• Alpha 2

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

Någon som vet något om omega 3 vid sömnproblem? Jag har en 10 mån son. Är han för liten? Vilken typ av produkt ska jag köpa? Fungerar det? Har någon hört att läkare har rekomendert det? Många frågor men snälla svara om ni vet något.

• Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?
  • lollolalla

Kan man blanda eskimo kidz i vällingen!??
    Ska man ge både morgon o kväll eller räcker det med en gång om dagen!?

• Pasadena
    fillie skrev 2008-03-08 10:23:35 följande:
    ja jag ger det till att börja med! det finns ju ingenting som är farligt med fiskleverolja och det står ju att man ska dosera samma för vuxen/barn..vill ha upp en bra nivå i kroppen så att det senare bibehålls med en tsk. skillnaden är markant! på 4 nätter har det gått från att vakna var 20 min HELA natten till att (som inatt) har haft 3 uppvak men endast stoppa in nappen, välling, bajsa för att sedan somna om utan problem! ändrat sovtiderna från 21.00-06.30 till 19.00-07.30!! detta har aldrig hänt förut! så nu käner man att man fått tillbaka livet...konstigt men oj vad det är på riktigt deprimerande att aldrig få sova...jag höll på att bli galen! men nu så är man tillbaka!
    Gud vad skönt! Visst blir man tokig av den där sömnlösheten! Man gör inget annat än att gäspa och längta efter sömn! Håller med om att man får livet tillbaka, man orkar se på tv, läsa en bok och vara uppe lite längre på kvällen.
    Nu sover iofs min dotter hela natten sen en månad tillbaka men hon vaknar ibland och skriker till (men somnar om själv) så hon sover lite oroligt ibland + att hon sover jättedåligt på dagtid.
    Hon har fått nu i 3 dagar och hon har inte vaknat alls på natten, om det är oljans förtjänst vet jag inte. Ger det ett par två veckor till så får vi utvärdera sen. Om inte annat så är oljan ändå bra att få i sig!
  • Alicia 72

Pasadena - hur är det med lilla magen? Vet inte om det är pga oljan eller inte men E är superlös i magen och bajsar hyperofta.
    Hoppas det är övergående!

Alicia

• Pasadena

Alicia,
    det är bättre, hon har inte bajsat sådär megamycket som i förrgår men dock har det blivit 3 stora gånger idag och det är ganska ovanligt för henne. Så oljan sätter nog fart på magen, det tror jag! Men nu är det även tänder på g så det kanske är en kombination. Kan det vara så med din skrot också?

• latlisa

Det här måste jag prova på min kille som snart är nio mån., vilken sort ska jag köpa och hur mycket har ni gett till era niomån.?

• latlisa

Nu har jag köpt eskimo (vanlig, ej för barn), men det står att det ej för barn under 12 år, eye q var från 7 år sa dom. Min kille är snart nio mån. Snälla kan någon svara på detta?

• fillie
    latlisa skrev 2008-03-10 16:58:01 följande:
    Nu har jag köpt eskimo (vanlig, ej för barn), men det står att det ej för barn under 12 år, eye q var från 7 år sa dom. Min kille är snart nio mån. Snälla kan någon svara på detta?
    det har jag aldrig hört! på hälsokost där jag köpte eyeQ så tittade hon ner på neo 5,5 mån och sa att han kommer må jättebra av det! och att det är måååånga som har börjat med det! mina vänner som har allt från 1-5 åringar ger det oxå...och inte har någon mått dåligt..tvärt om
    ~Neos mamma~
  • fillie

är det inte kapslar som kan vara från 7 år.....då dom kan svälja...nåt annat kan jag inte komma på!

~Neos mamma~
  • latlisa

Nu har han fått en tsk., men det varnog inte meningen att han ska ha den för jag tappade flaskan i golvet, 100 spänn åt h...e, tänk om han mot all förmodan sover bättre inatt då måste jag iväg och handla ny imorgon. Hon i kassan sa att eyeq var bättre än eskimo vet någon varför?

• frasse45

Hur små kan dom vara när man ger dom eyeq? Jag har en 4mån bebis. O vilken sort o hur mycket?

Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?