• fetsnygg

Är du psykopat?

Om man svarar rätt på den här gåtan ska man enligt något test åtminstone ha psykopattendenser.. gissa gärna:

en kvinna går på sin mammas begravning.. där ser hon en man som hon tycker sig känna igen men inte kan placera. Hon blir helt förälskad.. efter en vecka mördar hon sin syster.. varför?

• Svar på tråden Är du psykopat?
  • Moderaten
    ming skrev 2008-01-16 00:23:35 följande:
    Maybe! Men tydligen berodde det på att avsaknaden av empati och bla bla bla gjorde att svaret var så logiskt för psykopater, så jag tror inte att det handlade om IQ alls. Fast jag tror ju ändå inte på det, knappast att man kan fastställa psykopati med en sån här lite pyttefråga, liksom!
    Nä tror jag inte heller för då skulle FL vara skapligt överrepresenterat av psykopater.
  • fetsnygg

haha.. svaret är;

För att kvinnan hoppas på att mannen ska komma även på systerns begravning ;)

sjuttiosexan skrev 2008-01-16 00:19:17 följande:
    För att systern har en relation med mannen? När får vi veta svaret? Gaaaah!
  • fetsnygg

*skratt* inget säger det, men det var psykopatens logik ju.. att störts sannorlikhet att träffa mannen igen var på en begravning, och eftersom han kom på mammans, borde han ju vara bekant till familjen kanske, och då komma på systerns.. ingen aning. Min sambo gissade rätt.. spokey

Eisa skrev 2008-01-16 00:06:00 följande:
    Men VARFÖR kunde hon inte träffa honom utan att behöva ordna en ny begravning?? Det är väl bara att ta reda på vem han var och ringa och föreslå fika?Och vad är det som säger att han kommer på systerns begravning bara för att han kom på mammans?
  • fetsnygg

Förresten.. vilka många knasiga svar.. vi kanske är psykopater allihop lite till mans? haha skojigt är det alla fall.. med alla logiska/ologiska resonemang.. har just sett två avsnitt av Dexter.. därför jag inte svarade tidigare.. han är ju också psykopat.. Bra fast sjuk serie tycker jag

• ming
    Moderaten skrev 2008-01-16 00:25:20 följande:
    Nä tror jag inte heller för då skulle FL vara skapligt överrepresenterat av psykopater.
    Fast det är nog troligare än att FL är överrepresenterat av folk med hög IQ.
  • Moderaten
    ming skrev 2008-01-16 11:28:46 följande:
    Fast det är nog troligare än att FL är överrepresenterat av folk med hög IQ.
    :) Ja det har du ju faktiskt rätt i.. jag har iq 75 är jag dum i huvudet då??
  • fetsnygg

Det är därför du är moderat.. aah skojjar bara ;)

Moderaten skrev 2008-01-16 11:30:30 följande:
  • sjuttiosexan
    fetsnygg skrev 2008-01-16 01:59:21 följande:
    haha.. svaret är;För att kvinnan hoppas på att mannen ska komma även på systerns begravning ;)
    Tack! Jag höll på att bli galen i väntan på svaret om jag är psykopat... Hahahaa
  • fetsnygg

Hahaha.. då blev du nästan psykopat av att vänta kan man säga :P

sjuttiosexan skrev 2008-01-16 13:38:27 följande:
    Tack! Jag höll på att bli galen i väntan på svaret om jag är psykopat... Hahahaa
  • MansonDust

Ingen aning !

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • MansonDust
    haha.. svaret är;För att kvinnan hoppas på att mannen ska komma även på systerns begravning ;)
    Haha
    Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • sjuttiosexan
    fetsnygg skrev 2008-01-16 16:31:02 följande:
    Hahaha.. då blev du nästan psykopat av att vänta kan man säga :P
    Helt klart! Hahahaaa
  • ming
    Moderaten skrev 2008-01-16 11:30:30 följande:
    Du kanske inte är psykopat då iaf.
  • teodront

asså :S om svaret faktiskt är att kvinnan hoppades på att mannen skulle komma till systerns begravning för att han är en distant släkting eller vän till familjen så är hela jävla sverige psykopater för de svaret är sååå uppenbart. Om man läser en minimalt mer detaljerad version av de så får man veta att ingen kände igen mannen och han åkte därifrån utan att prata med honom. Men om så fallet är att svaret är det att hon hoppades på att han skulle komma till systerns begravning så är min gissning att 90% av Sverige hör hemma på bårhus :) ( nte för att jag tkr att en gåta enbart kan bedömma ifall man är psykopat eller nte )

• Zhna

Kan tänka Mig att större delen av landets, ja världens inneboenden är psykopater. Charmiga och med hög IQ är det långt ifrån alla som är kriminella bland dom. Dom söker oftast upp den stimulans som dom aldrig fick som barn i vuxen ålder varför dom spelar en och annan spratt bara för att få en reaktion hos andra. Naturligtvis ser dom inte sina egna brister och har ännu mindre övers för hur andra har det. Dom hatar svaghet, sjukdom, ignorans, slöhet och skyr inga medel på att tala om det till dig eller dina närstående.

Årsmodellen 1970 är väldigt sociopatisk om ni undrar.

• Kate Ryan
    fetsnygg skrev 2008-01-15 23:47:56 följande:
    Om man svarar rätt på den här gåtan ska man enligt något test åtminstone ha psykopattendenser.. gissa gärna:en kvinna går på sin mammas begravning.. där ser hon en man som hon tycker sig känna igen men inte kan placera. Hon blir helt förälskad.. efter en vecka mördar hon sin syster.. varför?
    För att hon tror att det är ett tidigare x till systern och måste därför röja henne ur vägen för att dom inte ska bli tillsammans igen.
  • smah

Många har verkat gissat rätt på gåtan men grejen är att TS ställt gåtan fel och svaret kanske blir lite mer lättgissat med hennes formulering. Gåtan lyder egentligen så här: En kvinna och hennes syster går är på sin mors begravning. På begravningen träffar kvinnan en man hon blir intresserad av men de talar inte med varandra. De två systrarna lämnar begravningen tillsammans. Några veckor senare dör även hennes syster. Hur/Varför?

• Sennaboo
  • Anton Chigurh

Systern kom aldrig på begravningen av modern. Hädelse enl kvinnan. Kvinnan mördar systern av respekt för mor lelle. Jag hade gjort samma sak.

Mannen var den lokala Pizzabagaren. Kvinnan var och handlade en pizza av honom för tre år sen. Som smakade möglig ost. Nu funderar kvinnan även på pizzabagarns hädanfärd. Pizzabagarn har förmodligen mindre än tre dagar kvar och leva.

Det är bättre att bli rannsakad av 12......än buren av 6
Svar på tråden Är du psykopat?