• Anonym (ångest)

Bakis.. och ångest!!!!

Usch.. jag var ute igår och drack för mycket. Jag är så j*la bakis. Och jag HATAR att bli det, och att bli för full.
    Andra som såg mig tyckte nog inte att jag var fullare än ngn annan... men jag vet.
    Jag blir bakis på så lite, och ändå drack jag så mycket.
    Vi kom hem vid 2 och redan då visste jag hur jag skulle vakna upp idag..
    ..med ÅNGEST!
    Man vaknar genom att man vrider och vänder på sig och tänker "vad har jag sagt? Jag är så DÅLIG så DÅLIG! VARFÖR sa ja SÅ!!! Huvudet spränger och ångesten kommer... illamåendet börjar.

Vad har jag då gjort?! Jag "råkade" säga åt en kompis, att en annan kompis gjorde för mkt av dåliga saker (partyknarkar). Jag skulle inte säga det. Jag FÅR inte säga det!
    Men nu råkade jag nämna det. Dessutom sa jag att jag inte direkt litar på denna kompis (vilket är sant, men nu känns det som ett svek)....
    Kompisarna umgås inte med varandra, och det är inget som kommer fram att jag sa, men jag känner mig ändå så dum.
    Usch, jag menade ju inget illa.

Jag känner mig så dum! Det är inte första gången jag säger saker på fyllan som jag ångrar, men jag är så less att det blir så där..
    Så nu är ångesten på väg upp...
    Så här är det ofta, inga stora grejer jag gör, men bara saker man säger, utan att vakta sin tunga.

Tycker ni att jag är hemsk? känner ngn igen sig? Och framför allt... är det helt fel om man "slinter" med tungan ibland?

Jag dricker inte så ofta, men jag har en förmåga att alltid få ångest och tycka att jag är VÄRLDENS SÄMSTA MÄNNISKA dagen efter..

• Svar på tråden Bakis.. och ångest!!!!
  • Anonym

Anonym (ångest) skrev 2008-01-13 10:10:16 följande:

Vilken bra formulering du hade där! Att man gör kvällen mer intressant genom att ploppa ur sig saker.. Det stämmer så väl!Jag brukar inte hitta på saker, men jag förstår att man kan göra det också. Har DU gjort det? Ngt exempel? (som får mig att glömma mitt elände?)
    ush ja en massa!!

ploppat ur mig hemlisar om andra polare som jag lovat att inte säga till nån.
    hittat på saker om mig själv som gör att personerna jag festade med tyckte jag va sååå intressant.

ja en massa patetiska saker,som man helst vill glömma!!hahahah...

du är inte den första som sagt nåt olämpligt i fyllan å defenitivt inte den sista!
  • Anonym (ångest)

Anonym (Jag oxå) skrev 2008-01-13 10:19:35 följande:

Jag gjorde min alkoholdebut när jag va 17. I många år hanterade jag det ganska bra. Tills några år tillbaka började jag överkonsumera varje gång jag va ute. Jag fick rejäla problem med alkoholen. Inte att jag drack ensam, men jag sökte mig alltid till situationer så jag fick dricka. Fick fler o fler minnesluckor. Gjorde saker som jag alltid ångrade. Visste inte va jag sagt... Och hade sån vidrig ångest varje gång!!Nu har jag bestämt mig att sluta helt! Jag går aldrig på krogen längre sen jag träffade sambon, men så fort jag kom åt alkohol drack jag som det va den sista kvällen! jag hade inget stopp! Lurade mig själv att jag nån gång skulle lära mig att hantera det. Men icke!!Och även, om jag inte druckit mkt el vart nämnvärt full, kom alltid denna grymma ångest! Mitt tips e att sluta dricka. I längden kommer det kännas mycket bättre. Jag lovar
    Ja visst har du rätt i att det bästa vore att sluta dricka. Men å andra sidan så dricker jag inte så himla ofta... och jag dricker inte galet mkt heller, så det känns lite tråkigt att sluta totalt.
    MEN jag vet att lite för en annan, är mkt för MIG! Och att MIN ångest är jobbig för MIG, även om en annan skulle tycka att "det var väl inget... det där"!

Jag har kompisar som är otrogna på fyllan och gör en massa "värre" saker än att slinta med tungan...
    Det jag undrar är mest: är jag så himla dålig som sa så???

