• Anonym

Är detta hög årsinkomst?

Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.

Anonym skrev 2008-01-29 22:54:02 följande:
    Ja man är ju verkligen miljonär om man har lånat sina pengar..
  • Anonym

Men du anser ändå att man är fals och ytlig om man inte är låginkomsttagare. Eller förresten, det kanske var någon annan med ungefär samma åsikter som du som skrev det, orkar inte gå igenom heöa tråden igen.
    Men jag fattar ändå inte vad ditt livs historia har med saken att göra..
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:54:00 följande:

men jag ser inte ner på folk som har bra inkomst, isåfall skulle jag se ner på min egna sambo...??
  • Anonym

Tja, jag kan ju ursäkta mig med att jag är ensamstående mamma och jobbar i ett låginkomstyrke så jg är nog lite mindre ytlig än ni andra nyrika:)
    Det här påminner om en annan tråd där jag fick skit för att min pappa sparat pengar åt mig och att jag borde skämmas över att jag har kvar de pengarna till min dotter, för hur vågade jag skriva så när det faktiskt finns folk som inte har mat på bordet.
    Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:56:47 följande:

Hur vågar du skriva sådant på denna tråd?!?!?! Akta dig!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-01-29 22:55:47 följande:
    Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.
    Om man anser att en miljon inte är mycket pengar så kanske man ska fundera över vad som är fel. Jag har själv nära miljonen, ärvda, men jag kan inte för mitt liv förstå hur människor kan vara så inskränkta att de kan sitta och säga att en miljon inte är speciellt mycket pengar. USCH!
  • Anonym

Nope, har inte ett öre i lån...dessutom har jag inte en tvåa utan en trea, blir jag lynchad nu?
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:59:17 följande:

KNAPPAST, du har SKULDER på miljoner, men du är knappast MILJONÄR för det!!
  • Anonym

Nä, man måste ingenting, det väljer man helt själv. Jag or i Malmö och har ingen koll på områdena i Göteborg. Men ska man bo någorlunda ok och centralt här får man punga upp med en miljon i alla fall. Men nej, det gör en fortfarande inte till en bättre människa, bäst att förklara det eftersom du gillar att missförstå.
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:00:45 följande:

jaha, så man MÅSTE ha en lägenhet eller hus för flera miljoner??vi bor i en lägenhet för 300.000kr det räcker, lånen är snart färdigbetalade.bor på Hisingen,göteborg.
  • Anonym
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:04:30 följande:
    min sambo står för sitt boende helt själv, varför skulle han inte? det är dock INTE det som möjliggör att jag kan spara 50%.jag har min egen inkomst och sparar själv.skulle jag bo själv skulle jag fortfarande kunna spara ,men kanske inte riktigt 50%, du ser allt är beroende utav vilka UTGIFTER man har.
    VARFÖR ska HAN betala hela boendet om ni bor TILLSAMMANS? Väx upp!
  • Anonym
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:06:11 följande:
    då kan du förklara för mig varför jag ska betala han hyra, hans lån,hans mobilräkning, hans fackavgift, hans bensinräkning...VARFÖR??? varför ska jag vara med och dela på det, det är utgifter som HAN har skapat,inte jag.
    Åker du inte med i bilen då? Om du gör det så är det klart du ska betala för bensinen. Annars kan du åka buss. Det verkar vara svårt för en del att fatta att det KOSTAR att leva. Att man inte kan åka snålskjuts på andra även om de är snälla nog att låta en göra det.
  • Anonym

Skönt att du i alla fall inte är fast i en kvnnofälla.
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:09:06 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 22:51:36 följande:
    och jag är svensk och råkar trivas med det! det är det bästa jag vet att passa upp på folk.
  • Anonym
    Anonym (123) skrev 2008-01-29 23:08:17 följande:
    Det betalas ju i natura =)
    Ja just det, tänkte inte på det. Tror att jag ska komma med det förslaget till sambon när han kommer hem så at jag kan börja spara MINA pengar till annat .
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?