• Anonym (luspank)

att vara rik

Sitter här efter att ha betalat månadens räkningar å har futtigt lite kvar att leva på.

Då kommer ju dessa tankar...tänk om vi vann på lotto !

Jag fantiserar ju då hejvilt om vad jag skulle göra för pengarna.
    Ett är då säkert, jag skulle vrål shoppa

Så mycket problem som skulle försvinna, allt bråk om dessa pengar.

Det Jag undrar, om det nu finns någon här på fl som är snuskigt rik, hur känns det ?
    Är livet problemfritt, eller inte ?

Hur har ni blivit rik ? Vinst på lotto , arbetat, arv eller annat ?

Å sist men inte minst...har ni något "recept" åt oss fattig lappar på hur man blir rik ?

Här får ni ju vara anonym så det är bara fatta tangenterna å låta orden flöda

• Svar på tråden att vara rik
  • Smultronsmak

När jag blir stor ska jag vinna mina 6,5 miljarder. Då ska jag återkomma med hur lycklig jag kommer vara, hur mycket skit jag köpt och vilken Lambo jag kör för dagen..
    Jag tror inte ett smack på att man inte blir lyckligare med mycket pengar. Allt går att köpa sig till, rätt pris och tillräckligt behov av pengar från andra så går det.

• Anonym (arv.)
    Anonym skrev 2008-01-30 10:45:22 följande:
    Anonym (-.-) skrev 2008-01-30 10:31:49 följande:
    Jo LILLA DU...jag såg väldigt tydligt vad DU TJÄNADE nu. Men det som rimmar illa i mina öron är att du ens nämner att du kommer få ärva av din släkt som faktiskt lever. Ingen jag känner eller jag skulle någonsin prata om att dom kommer få ett arv av sina förmögna släkningar den dagen "dom kolar"...fattar du?...Tänker inte ens att -ååhh en dag kommer jag ha en större förmögenhet! Det är inte mina pengar!!!
    varför rimmar det illa i dina öron att man VET att man kommer ärva om några år?
    min sambos mamma VET att det finns pengar som väntar på henne.
    ett par miljoner,eftersom hennes pappa inte spenderar dem själv utan är RIKTIGT jäkla snål.
    julklappar för 10kr lixom..
  • Anonym (kille)
    Smultronsmak skrev 2008-01-30 10:50:33 följande:
    När jag blir stor ska jag vinna mina 6,5 miljarder. Då ska jag återkomma med hur lycklig jag kommer vara, hur mycket skit jag köpt och vilken Lambo jag kör för dagen..Jag tror inte ett smack på att man inte blir lyckligare med mycket pengar. Allt går att köpa sig till, rätt pris och tillräckligt behov av pengar från andra så går det.
    Tror det är olika för olika människor!
    Exakt vad tror du gör en lycklig då?
  • Anonym

Anonym (-.-) skrev 2008-01-30 10:49:08 följande:

Någon har ju vaknat på totalt fel sida idag.. relax
    Du jag mår alldeles utmärkt! Du däremot kanske borde tänka lite på vad säger (skriver)...låter som du inte har någon respekt för din släkt i huvudtaget! Om du läser den lilla biten in din text igen kanske du förstår hur illa det låter. Hade jag sett att några av mina lill släktingar hade skrivit så om mig hade jag börjat fundera om jag ens ville ge dom några pengar.
  • Smultronsmak

Anonym (kille) skrev 2008-01-30 10:53:39 följande:

Tror det är olika för olika människor!Exakt vad tror du gör en lycklig då?
    Det är säkert olika för olika människor, men som jag sa.. Jag tror inte på det där.
    Mycket pengar skulle göra mig enormt lycklig, eller inte mycket, snuskigt mycket pengar
  • Anonym (-.-)

För mig låter det som att du säger så här "jag vill aldrig ha mer pengar, jag är nöjd med mitt liv, pengar är bara tråkigt, varför ska man ha det? pengar köper inte lycka"..okej tänker jag, DU kanske inte kan köpa lycka som du kallar det, men.. om jag hade haft 6,5 miljoner och åkt på ex upptäcksresor i brasilien, köpt drömhuset jag alltid velat ha, kunna köpa en bil utan att bli luspank 2 år över, och kunna leva över medelklassen så hade jag varit mycket lyckligare, för det är ett jääävla gnäll idag om "jag har inte pengar" buhu.. men endå vill nite inte köpa lycka?... jag förstår inte..

