• Anonym (luspank)

att vara rik

Sitter här efter att ha betalat månadens räkningar å har futtigt lite kvar att leva på.

Då kommer ju dessa tankar...tänk om vi vann på lotto !

Jag fantiserar ju då hejvilt om vad jag skulle göra för pengarna.
    Ett är då säkert, jag skulle vrål shoppa

Så mycket problem som skulle försvinna, allt bråk om dessa pengar.

Det Jag undrar, om det nu finns någon här på fl som är snuskigt rik, hur känns det ?
    Är livet problemfritt, eller inte ?

Hur har ni blivit rik ? Vinst på lotto , arbetat, arv eller annat ?

Å sist men inte minst...har ni något "recept" åt oss fattig lappar på hur man blir rik ?

Här får ni ju vara anonym så det är bara fatta tangenterna å låta orden flöda

• Svar på tråden att vara rik
  • Anonym

Anonym (kille) skrev 2008-01-30 10:25:26 följande:

Fast det e ju lite så, alltså jag är själv förmögen för att mina släkt är det och för min morfar lämnade efter sig en massa pengar.Mina föräldrar har en god inkomst båda två och även tack vare dem är jag ekonomisk oberoende! Många har ju ärvt sina pengar...
    Ja fast jag tänkte inte på dig. Din morfar har ju redan dött. Hon pratar ju om att hon kommer bli förmögen den dagen dom dör och det är ju ganska hemskt att ens tänka så.
    Tror knappast att du sitter och räknar på pengar du ska få av dina föräldrar när dom dör...eller jag hoppas verkligen inte det.
  • Anonym (-.-)

Du har ju inte alls fattad vad jag skrev, jag skrev vad vi TJÄNADE NU!! och att vi kommer få ärva SEDAN LÄNGE FRAM I LIVET PGA av att släkt faktiskt någon gång i framtiden inte kommer leva längre.. fattar du?..

Anonym skrev 2008-01-30 10:29:37 följande:
    Anonym (kille) skrev 2008-01-30 10:25:26 följande:Ja fast jag tänkte inte på dig. Din morfar har ju redan dött. Hon pratar ju om att hon kommer bli förmögen den dagen dom dör och det är ju ganska hemskt att ens tänka så. Tror knappast att du sitter och räknar på pengar du ska få av dina föräldrar när dom dör...eller jag hoppas verkligen inte det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-01-30 09:53:05 följande:
    Fasiken, man kanske ska spela ett par rader på lotto till imorgon! OM jag vinner drömvinsten lovar jag att komma in i tråden och berätta hur det känns, haha. Jag och sambon var så fattiga i början att om tex skorna gick sönder hade man dessa val:* Gå till myrorna och köpa ett par man hade råd med (60 kronor var _mycket_ pengar).* Fanns det inte ett par som passade stod man länge och valde mellan ett par som var lite för små eller ett par som var lite för stora. *s** Dög inget par eller om alla var "för dyra" fick man snällt gå i trasiga skor. För nästa månad kanske..Idag är vi inte alls rika egentligen. Jag är mammaledig och får ut 12000 efter skatt, han har jobbat upp sig på jobbet och fick en liten löneförhöjning. Så, allt som allt har vi en inkomst på 35000. Däremot har vi relativt små utgifter då vi är livrädda för att ta något på kredit eller ta lån (gammal vana som sitter i, man är alltid "skraj" för nästa månad *s*). Den enda ganska stora utgiften är hyran, på 6000. Vi kör en pinsamt skruttig bil, haha, men den drar extremt lite bensin. *flin* Vi har nog blivit lite "snåla" efter att ha levt fattigt. Men det känns otroligt lyxigt att kunna äta precis det vi vill! Under våra fattiga år (då hade vi inte barn) hade vi en gång lunchalternativen: kokt ris med ketshup, stekt ris med kryddor och ketshup eller stekt ris med kryddor utan ketshup. Ändå var vi glada, vi hade ju ett par val där och vi hade ketshup. En bra dag alltså! Idag har vi råd att äta exakt vad vi vill, när vi vill och vi kan handla i normala butiker (jag är för snål för att handla märkeskläder, hahaha) som hm, lindex, Gina tricot, JC osv. Är det något plagg jag verkligen vill ha behöver jag inte tänka på vad det kostar, men, härdad som man är gör jag det. Jag hade i många år ovanan att tänka allt i falukorvsringar! "VAAA, tröjan kostar 199:- det är ju 10 falukorvar. Av dem kan jag göra mat i 20 dagar om det krisar..". Och så hängde jag tillbaka tröjan. Jag har försökt bättra mig lite, men har en liten oro hela tiden i bakhuvudet. Så jag sparar pengar och har ovanan att bunkra mat. Frysen är alltid välfylld, skafferiet likaså. För OM allt skulle skita sig så HAR vi mat så vi klarar oss i två månader, ännu fler om jag kör med "snålrecept"..Undrar om jag skulle vara lika knepig om vi vann drömvinsten? Förmodligen.
    känner igen mig lite...
    har haft det knapert och det sitter i, även att man har fått mer i inkomst.
  • Anonym (kille)
    Anonym skrev 2008-01-30 10:29:37 följande:
    Anonym (kille) skrev 2008-01-30 10:25:26 följande:
    Ja fast jag tänkte inte på dig. Din morfar har ju redan dött. Hon pratar ju om att hon kommer bli förmögen den dagen dom dör och det är ju ganska hemskt att ens tänka så. Tror knappast att du sitter och räknar på pengar du ska få av dina föräldrar när dom dör...eller jag hoppas verkligen inte det.
    Nä, det gör jag inte...men i ärlighetens namn om jag skulle få ett till syskon idag skulle jag blir arg för jag vill inte dela pengarna.
    Nu kommer mina föräldrar dock inte få mer barn!
    Jag sitter inte och räknar pengarna jag ska få efter dem men däremot så vet jag ju att jag kommer att få pengar efter dem senare i livet...
    Min mamma fick 50 miljoner efter min morfar, dessutom tjänar hon över 1 miljon om året och pappa tjänar 2 miljoner om året så jag vet att det kommer att bli pengar.
  • Anonym

