Inlägg från: Malin K F |Visa alla inlägg
  • Malin K F

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Jojja<< åh nej inte vattkoppor, inget kul.  

Värkarna försvann igen. Haft grym mensvärk hela natten och imorse släppt en stor slemis. Usch!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+18 idag!
  • Malin K F

Men är han dålig igen lillkillen! Ska han aldrig få vara frisk och kry, stackarn.

tinna skrev 2008-02-25 08:25:18 följande:
    E svullnade upp kring läpparna och ansiktet igårkväll. Inatt började han kräkas. Han och jag var vakna mellan 01.0 och 05.00 typ. Jag är verkligen jättepigg idag. Var ju tvungen att hålla dom andra hemma också ifall det är magsjuka han har...
  • Malin K F

JAS VAd kul med bio äntligen. Kul!!!

Funderade på detta med vattkoppor när det gick på jobbet. Att ta med W och smitta henne, men tänkte att det var bättre att vänta tills nästa barn också kan få det. och är lite äldre.

Får ha W och sur gubbe hemma idag, Åhhhh vad skönt att få vila inför förlossningen som jag tror kommer starta under dagen. HAr en del onda värka igen nu fast jag har panodil ikroppen. W är förkyld och gubben vet jag inte vad det är med, han kan ju fan inte sova. Han ser ut som en sombie, har varit så här i flera veckor nu, jag blir knäpp. HAn är sur och grinig och klagar på allt, försökt med att få i sig rätt bra mat. Köpte vitaminer igår. Han har ju börjat träna rätt bra nu när ha inte kan vara borta och resa. Men han måste ju vara utvilad när Myran kommer annars kommer jag ju få ta allt iallafall. Jag är ju sån. KAn inte ge mig! Får snart skicka honom till läkare! Grrr gubbar!!!

• Malin K F

JAS>> vet inte vad hon gjorde, men skönt var det inte och har kraftig mensvärk sen dess.

• Malin K F

TAck alla för lyckönskningar!

Har ganska ont nu, med lite värkar som kommer och går som de vill fortfarande. Blev avrådd att åka på akupunkturen det kunde gå för fort då sa de och att inte gubben han med att komma dit. Så vi är hemma alla och väntar nu. W sover och jag äter nyttig Pizza lunch. Ska försöka sova en stund.

• Malin K F

Ang sköldpaddor, vi hade det Thomas köpte 2 små 5 kronors åhhhhhh så söta. innan min tid. När jag kom med för 10 år sen var de 10 cm i diameter och när vi tog bort dem efter några år, Så var de nästan 15-20 cm i diameter. Kolla hur stora de KAN bli. Dessa som Thomas köpte kunde bli ca 30 sm stora och kunde leva i hur länge som helst. Gulkindad sköldpadda, lever i vatten och på land tror vi att de hette. Annars är det ju väldigt praktiskt med sköldpaddor. De gör inte så mycket väsen av sig. men det rär ju inget att gosa med precis heller!

jasminen skrev 2008-02-25 12:52:12 följande:
    Hemma igenPojkarna bygger smålego och jag njuter av en kopp te här med erDjuraffären var intressant med tarantellor*ryys*,vattensköldpaddor(skulle kunna tänka mig en sån,några tips ang dem?),kaniner,marsvin,fåglar,fiskar mmVisst skulle det vara trevligt med en hund eller en kanin men vi är såna som behöver kunna dra iväg på än det ena än det andra då vi känner för det och med ett mer krävande djur hemma så ska det ju planeras en hel del mer..Vi är båda uppväxta med djur(maken med hund) jag med hundar,katter,kor,grisar,höns,marsvin,dansmöss mm mmPojkarna får ju sin dos av djur också eftersom dagmamman har både hund och katter och så en vattensköldpadda som hon sköter iblandDiskussionerna i bilen var rätt intressanta Erik undrade en massa om gud och speciellt hur han fått in blod i kroppen och varför det var rött-färgen kan jag svara på men det andra..Sen hade vi en diskussion om SNORKRÅKOR om hur de blir skarpa och kommer in i näsan och hur vissa är kladdigaOch bara så ni vet så har troll gröna snorkråkorTinna:Känner igen det där med apoteksbesök och massor med inköp vårt medicinskåp är rätt välfyllt,men det är kanske en yrkesskadaBessie:Spela "gamla heta hits",vi spelade mest rock då vi firade maken,och det gillade nog allaInbjudningar hittar du fina på nätet.Att det är trångt gör inget,vi hade också fullt med folk och vi bor rätt smått men vi rymdes iallafall och hade väldans trevligtMat-vad har du tänkt dig?
  • Malin K F

Har mobilnummer till några av er! Så ni får vara allerta!

