger och ångesten kommer... illamåendet börjar.

Vad har jag då gjort?! Jag "råkade" säga åt en kompis, att en annan kompis gjorde för mkt av dåliga saker (partyknarkar). Jag skulle inte säga det. Jag FÅR inte säga det!
    Men nu råkade jag nämna det. Dessutom sa jag att jag inte direkt litar på denna kompis (vilket är sant, men nu känns det som ett svek)....
    Kompisarna umgås inte med varandra, och det är inget som kommer fram att jag sa, men jag känner mig ändå så dum.
    Usch, jag menade ju inget illa.

Jag känner mig så dum! Det är inte första gången jag säger saker på fyllan som jag ångrar, men jag är så less att det blir så där..
    Så nu är ångesten på väg upp...
    Så här är det ofta, inga stora grejer jag gör, men bara saker man säger, utan att vakta sin tunga.

Tycker ni att jag är hemsk? känner ngn igen sig? Och framför allt... är det helt fel om man "slinter" med tungan ibland?

Jag dricker inte så ofta, men jag har en förmåga att alltid få ångest och tycka att jag är VÄRLDENS SÄMSTA MÄNNISKA dagen efter..

• Svar på tråden Bakis.. och ångest!!!!
  • Anonym

alla slinter mer eller mindre med tungan under fyllan.

speciellt jag

• Anonym (ångest)
    Anonym skrev 2008-01-13 09:51:05 följande:
    alla slinter mer eller mindre med tungan under fyllan.speciellt jag
    skönt att inte vara ensammen. men tycker du man måste bekänna till andra vad man sagt?...

Och är man en dålig kompis? Jag menade ju inget illa...
  • Anonym

Anonym (ångest) skrev 2008-01-13 09:52:19 följande:

skönt att inte vara ensammen. men tycker du man måste bekänna till andra vad man sagt?...Och är man en dålig kompis? Jag menade ju inget illa...
    nä för fan gör inte det.

sånt händer.
    vet inte hur många ggr jag sagt saker som jag inte ska säga,eller saker som jag inte menar eller saker som jag hittat på.

så e d ibland på fyllan.
  • Anonym (ångest)
    Anonym skrev 2008-01-13 09:55:38 följande:
    Anonym (ångest) skrev 2008-01-13 09:52:19 följande:nä för fan gör inte det.sånt händer.vet inte hur många ggr jag sagt saker som jag inte ska säga,eller saker som jag inte menar eller saker som jag hittat på.så e d ibland på fyllan.
    ok..

Men varför får man sån himla ångest??? När jag slant med tungan, var jag inte ens full... var bara på andra ölen, men tänkte mig inte för..
    Jag är så rädd att min kompis skulle bli så arg på mig OM hon mot förmodan, någon gång får höra vad jag sagt..
  • Anonym

Anonym (ångest) skrev 2008-01-13 09:58:54 följande:

ok..Men varför får man sån himla ångest??? När jag slant med tungan, var jag inte ens full... var bara på andra ölen, men tänkte mig inte för..Jag är så rädd att min kompis skulle bli så arg på mig OM hon mot förmodan, någon gång får höra vad jag sagt..
    skulle hon mot all förmodan få reda på det nån gång så kan du förklara att det var på fyllan å att du inte visste varför eller vad du sa exakt.
    men att du har djup ångest över det och att du inte ville berätta det innna för henne var för att inte såra henne med nåt du råkat säga på fyllan.

ibland så gör alkoholen så att man tappar omdömme och sin självrespekt,man vill skapa en intressant kväll å är den inte tillräckligt intressant så ploppar man ur sig saker som man vet är "saftiga" eller skvaller som alla gillar.
    eller tom hittar på saker som gör att man blir intressant å får en gemenskp för kvällen
  • Anonym

att man får ångest beror på 2 saker.

1.alkohol är ångestframallande.

2.man gör/säger saker som man inte skulle gjort annars,man får ångest att man betedde sig som en annan människa än den man verkligen är nykter

• Anonym (ångest)
    Anonym skrev 2008-01-13 10:04:45 följande:
    Anonym (ångest) skrev 2008-01-13 09:58:54 följande:skulle hon mot all förmodan få reda på det nån gång så kan du förklara att det var på fyllan å att du inte visste varför eller vad du sa exakt.men att du har djup ångest över det och att du inte ville berätta det innna för henne var för att inte såra henne med nåt du råkat säga på fyllan.ibland så gör alkoholen så att man tappar omdömme och sin självrespekt,man vill skapa en intressant kväll å är den inte tillräckligt intressant så ploppar man ur sig saker som man vet är "saftiga" eller skvaller som alla gillar.eller tom hittar på saker som gör att man blir intressant å får en gemenskp för kvällen
    Vilken bra formulering du hade där! Att man gör kvällen mer intressant genom att ploppa ur sig saker.. Det stämmer så väl!

Jag brukar inte hitta på saker, men jag förstår att man kan göra det också. Har DU gjort det? Ngt exempel? (som får mig att glömma mitt elände?)
  • Zoria

Om man häller i sig nervgift förstår jag inte hur man kan förvänta sig att det ska bli en positiv upplevelse. Det är väl ganska logiskt att det inte är en bra grund för ett välmående? Du ska snarare vara väldigt tacksam de gånger det inte går helt åt helvete.

• Anonym (ångest)
    Anonym skrev 2008-01-13 10:06:53 följande:
    att man får ångest beror på 2 saker.1.alkohol är ångestframallande.2.man gör/säger saker som man inte skulle gjort annars,man får ångest att man betedde sig som en annan människa än den man verkligen är nykter
    Jo, det är verkligen ångestframkallande. Det brukar ju kännas bättre när bakfyllan släpper... Usch!
  • Anonym (Jag oxå)

Jag gjorde min alkoholdebut när jag va 17. I många år hanterade jag det ganska bra. Tills några år tillbaka började jag överkonsumera varje gång jag va ute. Jag fick rejäla problem med alkoholen. Inte att jag drack ensam, men jag sökte mig alltid till situationer så jag fick dricka. Fick fler o fler minnesluckor. Gjorde saker som jag alltid ångrade. Visste inte va jag sagt... Och hade sån vidrig ångest varje gång!!

Nu har jag bestämt mig att sluta helt! Jag går aldrig på krogen längre sen jag träffade sambon, men så fort jag kom åt alkohol drack jag som det va den sista kvällen! jag hade inget stopp! Lurade mig själv att jag nån gång skulle lära mig att hantera det. Men icke!!

Och även, om jag inte druckit mkt el vart nämnvärt full, kom alltid denna grymma ångest!

Mitt tips e att sluta dricka. I längden kommer det kännas mycket bättre. Jag lovar

Svar på tråden Bakis.. och ångest!!!!