Smultronsmak skrev 2008-01-30 10:50:33 följande:
    När jag blir stor ska jag vinna mina 6,5 miljarder. Då ska jag återkomma med hur lycklig jag kommer vara, hur mycket skit jag köpt och vilken Lambo jag kör för dagen..Jag tror inte ett smack på att man inte blir lyckligare med mycket pengar. Allt går att köpa sig till, rätt pris och tillräckligt behov av pengar från andra så går det.
  • Smultronsmak

Anonym (-.-) skrev 2008-01-30 10:58:27 följande:

För mig låter det som att du säger så här "jag vill aldrig ha mer pengar, jag är nöjd med mitt liv, pengar är bara tråkigt, varför ska man ha det? pengar köper inte lycka"..okej tänker jag, DU kanske inte kan köpa lycka som du kallar det, men.. om jag hade haft 6,5 miljoner och åkt på ex upptäcksresor i brasilien, köpt drömhuset jag alltid velat ha, kunna köpa en bil utan att bli luspank 2 år över, och kunna leva över medelklassen så hade jag varit mycket lyckligare, för det är ett jääävla gnäll idag om "jag har inte pengar" buhu.. men endå vill nite inte köpa lycka?... jag förstår inte..
    Skrev ju precis att jag inte trodde på snacket om att man inte blir lyckligare med mer pengar.. Jag skulle vara skitlycklig om jag kunde köpa alla bilar jag vill ha, inte behöva jobba mm..
  • Anonym (lite rik)

Jag skulle kanske inte kalla oss RIKA
    , men vi har det gott ställt. Vi har villa och sommarhus värderat till ca 9 milj utan lån, i dagsläget ca 1 milj tillgängligt på banken + 1 milj låsta i pensionsfonder + lite annat.
    Våra inkomster(från arbete) är höga men inte superhöga, ca 60 000 netto när jag jobbar deltid (80%). Vi har lite andra inkomster också som inbringar en del.
    Vi lever ett gott liv, kan resa utomlands ett par gånger om året, äta ut när vi vill, shoppa mm.
    Men som alltid har man ju folk omkring sig som har mer eller mycket mer så det känns inte som att vi är rika på riktigt.

Jag KAN nog köpa vad jag vill, men gör det ändå inte. Jag kollar ALLTID på priser, även i mataffären, och handlar helst basvaror på Willys. Vi reser mycket, men försöker alltid hitta billiga resor och resa när det inte är värsta högsäsongen om vi kan undvika det. Jag köper märkeskläder till mig och barnen, men då nästan alltid på rea.

Det som ändå är allra bäst med att ha ett kapital är tryggheten i att veta att vi inte behöver vara rädda för arbetslöshet eller sjukdomar etc. Jag kommer tex att kunna bo kvar i mitt underbara hus.

• Anonym

Man blir ju inte lyckligare av alla saker man kan köpa...börjar man shoppa som en galning är chansen ganska stor att man fylls av en tomhet och till slut en tom plånbok!!!
    Är nog snarare så att man blir lycklig av friheten man får av att vara ekonomisk fri! Tanken att ja kan faan göra vad jag vill med mitt liv nu!

• Anonym

Anonym (lite rik) skrev 2008-01-30 11:27:07 följande:

Jag skulle kanske inte kalla oss RIKA , men vi har det gott ställt. Vi har villa och sommarhus värderat till ca 9 milj utan lån, i dagsläget ca 1 milj tillgängligt på banken + 1 milj låsta i pensionsfonder + lite annat. Våra inkomster(från arbete) är höga men inte superhöga, ca 60 000 netto när jag jobbar deltid (80%). Vi har lite andra inkomster också som inbringar en del.Vi lever ett gott liv, kan resa utomlands ett par gånger om året, äta ut när vi vill, shoppa mm. Men som alltid har man ju folk omkring sig som har mer eller mycket mer så det känns inte som att vi är rika på riktigt.Jag KAN nog köpa vad jag vill, men gör det ändå inte. Jag kollar ALLTID på priser, även i mataffären, och handlar helst basvaror på Willys. Vi reser mycket, men försöker alltid hitta billiga resor och resa när det inte är värsta högsäsongen om vi kan undvika det. Jag köper märkeskläder till mig och barnen, men då nästan alltid på rea.Det som ändå är allra bäst med att ha ett kapital är tryggheten i att veta att vi inte behöver vara rädda för arbetslöshet eller sjukdomar etc. Jag kommer tex att kunna bo kvar i mitt underbara hus.
    LÅter klokt!
Svar på tråden att vara rik