Anonym (kille) skrev 2008-01-30 10:32:27 följande:

Nä, det gör jag inte...men i ärlighetens namn om jag skulle få ett till syskon idag skulle jag blir arg för jag vill inte dela pengarna.Nu kommer mina föräldrar dock inte få mer barn!Jag sitter inte och räknar pengarna jag ska få efter dem men däremot så vet jag ju att jag kommer att få pengar efter dem senare i livet...Min mamma fick 50 miljoner efter min morfar, dessutom tjänar hon över 1 miljon om året och pappa tjänar 2 miljoner om året så jag vet att det kommer att bli pengar.
    Vilken tur att dom inte kommer få fler barn om du tycker det är jobbigt att dela med dig! :)
  • Anonym (kille)
    Anonym skrev 2008-01-30 10:37:15 följande:
    Vilken tur att dom inte kommer få fler barn om du tycker det är jobbigt att dela med dig! :)
    Tycker jag också, har läst om typ Donald Trump som fick ett litet barn för inte så länge sedan...vore jag hans barn sedan tidigare skulle jag ha blivit riktigt arg.
    Men mina föräldrar bor ihop och är 58 resp 60 år så blir nog ingwet där hehe.
    Däremot delar jag gärna med min syster som är äldre än mig...
  • Anonym (ok)
    Nä, det gör jag inte...men i ärlighetens namn om jag skulle få ett till syskon idag skulle jag blir arg för jag vill inte dela pengarna.Nu kommer mina föräldrar dock inte få mer barn!Jag sitter inte och räknar pengarna jag ska få efter dem men däremot så vet jag ju att jag kommer att få pengar efter dem senare i livet...Min mamma fick 50 miljoner efter min morfar, dessutom tjänar hon över 1 miljon om året och pappa tjänar 2 miljoner om året så jag vet att det kommer att bli pengar.
    Hahaha... hoppas du skojar om att du skulle bli arg över någon att dela pengarna med, tror nog att du får så du klarar dej ändå... eller hur ska du leva upp de miljonerna?! Jag har syskon att dela mitt miljonarv med, jag lovar att det känns helt ok!
  • Anonym (kille)

Anonym (ok) skrev 2008-01-30 10:39:08 följande:

Hahaha... hoppas du skojar om att du skulle bli arg över någon att dela pengarna med, tror nog att du får så du klarar dej ändå... eller hur ska du leva upp de miljonerna?! Jag har syskon att dela mitt miljonarv med, jag lovar att det känns helt ok!
    Jag delar gärna med min syster som redan finns som är äldre än mig...absolut, även om hon inte fick några pengar skulle jag ge henne hälften av mina.
    Men skulle jag få ett nytt syskon idag skulle jag bli arg, för jag vill inte dela med just den!
    Hur jag ska kunna leva upp pengarna...hehe, det är nog lätt att sätta sprätt på pengar sånt för man välidgt fort.
  • Anonym

Anonym (-.-) skrev 2008-01-30 10:31:49 följande:

Du har ju inte alls fattad vad jag skrev, jag skrev vad vi TJÄNADE NU!! och att vi kommer få ärva SEDAN LÄNGE FRAM I LIVET PGA av att släkt faktiskt någon gång i framtiden inte kommer leva längre.. fattar du?..
    Jo LILLA DU...jag såg väldigt tydligt vad DU TJÄNADE nu. Men det som rimmar illa i mina öron är att du ens nämner att du kommer få ärva av din släkt som faktiskt lever. Ingen jag känner eller jag skulle någonsin prata om att dom kommer få ett arv av sina förmögna släkningar den dagen "dom kolar"...fattar du?...
    Tänker inte ens att -ååhh en dag kommer jag ha en större förmögenhet! Det är inte mina pengar!!!
  • Anonym (-.-)

Någon har ju vaknat på totalt fel sida idag.. relax

Anonym skrev 2008-01-30 10:45:22 följande:
    Anonym (-.-) skrev 2008-01-30 10:31:49 följande:Jo LILLA DU...jag såg väldigt tydligt vad DU TJÄNADE nu. Men det som rimmar illa i mina öron är att du ens nämner att du kommer få ärva av din släkt som faktiskt lever. Ingen jag känner eller jag skulle någonsin prata om att dom kommer få ett arv av sina förmögna släkningar den dagen "dom kolar"...fattar du?...Tänker inte ens att -ååhh en dag kommer jag ha en större förmögenhet! Det är inte mina pengar!!!
Svar på tråden att vara rik