• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym (456)

Jag har haft en retlig ton, med vilje faktiskt, för att få reaktioner. Tydligen så funkade det! Men det är intressant att se hur "okej" det är att hugga uppåt. Men om någon skulle klanka på en bidragstagare blir man ju lynchad.

Anonym skrev 2008-01-29 22:42:56 följande:
    Exakt hur har hon/han betett sig illa? Jag har läst hela tråden och förstår inte vad det är som sticker i ögonen, det faktum att hon/han inte är låginkomsttagare?
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:44:23 följande:

soooo?
    Om din sambo står för boendet helt själv är det som möjliggör att du kan spara 50% av din inkomst så är det hans välvilja/generositet som möjliggör ditt sparande.
  • Anonym (456)

Vem säger att grannen tävlar med dig..? Grannen bryr sig väl inte om hur du har det? Jag gör saker för min skull, inte för att tävla med någon annan. Jag har ingen båt för jag gillar inte båtar.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:43:17 följande:

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 22:33:09 följande:
    jag äter fläskfile`,karre´kotletter,stekt fläsk,kassler mmvisst jag är låginkomsttagare, men jag slipper bo på gatan, jag slipper ha lån och betala av på och det bästa utav allt:jag slipper tävla med grannen om ny bil, ny båt,inredning mm..
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:45:41 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 22:34:45 följande:
    och du har noll förståelse för att varje par gör upp hur de vill ha det innan de flyttar ihop.
    Ala gör som de vill, men att påstå att man minsann inte är beroende av någon när man endast betalar en bråkdel av alla utgifter är inte sant. Ett psykiskt självförsvar kanske, men ingen sanning.
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 22:35:05 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:33:09 följande:
    Det behöver du inte heller, ni får dela upp er ekonomi hur ni vill. Men så länge man bor gratis anser jag inte att man står på egna ben.
    jag bor inte gratis!
    jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.
    det kallar inte jag gratis.
    har du nån gång hört talas om att en hemmafru jobbar dubbelt så mycket som en heltidsarbetande??
    min sambo råkar uppskatta att han får hjälp med hemmet, något som inte många män verkar uppskatta!
    ojojoj, denna mannen va vist ett riktigt kap.
  • Anonym (456)

Det finns väl ingen som smutskastat någon här? Det är ju ingen som sagt något annat än att TS årsinkomst anses låg av flera här. Men ingen har ju sagt att någon är sämre människa eller har sämre människovärde för att man har mindre pengar?
    La Linda skrev 2008-01-29 22:43:54 följande:

Jag skulle lätt kunna byta alla pengar i världen istället för att vara en sådann människa som vissa i denna tråden, att smutskasat folk som ni inte vet något om? hur det ser t i deras värld, som inte fått allt serverat utan kämpat för det de har idag.. å det e äckligt!ja ni kan vara glada att ni kan erbjuda era barn det mesta, å göra saker utan att tänka speciellt mycket men inte fan har ni rätt att döma folk bara för att dem inte tjänar den summan som ni gör.utbildning/bakrund det kvittar ibland väljer "ödet" en annan väg. Jag är i utbildningsstadiet och hoppas innerligt att jag kommer att få jobb inom branchen men ser inte de som självklart, är jag en mindre värd människa då KNAPPAST! snarare mer värd eftersom jag kan klarar mig i sociala sammanhang med olika sorts människor utan att känna mig överlägsen någon.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:

jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.har du nån gång hört talas om att en hemmafru jobbar dubbelt så mycket som en heltidsarbetande??min sambo råkar uppskatta att han får hjälp med hemmet, något som inte många män verkar uppskatta!ojojoj, denna mannen va vist ett riktigt kap.
    Så du ger honom sex, bl a, för ditt uppehälle?
    Och du är inte fast i någon kvinnofälla?
  • jennie ellie

Det är väl jättebra att du fått gubben att betala kostnader åt di inget snack om saken. Själv lever jag ensam och måste betala mina råkningar själv och det gör jag glatt
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:45:41 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 22:34:45 följande:
    och du har noll förståelse för att varje par gör upp hur de vill ha det innan de flyttar ihop.
  • rött och guld

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:35:24 följande:

Precis, för livet blir ju inte bättre för det.rött och guld skrev 2008-01-29 22:34:09 följande:
    nä, min hjärnskada läker ju inte för det lixom,jag blir snarare värre av att sitta inom 4 väggar hela dagarna, så någon form av sysselsättning måste jag ha.har nu varit hemma sedan augusti 2007.
  • jennie ellie

Hela den beskrivningen låter som en importerad frus lista, så vet jag många thai kvinnor som lever här med sina svenska män
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:

jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.har du nån gång hört talas om att en hemmafru jobbar dubbelt så mycket som en heltidsarbetande??min sambo råkar uppskatta att han får hjälp med hemmet, något som inte många män verkar uppskatta!ojojoj, denna mannen va vist ett riktigt kap.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?