• fetsnygg

Är du psykopat?

Om man svarar rätt på den här gåtan ska man enligt något test åtminstone ha psykopattendenser.. gissa gärna:

en kvinna går på sin mammas begravning.. där ser hon en man som hon tycker sig känna igen men inte kan placera. Hon blir helt förälskad.. efter en vecka mördar hon sin syster.. varför?

• Svar på tråden Är du psykopat?
  • ming

Fast just psykopat tror jag inte att man är. Även om man saknar empati och medkänsla så är man ju ändå oftast egoistisk, och om ens syster dör blir ju den personen ledsen, så jag tror inte att en psykopat skulle döda någon enbart pga det.

Någon annan psykisk störning kan man säkert ha.

• Moderaten

Det finns ju väldigt många psykopater i sverige och 99.9% av dom springer ju inte runt och dödar massa folk för minsta anledning.

Har en bekant som jag umgicks med förr, om jag skulle vara tvungen att peka ut en psykopat bland alla jag umgåtts med så är det honom.

Väldigt social,trevlig,manipulerande och helt utan samvete. En VÄLDIGT rolig person att umgås med, det blev aldrig långtråkigt kan man säga.

• Eisa
    Moderaten skrev 2008-01-16 00:10:14 följande:
    Det finns ju väldigt många psykopater i sverige och 99.9% av dom springer ju inte runt och dödar massa folk för minsta anledning.Har en bekant som jag umgicks med förr, om jag skulle vara tvungen att peka ut en psykopat bland alla jag umgåtts med så är det honom.Väldigt social,trevlig,manipulerande och helt utan samvete. En VÄLDIGT rolig person att umgås med, det blev aldrig långtråkigt kan man säga.
    Intressant. Ja, de flesta dödar faktiskt inte folk och håller på, de har bara inget samvete.
  • ming
    Moderaten skrev 2008-01-16 00:10:14 följande:
    Det finns ju väldigt många psykopater i sverige och 99.9% av dom springer ju inte runt och dödar massa folk för minsta anledning.Har en bekant som jag umgicks med förr, om jag skulle vara tvungen att peka ut en psykopat bland alla jag umgåtts med så är det honom.Väldigt social,trevlig,manipulerande och helt utan samvete. En VÄLDIGT rolig person att umgås med, det blev aldrig långtråkigt kan man säga.
    Fast jag läste nånstans att de hade utfört testet på psykopater som satt i fängelse, och i stort sett alla listade ut det "korrekta" svaret.

Men att man kan svaret betyder ju inte att man skulle döda någon, bara att man är psykopat, eller åtminstone tänker som en psykopat (enligt den som har kommit på frågan, iaf).
  • Eisa
    ming skrev 2008-01-16 00:17:48 följande:
    Fast jag läste nånstans att de hade utfört testet på psykopater som satt i fängelse, och i stort sett alla listade ut det "korrekta" svaret.Men att man kan svaret betyder ju inte att man skulle döda någon, bara att man är psykopat, eller åtminstone tänker som en psykopat (enligt den som har kommit på frågan, iaf).
    Eller så har psykopater högre IQ?
  • sjuttiosexan

För att systern har en relation med mannen? När får vi veta svaret? Gaaaah!

• Moderaten
    ming skrev 2008-01-16 00:17:48 följande:
    Fast jag läste nånstans att de hade utfört testet på psykopater som satt i fängelse, och i stort sett alla listade ut det "korrekta" svaret.Men att man kan svaret betyder ju inte att man skulle döda någon, bara att man är psykopat, eller åtminstone tänker som en psykopat (enligt den som har kommit på frågan, iaf).
    Jag får väl prova gåtan när jag träffar min bekanting nästa gång då.
  • Moderaten
    Eisa skrev 2008-01-16 00:18:57 följande:
    Det tror jag nog många har och kriminella är ju oftast inte dumma i huvudet precis.

Ex svartenbrandt som är hyperintelligent
  • ming
    Eisa skrev 2008-01-16 00:18:57 följande:
    Maybe! Men tydligen berodde det på att avsaknaden av empati och bla bla bla gjorde att svaret var så logiskt för psykopater, så jag tror inte att det handlade om IQ alls.

Fast jag tror ju ändå inte på det, knappast att man kan fastställa psykopati med en sån här lite pyttefråga, liksom!
Svar på tråden Är du psykopat?