• Alpha 2

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

Någon som vet något om omega 3 vid sömnproblem? Jag har en 10 mån son. Är han för liten? Vilken typ av produkt ska jag köpa? Fungerar det? Har någon hört att läkare har rekomendert det? Många frågor men snälla svara om ni vet något.

• Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?
  • maria 25

Hej!
    Hur tidigt kan man börja ge omega 3?

• Pasadena

Det finns eye-q baby också, jag har hittat på nätet men de verkar inte säljas i Sverige på hälsokost. Jag frågade och de sa att de inte kunde ta in dem heller från återförsäljaren?
    Det var någon som sa att det tydligen har gjorts för få studier på barn för att säkert kunna säga att de är okej att ge, Men jag tänker att ger man dem i andra länder så borde man väl kunna göra det här med?

• Ipomea

Ja man kan ju ge dem fisk så varför inte Omega 3?!
    Nog borde man kunna ge vid 7½ månad?

• Siabellon

nu har vi äntligen fått vår flaska EyeQ och har hunnit ge en tsk idag. Ska bli spännande att se om det blir nån skillnad. rapporterar snart igen!

Alicia: vår kille somnar också hur bra som helst på kvällen och på dagarna och är lätt att söva om på nätterna men vaknar till allt mellan var 10e min till 1 g timmen och vi provar nu omega för at se om det kan hjälpa honom att komma till ro. Han är en superglad o trygg kille i övrigt, ingen rastlöshet eller så finns heller så det låter som din tjej. Han blir 9 mån i början av mars nu.

psst: håll tummarna för oss

• Mamma till bröderna bus
    Siabellon skrev 2008-02-19 21:23:59 följande:
    nu har vi äntligen fått vår flaska EyeQ och har hunnit ge en tsk idag. Ska bli spännande att se om det blir nån skillnad. rapporterar snart igen!Alicia: vår kille somnar också hur bra som helst på kvällen och på dagarna och är lätt att söva om på nätterna men vaknar till allt mellan var 10e min till 1 g timmen och vi provar nu omega för at se om det kan hjälpa honom att komma till ro. Han är en superglad o trygg kille i övrigt, ingen rastlöshet eller så finns heller så det låter som din tjej. Han blir 9 mån i början av mars nu.psst: håll tummarna för oss
    jag hoppas verkligen att det hjälper för er!!! men inte för att låta som en pessimist... eyeQ är till för att få bort "udden" av rastlöshet en del barn ( och vuxna) har när de ska sova, det är vad läkaren som tipsade mig om oljan sa.. men som sagt, hoppas jag har fel och att den hjälper er jätte mycket, men tänk på att det kan ta 1-2 veckor innan man ser skillnad...
  • agent pH

Någon som har erfarenhet av Eskimo-kids? Den är ju den enda av oljorna som finns rekommenderad av Läkemedelsverket i Sverige och säljs på apoteket, så jag blir nyfiken om någon testat.

• Ipomea

Jag gav min nu 2,5 åring Eskimo-kids för ca ett år sen och jag tyckte han sov bättre.. framför allt så va det lättare att få honom att somna på kvällen. Han har så mycket spring i benen.. Sen slutade vi av nån konstig anledning. Nu har vi precis börjat med eye q. tror det är bättre.... och dyrare..

• FrökenBokmal

ok... jag äter fisk så ofta och har gjort det i ca ett år nu... särskilt fet fisk... då fick han omega3 i magen och nu genom min mjölk... bra för hjärnans utveckling.

Mamma till bröderna bus skrev 2008-02-18 19:13:05 följande:
    För att det krävs att man äter fisk 3-4 ggr i veckan för att komma upp i samma koncentration som i oljan Jag gillar fisk, men äter det bara 1-2ggr i veckan) sonen verkar behöva mer..
  • Alicia 72

siabellon; då är våra bebisar precis lika gamla och verkar ha samma problem! Så eftersom du redan sitter med omega-flaskan i handen får du gärna agera försökskanin o meddela mig hur det går!!

Jag håller absolut tummarna för er!

Alicia

• Siabellon
    Mamma till bröderna bus skrev 2008-02-19 21:29:19 följande:
    jag hoppas verkligen att det hjälper för er!!! men inte för att låta som en pessimist... eyeQ är till för att få bort "udden" av rastlöshet en del barn ( och vuxna) har när de ska sova, det är vad läkaren som tipsade mig om oljan sa.. men som sagt, hoppas jag har fel och att den hjälper er jätte mycket, men tänk på att det kan ta 1-2 veckor innan man ser skillnad...
    Gud vad jag hoppas att du har fel!
    Jag vet också att det är effekten av oljan men du vet hur man är. man tänker att det k a n s k e hjälper iaf.
    inbillar mig att hans uppvak i sömncykeln kan mattas av med hjälp av oljan ändå.

Nu har han ätit den i tre dagar och den smakar iaf inte så mycket annat än olja o citron så det är inga problem att få honom den. Tror ni man kan röra ut den i maten också? mycket rinner ju ur munnen igen när han får en hel tsk direkt.

Peppar peppar så har han sovit bättre i ett par dagar med längre sovperioder men det är väl inte oljans förtjänst så tidigt.
Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?