MBert skrev 2008-03-20 17:19:15 följande:
Tack för att du svarade Rosarin.Hur går dina tankar kring "skaffa barn"? Tror du att du har tänkt igenom det lite extra p.g.a. att du är adopterad eller har dina tankar kring barn inte skiljt sig särskilt mycket från de andra i t.ex. din föräldragrupp?
Hej!
Bra fraga *ler*.
Nej, jag har alltid velat ha barn, antingen egna eller adopterade.
Det har gatt lite upp och ner i tankarna ska jag erkanna.
Ett tag i tonaren tankte jag "men jisses...jag ar ju faktiskt helt ensam, helt sjalv, bara jag.." och da tankte jag pa att jag inte hade nagot blodsband till nagon jag kanner.
Da kandes det viktigt att fa ett biologiskt barn, for da fanns atminstone en till med "lite av mig".
Jag ville garna att barnet skulle likna mig ocksa men jag tror att det dar var en period jag hade da det var jatteviktigt for mig att kanna samhorighet och tillhorighet med nagot.
Ar du med pa hur jag tankte? :)
HELKNASIG tanke, jag vet, men jag sa tankte jag DA.
Sen blev jag aldre och tankte inte sa mycket pa det. Tankte att jag garna ville ha barn i mitt liv och om det blir ett biologiskt eller adopterat spelar ingen roll.
Tankte aven att, ifall jag skulle traffa en man som redan har barn sa kanske jag kan adoptera det ocksa. Man gor sin familj sjalv, sen om den bestar av biolgiska band, "adoptiv-band", nara vanner, eller andras barn, det visar sig.
Nar jag sedan blev gravid sa blev jag sa glad och samtidigt nervos for hur jag skulle klara det.
En kompis fragade om jag skulle behalla barnet. "Sjalvklart" kande jag i hela kroppen!
Senare slog det mig, ang. det dar med abort och sant...
"Anledning till att jag FINNS kanske ar att min bio-mamma kanske inte ens HADE det valet!"
Jag tanker inte saga att jag ALDRIG kommer att gora en abort, jag vet inte hur framtiden ser ut och det finns inga garantier i livet, men just NU sa ar det inget alternativ for mig!
"Live as if you were to die tomorrow, learn as if you were to live forever." / Ghandi
Gillar hans syn pa livet.:)
kram Rosarin :)