Inlägg från: Malin K F |Visa alla inlägg
  • Malin K F

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

JAs det stämmer.

Whilma ramlade för en stund sen och slog i huvudet hårt i en dörrpost, blev livrädd. <Så vi åker till förskolan en timme senare idag så jag får ha lite uppsikt över henne.

Tin na>> då blir det lite annorlunda nu. Vem har E när du jobbar?

skriver mer sen, svårt med pekfingervalsen. 2 i kn ät

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • Malin K F

Allt gick bra med W, fick en rejäl bula i pannan men jag hade ett äpple på en stund och så sjöng vi sånger. Sen gick det över. HAde henne hemma för att kolla så hon inte fått hjärnskackning ,men nu är hon på förskolan och jag har varit ute på FÖRSTA lång promenaden  på över ett halvår. Så skönt, stannade och fikade med en kompis också>!

DAgs att amma hör jag!

• Malin K F

Hej

Å?hh jag vill också köpa en studsmatta men vart ska vi förvara den på vintern. Hela garaget är ju full med båtprylar. Får fundera vidare på det. Vi ska köpa cykel till Whima i födlesdagspresent.

Emejo>> usch för magsjuka. Men du verkar piggat på dig fort.

Dink>> Skönt  att ni har kommit igång iallafall.

Tinna>> förstår att de var oroliga när du blev hämtad i polisbil. Hur gick besiktningen?

Bessie>> hur är det med träningsvärken???

Syster>> just ja, skulle också iväg och köpa jord och lite blommor.

CArl sover ute efter promenad och bvc besök. Växer och blir så stor så, 5 veckor och 2 dagar, så väger han 5640g och 59 lång. mot förra veckan 5476g och 57 cm. Så skönt!!! Köpte några nya droppar på apoteket igår för barn som innehåller acidofilusbakterier att ge för att hålla koll på magen. Han var jättelugn och har fisit som en hel karl igår kväll.

Maken kom hem igår och var SÅÅÅÅÅÅ förkyld. Men han är på jobbet idag men kommer väl gnälla ikväll. oj oj oj så synd det är om honom.

Nej dags att laga lunch!

• Malin K F

Detta med cykel, det lutar åt att vi köper en cykel men vi tvekar, då Whilma VÄGRAR trampa på sin trehjuling, kommer hon då göra det på en cykel. VI förstår inte varför hon inte vill. VI har mutat, hotat , lockat. allt men hon bara sitter där. Vet inte om den är trög eller om hon inte förstår. MEn men!

• Malin K F

Kickar in och säger hej!!!

• Malin K F

Kikar in! Får kompisbesök i eftermiddag så jag får röja lite och handla!

Ses ikväll! Gubben är borta!!!

• Malin K F

Grattis Valter i efterskott!

Helene>> skönt att du äntligen fått ditt smink. Tråkigt att köpa allergimedicin.

JAS>> busungar, kommer ihåg hur arg min farsas fru var när jag gjorde så på lillasyrran i sömnen. Hon var bjuden på födelsedagskalas på dagen. HA HA!!!

Emejo>> ha ha! Stackars tjejer!!! Men kul för dig!!! Gjorde en liknade grej när jag var liten, farmor och farfar var hos oss och hälsade på för jag hade fått en lillebror och jag var ute och kom in i våran bod som fanns på gården och fick upp en färgburk, falurödfärg och målade mig. Gick sen in och visade mig och mamma fick tvätta mig, massor. Efter ett par timmar kom jag in igen, hade tagit mig in en gång till och gjort samma sak en gång till. Farfar stod och hoppade och skrek, Malin är hopplös. Det säger han varje gång jag träffar honom fortfarande.

Dink>> det är inte säkert att du har rätt till det. Det är ju upp till kommunen att bestämma det. Men ring och prata med dem igen och förklara att du är f-ledig med lillebror och berätta hur viktigt det är pga språket, tror till och med att om du får en plats kan du begära att få mer timmar för att träna språket. TRYCK på det.!!!

Mariiee>> skönt att kuren är slut, man kan alltid muta barn!!!

Båda mina barn ligger och sover i sina sängar och jag är ALLDELES själv i vardagsrummet.  HAr haft kompis här idag med sina barn, det var lite stelt ibörjan men WHilma försökte locka med dottern, men hon ville inte, men efter en fika så, blev det lite bättre. På slutet var det riktigt kul.

Dags för te och macka!!!

• Malin K F

Åhhhh! min son är en ängel. Somnade själv i egen säng kl 20 och vaknade första gången för ammning kl 3.30.

Iväg och hälsa på kärringarna på jobbet! Tjohej!

• Malin K F

MAriiee>> vågat att ge sig iväg på tåg med 2 småbarn! Önskar dig massor med lycka till!

Tinna>> kul med ett sånt fynd.

Helene>> en pojk som jag hade för några år sen trodde efter en magsjuka att han hade fått laktosintolerans, han använde bara laktosfria produkter och fick läkarintyg för skolans skull. Sen efter tror, ca 4-6 veckors uppehåll så var det borta. Han kunde återgå till mjölkprodukter, var precis som magen behövde en omstart efter magsjukan. Kan ju vara värt att prova.

NK80>< Slarvigt av förlossningen , var det inte så att du var ensam där så de hade ju inte massor att göra heller.

JAS>> hoppas du hitter en bil snart.

Emejo>> ingen risk!

Här har vi ingen snö! Men maken är i sthlm och ska hem idag, han bytte till sommardäck i helgen. Så får väl se när han kommer hem inatt.

I*natt har lillprinsen sovit mellan 22.30 och 7 utan att amma! Är helt UNDERBART. men då har jag haft Whilma som sovit bredvid mig och knuffat och ropat i sömnen. URK!

Idag ska jag bara vara hemma och dega. Har flängt runt nu i 2 dagar.

• Malin K F

Ringde gubben förut och han sa att det fanns ingen snö i stockholm, iallafall inte lagt sig! Stockholmare och SNÖKAOS!!! hi hi!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]