Är detta hög årsinkomst?
Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?
Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?
Precis, för livet blir ju inte bättre för det.
rött och guld skrev 2008-01-29 22:34:09 följande:
Det är lite betalt!
Har inte läst tråden. Men kanske fråga och svaret har dykt upp. Men vad är det för jobb TS??.
Då har du mer i inkomst än 4800 då? Då har du ju mer i inkomst än vad du sa tidigare
rött och guld skrev 2008-01-29 22:35:15 följande:
Rött och guld
Jag kan helt enkelt inte svälja att man näst intill skryter om hur självständig man är och att man lyckas spara 50% av sin inkomst, när man inte delar på de räkningar som ingår i hushållet. Det rimmar illa.
Du svarar alltid på något annat än inläggen, eller så är jag väldigt otydlig, då ber jag om ursäkt.
Vad jag menar är att man inte ska behöva skämmas för att man tjänar bra. Jag har själv inget höginkomstyrke men skulle aldrig kalla folk som tjänar mig än mig för folk och uppkommling som ni gör i tråden. Man kan ju faktiskt vara lycklig med en hög lön, ett yrke man utbildat sig till för att man är intresserad av det och brist på ekonomiska problem.
Sen har ju alla olika möjligheter här i livet men det betyder ju inte att man på något sätt ska se ner på de som har det bättre då är det bara avensjuka.
rött och guld skrev 2008-01-29 22:23:11 följande:
Varför skulle man inte kunna ha ett jobb som man trivs med där man får hög lön?
Anonym (456): Ja tycker faktiskt att det är väldigt roligt att addressera en person som glatt berättar att hon minsann är bästis med 4st miljonärer och aldrig någonsin har bett dem om någonting. Ja tänk så anmärkningsvärt - vilken bragd! Jag är verkligen djupt imponerad. Men jag gläds med dig och unnar dig dina framgångar - du verkar ha gjort en rejäl klassresa med tanke på hur viktigt det är för dig att berätta för andra om ditt välstånd. Kanske du växer upp en dag och kommer till insikt du med.
Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:31:31 följande:
Det är en ganska låg årsinkomst. Inte alla som skulle klara sig på den.