• Anonym

Är detta hög årsinkomst?

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:27:40 följande:

Ok, men äe man vuxen och har bostad och barn och räkningar så är det inte mycket att klara sig på vare sig det är 4800 eller 8000
    jag är vuxen(30år) haft bostad hela tiden men inga barn,räkningar har man alltid, men man väljer vilka
    så visst går det att klara sig på både 4.800 och 8.000 OM MAN VILL!!(eller är tvungen)det skapar kreativitet, något som höginkomsttagare saknar!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-01-29 21:48:23 följande:
    jennie ellie skrev 2008-01-29 21:27:40 följande:jag är vuxen(30år) haft bostad hela tiden men inga barn,räkningar har man alltid, men man väljer vilkaså visst går det att klara sig på både 4.800 och 8.000 OM MAN VILL!!(eller är tvungen)det skapar kreativitet, något som höginkomsttagare saknar!
    Hmmm....

Fast - jag är höginkomsttagare... för att jag är väldigt kreativt Få betalt för att tänka utanför låddorna
  • Anonym

Tråkigt för dig men vad exakt har det med tråden att göra?
    rött och guld skrev 2008-01-29 21:56:34 följande:

Anonym (undrande) skrev 2008-01-29 21:48:08 följande:
    jag skulle oxå vara tacksam för rika föräldrar,men är tacksam för de 2arv jag ändå fått på en kvarts miljon under åren.ännu gladare skulle jag naturligtvis vara om jag hade fått träffa mina föräldrar när de levde och att de hade varit i livet idag.min mamma drack under graviditeten och jag fick skador på hjärnan utav det, det kallas FAS= fetalt alkoholsyndrom.läs mer på www.fasforeningen.nu
  • Anonym
    minängel skrev 2008-01-29 21:59:48 följande:
    årsinkomst på över 300 000 = höginkomsttagare
    åh, min sambo är höginkomsttagare...han har 340.000
  • Anonym

Nä, folk i tråden försöker förklara att det inte är att föredra att leva på 4800 i månaden och att det är rätt lite. Det är du som tjatar och förklarar en massa som ingen frågat om.
    Håller med Anonym (456),varför är det alltid kvinnor som tjänat så lite? Man har alltid ett val.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:08:16 följande:

folk i tråden undrar ju varför man har så låg inkomst och då gav jag ett exempel på VARFÖR man kan ha låg inkomst!!!
  • Anonym

Så för att man inte är låginkomsttagare så har man en falsk fasad? Pengar gör en inte lycklig men att gå omkring och tänka på ekonomin hela tiden tar en massa tid och kraft, det blir man nog inte heller lycklig av.
    Varför ska man skämmas över att ha utbildat sig och har en någorlunda hög lön?
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:10:54 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:05:03 följande:
    det finns större värden i livet än att bygga upp en falsk fasad.....
  • Anonym

Ja 170 000:- är lite i mina ögon.

Hur mycker arbetar du TS?

• Anonym

Till Anonym (456): I min värld är du typiskt Noveau Riche och en pinsam uppkomling som skryter om hur mycket pengar du har, hur bra du har det och hur mycket prylar du har. Vet du inte att människor som kommer från en verkligt bra bakgrund aldrig skryter, pratar pengar eller ser ner på dem som har det sämre? Du borde skämmas med tanke på alla pinsamheter du vräker ur dig. Och framför allt: det avslöjar din förfärande brist på verklig stil och klass - någonting man inte kan köpa för pengar.

• Anonym
    Svar på #102
    När jag jobbade på statiol tjänade jag bra mycket mer än många utbildade vänner med fasta arbeten inom samma yrke..
  • Anonym

jennie ellie skrev 2008-01-29 22:30:57 följande:

Näväl, ser inte vitsen med att behöva berätta sitt livs historia här bara för att det är konstaterat att den som har 170.000 tjänar dåligt. Det finns alltid de som anser att det klarar man sig hur bra som helst på mindre och tom ingenting
    BRA SAGT!
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?