• Malin K F
    Dinkanesh skrev 2008-02-25 13:48:08 följande:
    MalinNu verkar det hända grejer! Hejja hejja!! Önskar dig all smärta! *elak* Har det inte hänt mer till kvällen så har jag möjligheten att sända över en dos, om du vågar dig på det nu.JasDet enda jag har hört om söta sköldpaddor är att de är rätt äckliga djur och vattnet börjar stinka illa rätt snabbt. Men det är inte personliga erfarenheter...Då har vi haft en helg full av fest. Tanken var att dela upp det på två helger, men så var vi ju rätt dåliga förra helgen, så då föll allt på den här istället. Jaja, jag orkade inte städa efter lördagens gäster så vi fick födelsedagsmiddag hos mamma. Smidigt! Hon är ju snäll så, väldigt generös med pengar och sånt. Men det som kommer ur munnen är inte alltid så gulligt. Hanna slog till Morgan, ja det är för att vi inte uppmärksammar henne tillräckligt. Hon äter inte för att vi uppmärksammar maten för mycket, eller för lite...beroende på när, var och hur. Sen är det fel att hon ska få närinsdryckerna också, för då kommer hennes tarmar sluta fungera och så kommer hon tvingas få knapp på magen istället. Blir bara så less! Jag är den sämsta mamman nånsin! Det är lika bra ni går ihop och ringer soc genast så mina stackars barn kan få komma till en familj som tar väl hand om dem. GAAAHHHH!!Tror minsann att det är dax att sluta lyssna på vad hon säger.Nu ska jag försöka söva min trötta son och samtidigt försöka hålla hanna sysselsatt.
    Ja tack!!!!!!! Det är långdraget! Värkar som kommer och går och massa molvärk hela tiden. Men ändå värkar hela tiden nu.
     Dink du är inte en dålig mamma! Grrr du är den bästa mamma som Hanna och Morgan kan få. Du ska inte bry dig om hennes dumma och elaka kommentarer.

JAS>> just det vattnet luktar. De äter grönsaker och foder som ser ut som små pellets, eller små kaninmat.
     nej de är inte svåra att sköta!
  • Malin K F

Ja vi får se vad det är. Min pappa ringde nyss och undrade vad det hade blivit för något, ingenting blev ju svaret. Pratar inte så ofta med honom. Pappa är ju pappa till 5 barn och frågade om vi gjort ringtestet, nej det har vi inte. Ha sa att det stämt varje gång för honom. Så jag var ju tvungen att testa. Pappa gissade på en pojke iallafall. Men testet visar tjej. Då svarde ha då blir de det!

Ja ja. Har varit lite lugnt en stund , men känner när jag sätter mig ner att detr blir mera. KAn behöva den där knuffen DINK!

Jojja>> ja ha den laddad. Kul med ny kamera. Vattkoppor då har de blivitr smittade av samma iallafall. SKönt att slippa vabba.

JAS>> har också gått och sjungit på den låten en stund idag. hi hi! 

• Malin K F

Det går när som helst sitter i soffan framför tv resten av kvällen. TAck!!!

Dinkanesh skrev 2008-02-25 18:22:37 följande:
    det kommer malin! passar det när som ikväll eller ska vi bestämma en tid?försöker få hanna i säng, men med en morgan som inte går med på något alls, så är det inte lätt. Tack för er stöttning ang min mamma. Blir så trött på henne! men det är väl lätt att sitta där på utsidan o dömma o tala om för alla andra hur de ska göra hela tiden.
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]