Inlägg från: Malin K F |Visa alla inlägg
  • Malin K F

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Nu åker vi in! Wish me luck!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+18 idag!
  • Malin K F

Hej tjejer!

hemma igen efter en fantastisk förlossning, där det gick väldigt fort. 00.36 är Carl född, 4400g lika stor som syrran och 54 cm lång. Så underbar!!! Allt gick så bra så vi bestämde att vi ville åka hem så fort som vi fick. Sovit dåligt inatt, men mår bra.

Uppdaterar med bild så fort som jag orkar!

Kram kram!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+18 idag!
  • Malin K F

Tjenare, tilltar bra i med ena ögat. Carl har ont i mgen nu när ammningen kommit igång.

Funderar ju på hur mycket man ska amma nu när det rinner tll ordentligt. Om det är därför eller för att jag ätit något, Man kommer ju inte ihåg vaf man skulle akta sig för.

Mamma till Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • Malin K F

Hej!

Oj oj oj! Har lite svårt att hänga med men jag läste iallafall sista sidan.

Bessie>> Vad snopet! men ändå så skönt, de är stora killar och tjejer nu!

Tinna>> usch E har det inte lätt. Och inte ni heller naturligtvis, tänker massor på er. Hoppas och håller tummarna att de snart hittar felet så att han kan må bra och få njuta av sin barndom isället för att må som han gör nu,

Helene>> hur går det med bröllopsplanerna?

NK80>> KRAMAR!!!!

JAS>> har ni frisknat till hela familjen och kommit in ivardagen igen?

Jojja>> det tar otrolig tid med kort!!!

Dagens ego!

Allt är bra. Whilma frisknar sakta men säkert till igen. Varit jättesjuk hela veckan. Första dagen idag som hon äter ordentligt och inte har någon feber. Hon är så tappt i näsan så jag har svårt att höra vad hon säger över huvudtaget. Carl sover och sover och ammar och ammar och BAJSAR! Men vilken  tur att han gör det så att vi inte behöver bråka så med W. Hon är TROTSIG! I fredags hade vi vänner här, jag ammade Carl och hon skulle promt gunga på mina ben. HAr ju fortfarande mycket ont av foglossning, så efter att sagt till henne 20 ggr. SÅ skällde jag på henne. Hon går demonstrativ upp på sitt rum. Sen efter en stund ber jag Thomas kolla henne. Då har hon gått upp satt sig i sin säng och kissat ner allt. Grrrrrrrr!!!! Grrrrrr! säger jag då. vet ju att det är så. Men man blir så F.....BANAD!

nej vila en stund!! emdans jag har egen tid 2 sover!

• Malin K F

ÅHHHH Skrev ett långt inlägg igår som bara försvann ser jag.  Grrr!

Bessie>> hon är ju söt Bella. Menyn lät jättegott!!!

Tinna>> hoppas att E slipper detta nu då. Jobbigt att han ska drabbas hela tiden. Bra att han växt ändå. Du kanske skriver i din blogg så man kan läsa vad som händer där. Kram

Helene>> Så spännande att följa dina bröllopsplaner. Tjata på du det är bara roligt! Hoppas ha snart blir bättre D.

Jojja>> hur går det med prickarna. Fick båda vatkoppor samtidigt?

Emejo>> vilken man du har!

JAs>> jobbigt med minitonåringar. Man kan ju hoppas att det han tar ut nu inte kommer igen som riktig tonåring. Ungefär som värkarna.

MAriiee och NK80>> nu är det snart eran tur.

Nu kom farfar så jag måste fika!

• Malin K F

NK80>> det kommer bara Whilma är lite mer frisk. Hon hostar fortfarande, så hon får inte vara i närheten av honom än. Lite tråkigt men men. Hon hade ju influensa hela förra veckan.

• Malin K F

Vi har haft tur att Carl sover 20 av 24 h/ dygn, så vi har kunnat ägna oss åt W istället. Sen tur att ingen av oss andra har fått det. Känner du dig laddad nu?

• Malin K F

det är väl en jättebra dag att komma!

• Malin K F

Mariiee>> nej magsjuka hade hon torsdag innan förlossningen, sen på måndag före förlossningen fick hon riktig influensa med nästan 40 graders feber och  hosta och snuva, är så tätt så vi har fortfarande svårt att höra vad hon säger när hon pratar. HAde så hög feber hela förra veckan. sen har hon varit feberfri sen i lördags och är fortfarande krasslig men ändå såpass att hon orkade åka till förskolan idag. Var helt slut stackarn ikväll.

Tinna>> gratulera E på stora dagen.

mom>> tror att Mirakel får väl vara 15 h/ vecka under sommaren när man studerar och har sommar uppehåll. Kolla med förskolan, annars så är det ju ganska länge sen hon blev inskolan så det brukar inte vara något problem att komma tillbaks när de ska börja igen efter sommaren. Du kan ju alltid komma dit och hälsa på någon timme några dagar i rad innan ni ska börja på allvar, så hon får bekanta sig med miljön igen. Så brukar vi rekomendera föräldrar att göra om barnen är lediga lång period under sommaren.

Gubben och jag sitter och njuter av internet för fullt, med var sin dator framför tv:n. Carl sover på soffan sen några timmar tillbaks, snart dags att gå och lägga mig och amma.

God natt!

• Malin K F

Förlossnigsberättelse finns i min blogg, säg till om ni inte kan läsa så lägger jag in er i adressboken.

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]