• Anonym

Är detta hög årsinkomst?

Anonym (456): Du retar inte mig - jag kan bara konstatera att människor med verklig stil och klass och god bakgrund - familjerna i sladdran t ex aldrig skulle sjunka så lågt som du. Och nej, jag är inte ett dugg avundsjuk på dig. Tvärtom hoppas jag att någon i min krets skulle ta mig åt sidan och påpeka att det inte är acceptabelt att bete sig så.

• Anonym

rött och guld skrev 2008-01-29 22:33:09 följande:

men det är ju för h*vete hans lägenhet,varför ska jag betala för nåt som är hans? inte får jag någon del utav den om vi separerar..varför ska jag då betala hälften???djäkla dumt resonemang.
    För att du också bor där.
  • Anonym

Du svarar alltid på något annat än inläggen, eller så är jag väldigt otydlig, då ber jag om ursäkt.
    Vad jag menar är att man inte ska behöva skämmas för att man tjänar bra. Jag har själv inget höginkomstyrke men skulle aldrig kalla folk som tjänar mig än mig för folk och uppkommling som ni gör i tråden. Man kan ju faktiskt vara lycklig med en hög lön, ett yrke man utbildat sig till för att man är intresserad av det och brist på ekonomiska problem.
    Sen har ju alla olika möjligheter här i livet men det betyder ju inte att man på något sätt ska se ner på de som har det bättre då är det bara avensjuka.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:23:11 följande:

visst många utbildar sig och får bra jobb med bra löner,men lika många högutbildar sig och får sedan inga jobb inom det, och står sedan där med skyhöga lån till csn och ingen framtidsutsikt.tro mig jag vet MASSOR med högutbildat folk som jobbar på Mc Donalds,volvo,statoil...så en hög utbildning är ju på intet sätt en garanti för att få hög lön...
  • Anonym

Varför skulle man inte kunna ha ett jobb som man trivs med där man får hög lön?

camas skrev 2008-01-29 22:26:40 följande:
    Men mitt mål i livet är inte att få en så hög lön som möjligt utan faktiskt få ett jobb som jag trivs med.... 
  • Anonym

Anonym (456): Ja tycker faktiskt att det är väldigt roligt att addressera en person som glatt berättar att hon minsann är bästis med 4st miljonärer och aldrig någonsin har bett dem om någonting. Ja tänk så anmärkningsvärt - vilken bragd! Jag är verkligen djupt imponerad. Men jag gläds med dig och unnar dig dina framgångar - du verkar ha gjort en rejäl klassresa med tanke på hur viktigt det är för dig att berätta för andra om ditt välstånd. Kanske du växer upp en dag och kommer till insikt du med.

• Anonym
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:33:09 följande:
    men det är ju för h*vete hans lägenhet,varför ska jag betala för nåt som är hans? inte får jag någon del utav den om vi separerar..varför ska jag då betala hälften???djäkla dumt resonemang.
    Men shit. För att du BOR där, va fan tror du? Låter som mig när ja var 17 och bodde hemma..
  • Anonym

Exakt hur har hon/han betett sig illa? Jag har läst hela tråden och förstår inte vad det är som sticker i ögonen, det faktum att hon/han inte är låginkomsttagare?

Anonym skrev 2008-01-29 22:32:04 följande:
    Anonym (456): Du retar inte mig - jag kan bara konstatera att människor med verklig stil och klass och god bakgrund - familjerna i sladdran t ex aldrig skulle sjunka så lågt som du. Och nej, jag är inte ett dugg avundsjuk på dig. Tvärtom hoppas jag att någon i min krets skulle ta mig åt sidan och påpeka att det inte är acceptabelt att bete sig så.
  • Anonym

Men shit, miljonär är man ju om man så bara har en tvåa i en någorlunda stor stad..
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:29:40 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:17:49 följande:
    ja du kan vara MYCKET glad över att ha sluppit gå igenom allt jag har gått igenom.men det har samtidigt gjort mig stark.och jag har by the way 4st miljonärer som är mina bästa vänner och inte är jag avundsjuk på dem...har aldrig bett dem om 5öre... och skulle aldrig göra.allt i livet kretsar inte kring pengar och grejer.de uppskattar mig för PERSONEN jag är.
  • Anonym

Åh, du han förre, då kan jag bara fråga desamma...
    Undrar också om det är ok att ge sex för pengar/försöjning när man får aktivitetsstöd, eller säger FK inget om det?

Mia83 skrev 2008-01-29 22:49:12 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:
    Så du ger honom sex, bl a, för ditt uppehälle?Och du är inte fast i någon kvinnofälla?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-01-29 22:45:59 följande:
    Men shit, miljonär är man ju om man så bara har en tvåa i en någorlunda stor stad..rött och guld skrev 2008-01-29 22:29:40 följande:
    Ja man är ju verkligen miljonär om man har lånat sina pengar..
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?