• Alpha 2

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

Någon som vet något om omega 3 vid sömnproblem? Jag har en 10 mån son. Är han för liten? Vilken typ av produkt ska jag köpa? Fungerar det? Har någon hört att läkare har rekomendert det? Många frågor men snälla svara om ni vet något.

• Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?
  • lola0626

Vad är det jag läser?? Omega 3 mot sömnproblem?
    Fungerar det? Kan man ge det till 6 1/2 månaders? Det är ju väldans nyttiga fetter så det kan väl inte skada.
    Detta var ngt helt nyt för mig... Läser nyfiket vidare:)

• Siabellon

hoppet lev er trots allt kvar här. vår E är jättemagsjuk så det kan ha varit det som spökat några nätter. jag fortsätter ge olja trots allt. ja, inte nu när han är sjuk såklart....
    bra att det finns studier som visar nyttan med omegan ,bra att ni berättar när ni hittar nåt för oss andra!!

• BeccaGrodan

tjo! vi tror att vi märker skillnad.. eller ja altlså det är skillnad i sovandet här hemma helt klart men om det är av omega 3 tillskottet eller inte kan man ju inte veta men förändringen skedde efter typ 2 veckors ätande av EyeQ... sonen skrattar högt när flaskan kommer fram o tycker det smakar smaskens med olja med citronsmak, urk han är ju lite knäpp ;) vaknar nu 1-2ggr per natt o är lättare att söva o nog harmoniskare på dagarna, fast det har nog att göra med att han ju faktiskt sover på nätterna nu :)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Hey Princess

Enligt uppgift finns det mycket Omega 3 i rapsolja. Någon som ger det?

• Stellaa

Är det någon som vet var eye q säljs till lägsta pris? (flytande och kapslar). //

• Pasadena

Har ni märkt att era barn blir lösare i magen/bajsar mer av oljan? Har sanerat flera gånger igår och imorse sen vi gav oljan till dottern. Om det är just oljan är svårt att veta men det känns som att det kan vara den. Hon ahr aldrig bajsat igenom en enda blöja förut!

• Mamasnest

Min 2-åring har sovit hela nätter sedan första dagen jag gav 2 tsk olja till henne. Igår glömde sambon att ge henne på morgonen och då vaknade hon flera gånger på natten. Kan det verkligen vara pga oljan hon vaknade? Lillasyster har vattkoppor så det kanske är det som är på G i kroppen på henne med. Ska bli intressant att se nu när vi gav oljan i morse...

Trebarnsmamma på heltid
  • fillie
    Pasadena skrev 2008-03-07 16:35:07 följande:
    Åh du har gett 3 tsk alltså? På vilket sätt ser du skillnad? Jag vågar inte ge mer än 1 tsk/dag till min 8-månaders..
    ja jag ger det till att börja med! det finns ju ingenting som är farligt med fiskleverolja och det står ju att man ska dosera samma för vuxen/barn..vill ha upp en bra nivå i kroppen så att det senare bibehålls med en tsk. Glad

skillnaden är markant! på 4 nätter har det gått från att vakna var 20 min HELA natten till att (som inatt) har haft 3 uppvak men endast stoppa in nappen, välling, bajsa för att sedan somna om utan problem! ändrat sovtiderna från 21.00-06.30 till 19.00-07.30!! detta har aldrig hänt förut!

så nu käner man att man fått tillbaka livet...konstigt men oj vad det är på riktigt deprimerande att aldrig få sova...jag höll på att bli galen! men nu så är man tillbaka!
    ~Neos mamma~
  • Angelicaa

Detta e nåt jag måste testa på min hopplösa 11 månaders dam här hemma. Det verkar som att dom flesta tycker att EyeQ är bäst, eller?? detta finns på apoteket lr hälsokost??

• fillie

hälsokost köpte jag det på  

rapsolja har då inte fungerat för vår del...gav olja varje flaska när han var mindre pga förstoppning och det märktes absolut inget av den...

Hey Princess skrev 2008-03-07 23:12:17 följande:
    Enligt uppgift finns det mycket Omega 3 i rapsolja. Någon som ger det?
    ~Neos mamma~
Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?