• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym

Tja, jag kan ju ursäkta mig med att jag är ensamstående mamma och jobbar i ett låginkomstyrke så jg är nog lite mindre ytlig än ni andra nyrika:)
    Det här påminner om en annan tråd där jag fick skit för att min pappa sparat pengar åt mig och att jag borde skämmas över att jag har kvar de pengarna till min dotter, för hur vågade jag skriva så när det faktiskt finns folk som inte har mat på bordet.
    Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:56:47 följande:

Hur vågar du skriva sådant på denna tråd?!?!?! Akta dig!
  • Leone i Västerås
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:
    jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.har du nån gång hört talas om att en hemmafru jobbar dubbelt så mycket som en heltidsarbetande??min sambo råkar uppskatta att han får hjälp med hemmet, något som inte många män verkar uppskatta!ojojoj, denna mannen va vist ett riktigt kap.
    "han får sex" ?????

Och det är något du ger honom liksom? I vårt förhållande har VI sex, för att VI gillar det. Det är inte något jag ger min sambo.
    Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4, 5kilo
  • Anonym (ynkligt)

NEEEJ inte igen???? I så fall missade jag det denna gången helt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Borde väl fattat tycker jag nu...

• Anonym
    Anonym skrev 2008-01-29 22:55:47 följande:
    Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.
    Om man anser att en miljon inte är mycket pengar så kanske man ska fundera över vad som är fel. Jag har själv nära miljonen, ärvda, men jag kan inte för mitt liv förstå hur människor kan vara så inskränkta att de kan sitta och säga att en miljon inte är speciellt mycket pengar. USCH!
  • jennie ellie

Ja det är betydligt trevligare, själv bor jag i Kullavik
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:00:45 följande:

jaha, så man MÅSTE ha en lägenhet eller hus för flera miljoner??vi bor i en lägenhet för 300.000kr det räcker, lånen är snart färdigbetalade.bor på Hisingen,göteborg.
  • Anonym

Nope, har inte ett öre i lån...dessutom har jag inte en tvåa utan en trea, blir jag lynchad nu?
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:59:17 följande:

KNAPPAST, du har SKULDER på miljoner, men du är knappast MILJONÄR för det!!
  • icefemale

Jag skulle säga att 170 000 är en låg årsinkomst, om man jobbar heltid då.

♥ Filippa 040611 ♥
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:00:45 följande:

jaha, så man MÅSTE ha en lägenhet eller hus för flera miljoner??vi bor i en lägenhet för 300.000kr det räcker, lånen är snart färdigbetalade.bor på Hisingen,göteborg.
    Hur i hela världen kom du fram till det svaret?
  • Anonym (456)

AKTA ER, säger jag! Run for your lives!

Anonym skrev 2008-01-29 23:02:29 följande:
    Nope, har inte ett öre i lån...dessutom har jag inte en tvåa utan en trea, blir jag lynchad nu?rött och guld skrev 2008-01-29 22:59:17 följande:
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 22:46:04 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:44:23 följande:
    Om din sambo står för boendet helt själv är det som möjliggör att du kan spara 50% av din inkomst så är det hans välvilja/generositet som möjliggör ditt sparande.
    min sambo står för sitt boende helt själv, varför skulle han inte? det är dock INTE det som möjliggör att jag kan spara 50%.
    jag har min egen inkomst och sparar själv.
    skulle jag bo själv skulle jag fortfarande kunna spara ,men kanske inte riktigt 50%, du ser allt är beroende utav vilka UTGIFTER man har.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?