• Anonym (luspank)

att vara rik

Sitter här efter att ha betalat månadens räkningar å har futtigt lite kvar att leva på.

Då kommer ju dessa tankar...tänk om vi vann på lotto !

Jag fantiserar ju då hejvilt om vad jag skulle göra för pengarna.
    Ett är då säkert, jag skulle vrål shoppa

Så mycket problem som skulle försvinna, allt bråk om dessa pengar.

Det Jag undrar, om det nu finns någon här på fl som är snuskigt rik, hur känns det ?
    Är livet problemfritt, eller inte ?

Hur har ni blivit rik ? Vinst på lotto , arbetat, arv eller annat ?

Å sist men inte minst...har ni något "recept" åt oss fattig lappar på hur man blir rik ?

Här får ni ju vara anonym så det är bara fatta tangenterna å låta orden flöda

• Svar på tråden att vara rik
  • Anonym

snuskigt rik tänker iaf jag på de som har flera miljoner och kan tex köpa en ferarri utan det märks i plånboken =)

Ananrs tycker jag vi har oki med pengar.även med vanliga arbetarjobb.. jag är uska och sambon bilmekaniker.. nu har vi juh inga barn så vi handlar vad vi vill och sådära.. i måttlig skala.

• Anonym (luspank)
    Anonym (har det ok) skrev 2008-01-30 09:08:02 följande:
    Svar på #5 Vi köpte ny bil här nyligen - en stor bil, ny och fin för 225.000 - kontant. Gör det oss rika? Eller bara ekonomiska??? Tråden är intressant.
    Det beror väl på hur mkt man tjänar, vi har när jag jobbar dryga 30.000 i inkomster tillsammans efter skatt, vi är väl inte jätte ekonomiska heller men det är sällan vi köper onödiga grejor, utan det mesta vi får över efter räkningarna går till våra tre barn.
    Annars så har vi ju renoverat litegrann, vilket vi inte lånat till och byggt garage utan lån.
    Annars har vi billån på 50 å huslån på 600 tusen.
    Billånet önskar jag vi slapp men när man behöver en bil å inte har pengarna så måste man.
    Visst kan man väl köpa en bil för 5 tusen men hur länge håller den ?