• Alpha 2

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

Någon som vet något om omega 3 vid sömnproblem? Jag har en 10 mån son. Är han för liten? Vilken typ av produkt ska jag köpa? Fungerar det? Har någon hört att läkare har rekomendert det? Många frågor men snälla svara om ni vet något.

• Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?
  • idis78

Beccagrodan: Det tog någon vecka innan det märktes någon skillnad.

Mamma till världens bästa Elliot!
  • BeccaGrodan

idis78: oki bara att hålla ut o hoppas på resultat, hade jag inte vart gravid igen hade det nog inte tagit på krafterna fullt lika mycket men nu är det inte skoj alls :/

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Pontusmamma
    Pontusmamma skrev 2008-02-12 21:16:52 följande:
    när man ska beställa från internet eyeQ barnen är 2år och snart 4år..va ska man då välja....just nu har vi triomega kids!nån som vet om den är bra å?
    vad exakt ger ni era för märke och så menar jag!
    Pontus040417 Emma060209
  • Mamma till Rasmus och Amanda

Ställer en fråga till er omega-3 experter!!

Vi har omega-3 kaplsar här hemma, men de är inte just för barn. Men det borde väl vara OK ändå?

Det står på deras hemsida att det inte är farligt för barn.

Nån mer som inte har omega-3 som är just till för barn?

Rasmus - det bästa som har hänt mig!!
  • Little Ms Chatterbox
    Svar på #44
    Jag ger Omega-3 från Fritt Flyt till mina barn, snart 6 och 1½ år.
    //Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • FrökenBokmal

Det låter intressant man varför vill ni äta tabletter när ni/barnen kan äta lax, makrill mm som innehåller omega 3? Jag undrar bara om det är rätt att stoppa i sig extra saker som man kan får med kosten?

• Mamma till bröderna bus
    FrökenBokmal skrev 2008-02-18 17:04:46 följande:
    Det låter intressant man varför vill ni äta tabletter när ni/barnen kan äta lax, makrill mm som innehåller omega 3? Jag undrar bara om det är rätt att stoppa i sig extra saker som man kan får med kosten?
    För att det krävs att man äter fisk 3-4 ggr i veckan för att komma upp i samma koncentration som i oljan Jag gillar fisk, men äter det bara 1-2ggr i veckan) sonen verkar behöva mer..
  • idis78
    FrökenBokmal skrev 2008-02-18 17:04:46 följande:
    Säger som bussig. Vi äter inte fisk så många ggr i veckan att det räcker med det. Därför ger vi tillskott.
  • Alicia 72

Hej!
    Ni som blivit hjälpta av Omega3 hur var era barn innan? Märkte ni rastlöshet, o dylikt under dagtid? Hur sov dem innan? Bara många uppvak men lätt att söva om?

Min dotter är jättelugn och harmonisk, lätt att söva på kvällen och söva om på nätterna. Problemet är att hon vaknar en gång i timmen natten igenom. Hon har aldrig sovit riktigt bra och aldrig i närheten av en hel natt.

Hon är 8,5 månader. Kan Omega 3 vara något att prova på henne?

Alicia

• idis78
    Alicia 72 skrev 2008-02-18 19:25:42 följande:
    Hej!Ni som blivit hjälpta av Omega3 hur var era barn innan? Märkte ni rastlöshet, o dylikt under dagtid? Hur sov dem innan? Bara många uppvak men lätt att söva om?Min dotter är jättelugn och harmonisk, lätt att söva på kvällen och söva om på nätterna. Problemet är att hon vaknar en gång i timmen natten igenom. Hon har aldrig sovit riktigt bra och aldrig i närheten av en hel natt.Hon är 8,5 månader. Kan Omega 3 vara något att prova på henne? Alicia
    Min son var lugn och så  på dagarna. På nätterna vaknade han hur ofta som helst och var vaken minst 1,5-2 timmar i sträck en gång varje natt. Detta höll han på med från 9-16 månaders ålder. Vi köpte Omega3 för 1,5 månader sedan och har märkt enorm skillnad. Nu vaknar han en gång/natt, få en flaska välling och somnar om direkt. Himmelriket!!!
Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?