Sen sak jag självklart tänka över min alkoholkonsumtion också..
  • Anonym (ångest)
    Anonym skrev 2008-01-13 10:21:16 följande:
    Anonym (ångest) skrev 2008-01-13 10:10:16 följande:ush ja en massa!!ploppat ur mig hemlisar om andra polare som jag lovat att inte säga till nån.hittat på saker om mig själv som gör att personerna jag festade med tyckte jag va sååå intressant.ja en massa patetiska saker,som man helst vill glömma!!hahahah...du är inte den första som sagt nåt olämpligt i fyllan å defenitivt inte den sista!
    Vet dina kompisar om vad du har sagt? Och om inte.. hur "förlät" du dig själv, när du sagt ngt du sen ångrade?
  • Anonym (fy)

du är då ingen riktig vän iaf...

• Anonym (Jag oxå)

Ja jag tycker inte de va så farligt de du sa. Det finns värre saker man kan göra på fyllan

Jag drack heller inte ofta. Två ggr per år kanske. Men när jag väl drack, så söp jag alltid skallen av mig.

Du behöver ju inte sluta dricka om du känner att du har kontroll över det, men jag e rädd att nån gång kommer jag hamna i trubbel, speciellt då jag tiotal ggr bevisat för mig själv att jag inte hanterar detta.

jag blev heller inte snorfull varje gång, men jag hade ändå inte spärren, så jag visste aldrig. Därför beslutade jag mig för att sluta.

Har inte vart utan så länge än, men jag har verkligen bestämt mig denna gång.

• Anonym (ångest)

Anonym (fy) skrev 2008-01-13 10:28:59 följande:

Nej. Tack för den. Jag vet att det var dumt.
  • Jennyrockar

Jag har oxå råkat kläcka ur mej saker jag inte borde på fyllam, men mått så himla dåligt över det dan efter så jag har ist lärt mej, dricker inte på samma sätt, känner efter så att jag inte blir för full å framförallt, biter mej i tungan eller går iväg så att jag inte babblar för mkt.

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Anonym (Jag oxå)

TS:

Så länge du inte gör säger saker om dina vänner när du e nykter så behöver du inte känna så! Men tänk om du säger saker du ångrar igen nästa gång du dricker? Brukar du göra det eller var det första gången?
    Anonym (fy) skrev 2008-01-13 10:28:59 följande:

• Anonym (ångest)

Anonym (Jag oxå) skrev 2008-01-13 10:30:22 följande:

Ja jag tycker inte de va så farligt de du sa. Det finns värre saker man kan göra på fyllan Jag drack heller inte ofta. Två ggr per år kanske. Men när jag väl drack, så söp jag alltid skallen av mig.Du behöver ju inte sluta dricka om du känner att du har kontroll över det, men jag e rädd att nån gång kommer jag hamna i trubbel, speciellt då jag tiotal ggr bevisat för mig själv att jag inte hanterar detta.jag blev heller inte snorfull varje gång, men jag hade ändå inte spärren, så jag visste aldrig. Därför beslutade jag mig för att sluta. Har inte vart utan så länge än, men jag har verkligen bestämt mig denna gång.
    Oj! Jag dricker mkt oftare än så.
    Kanske 2-4 ggr/ månaden. Ibland mindre men oftast mer.

Jag dricker om vi ska gå ut.. om jag är ledsen... om det "händer" ngt, ex, nyår osv..

Det låter ju inte bra det här.
    Jag borde också lägga av. Ett tag i alla fall, så man får lite nya perspektiv.

Hur sjutton ska jag komma över min ångest?????? Just nu alltså? Ska jag berätta för henne vad jag sa?? Eller blir det större än vad det är då?
  • Anonym

Anonym (ångest) skrev 2008-01-13 10:26:46 följande:

Vet dina kompisar om vad du har sagt? Och om inte.. hur "förlät" du dig själv, när du sagt ngt du sen ångrade?
    nix det vet dom inte.
    men jag förlät mig själv för jag VISSTE att det jag sa mena jag inte!

det var en dum sak som man sa på fyllan,å man är inte mer än mänsklig,ibland kan man hamna i situationer där man säger saker somman kankse inte skulle sagt,men det hände.

att du har ångest över det du sa gör ju bara dig till en bra kompis tycker jag,för du bryr dig om din vän!

skulle du inte känt nån ånger så skulle jag underat vad d var för ploare du hade å om du verkligen brydde dig om henne.
Svar på tråden Bakis.. och ångest!!!!