• Anonym

Är detta hög årsinkomst?

Men jag har ingen möjlighet att bo i småland...ska jag flytta dit ändå bara för att inte bli kallad empatilös?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:35:09 följande:

för en miljon skulle jag få 2st 120kvm villor i småland!!!
  • Anonym
    Butterscotch skrev 2008-01-29 23:30:43 följande:
    Det är hur alla som tycker att en miljon är mycket pengar uttrycker sig som sticker mig i ögonen. De som har gott om pengar och inte tycker att en miljon är så mycket (till exempel eftersom boende i många städer kostar bra mycket mer än så) ska tydligen skämmas för sina inkomster samtidigt som de uppfattas som empatilösa, bortskämda snorungar. Det är irriterande.Och jag tycker faktiskt inte att en miljon är mycket pengar, där jag bor får man inte särskilt mycket för de pengarna. Jag förstår att det för andra är hur mycket pengar som helst. Men jag förstår inte varför det ska ändra min uppfattning om miljonens värde.
    Jag tycker ändå att det är skrämmande att tycka att en miljon är lite pengar. Trots att man knappt får en lägenhet för det idag. Min farfar är 2:e rikast i vårt län och han är en sån som verkligen glömt bort hur det var att leva innan alla pengar kom in i hans liv. Och sån vill jag inte bli. Hur många miljoner jag än får vill jag aldrig förlora min uppfattning om pengars värde.
  • Anonym

Fast du verkar ha en kostig uppfattning om pengars värde. Saken är att min inte får speciellt mycket för en miljon numera. Med det menar jag inte att det är en skitsumma, men tyvärr räcker det inte så långt som det gjorde förr.
    Förstår inte varför man är bortskämd för att men ser hur det ser ut i verkligheten.

Anonym skrev 2008-01-29 23:39:05 följande:
    Jag tycker ändå att det är skrämmande att tycka att en miljon är lite pengar. Trots att man knappt får en lägenhet för det idag. Min farfar är 2:e rikast i vårt län och han är en sån som verkligen glömt bort hur det var att leva innan alla pengar kom in i hans liv. Och sån vill jag inte bli. Hur många miljoner jag än får vill jag aldrig förlora min uppfattning om pengars värde.
  • Anonym

Well, du vill verkligen inte fatta va? Vi försöker förklara på lågstadienivå:
    Om du bor i en hyreslägenhet så betalar du hyra för drift och slitage mm. Det innebär inte att du äger den när du flyttar därifrån.
    Betalar du hyra till din sambo är det av samma orsaker men innebär inte att du har rätt till halva om ni separerar.
    Förstår du?
    Det handlar ju egentlgen bara om hurvida man vill känna sig självförsörjande eller inte.
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:45:21 följande:

åhhh..ursäkt? ja, han sa när jag flyttade in att han inte VILLE ha halva hyran osv, för han inte ville ha tjafs vid en eventuell separation.lägenheten är hans, varför ska jag komma och ta nåt som är hans? så gör man väl ändå inte? jag skulle inte uppskatta om nån som flyttade in hos mig ville lägga beslag på halva MIN lägenhet.
  • Anonym
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:50:11 följande:
    skämmas för VAD exakt???
    Ursäkta att jag frågar..men var det du som hade en hjärnskada?
  • Anonym

Men betyder det att man är en sämre människa för att man klarat sig bra? Jag skulle aldrig se ner på någon annan bara för att den har för låg/hög inkomst. Däremot kan jag tycka att folk har konstiga åsikter och möjligtvis undra hur de är funtade när man läser sånna här trådar.
    Och vad ska jag göra åt att det inte gått så bra för andra?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:54:57 följande:

bra att det har gått bra för dig, men för alla går det inte lika bra,oavsett om man har utbildninge ller inte...
  • Anonym

Tja, du får ju bo där.
    Om du bor i en hyresrätt, vad får du för hyran då?
    Det är helt sanslöst att du inte förstår...stor humor..
    rött och guld skrev 2008-01-30 00:03:04 följande:

men du vill ju att jag ska betala hälften, varför ska jag göra det+ jag får ju ingenting för det!!
  • Anonym

Nä, de var ju synd. Men varför uttala dig som du gör om de som faktiskt gjort det? Bara att gratulera dem ju!

camas skrev 2008-01-30 00:03:33 följande:
    jo det hade väl varit perfekt men jag har då inte hittat nåt sånt jobb... ler...
  • Anonym

Jaha, och? Jag förstår inte vad du vill hasagt med hälften av det du skriver...suck, men du har fått mig att vara uppe alldeles för länge reda, tck för att du gjorde min kväll lite roligare:)
    rött och guld skrev 2008-01-30 00:12:03 följande:

nä, men alla har vi ett val och du har tydligen gjort ditt.jag flytade FRÅN småland till göteborg.
  • Anonym

Kanske för att det inte fanns med på din inköslita där ma klarade sig på 460kr per månad.
    rött och guld skrev 2008-01-30 00:14:37 följande:

jodå visst gör jag det.jag äter havregrynsgröt, hemmabakade frallor och mjölk och kräm.varför undra du?
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?