Inlägg från: Malin K F |Visa alla inlägg
  • Malin K F

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Kikar in och säger hej!!!!

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • Malin K F

Hej alla!

Åhhh jag saknar er!!!!! HAr inte tid att vara här knappt. TROTSIG Whilma så det skriker om det, vi bara bråkar, skäller, hotar och mutar hela dagarna när hon kommer hem från förskolan. Thomas är som vanligt ute och reser. BLÄ. Carl har fått längre vakenperioder och de infaller på eftermiddagen och kvällen. Men sover otroligt brs på natten. Ammar honom vid 21 och går runt med honom på armen så somnar han och sover till 3-4 tiden ammas sen sover han vidare för att ammas igen var annan timme. Har ställt in hans säng i vårat sovrum så när han somnar på natten lyfter jag över honom dit och jag och han sover mycket bättre. Sen har Whilma börjat med att sova till 5-6 tiden i sin säng. Men jag är ändå HELT SLUT!

NK80>> vet vad du går igenom, vill ta den ena att slå den andra med. Ös ur dig bara. Det finns vi här för.

Jojja>> hoppas du klarar dig.

Jas >> vad synd att bilen blev såld.

Helene>> är du inget sugen på barn? Eller är du upptagen med bröllop?

Bessie>> visst är vattengympa skönt. Åhh vill också gå på det. Funderar på att gå på friskis och svettis mamma barn gympa.

Tinna>> Hoppas du fått sova, vad kul med lite besök. HAr det lugnat sig lite med det som stod i tidningen om din man?

MAriiee>> åååh vad kul med pulkabacken. Njut av din tid med gubben hemma!!! Hur gick det på bvc? Ska själv dit på torsdag.

Någon som kan detta med hormonplitor? VAd kan de få mer plitor av som beror på vad jag äter. Carl är FULL i prickar från toppen på huvudet till magen ungefär. Både bak och fram. De sa räkor och choklad på bvc, så det försöker jag undvika. Vet ni något mera???

Nej dags att röja lite

• Malin K F

Majzzan>> Grattis till Chazmine! Så fin hon är din stora tjej!

Bessie>> åhh vad mysigt. Funderar på att gå babysim med Carl, gjorde inte det med Whilma. Men känner att jag vill göra något själv med Carl. Ha det så underbart på box passet ikväll, det är mitt ABSOLUT bästa pass, jag älskar det, tyvärr kan jag inte träna det längre då jag skadade knät för 5 år sen.

Jojja>> usch vilken otäck bacill! Måste köpa hand sprit kom jag på!!! Ut i fall att!

MAriiee>> vilken liten tös du har Carl var ju aldrig så liten utanför magen. Växer och blir stor. Om jag har mycket att göra så kan han hålla sig vaken i 5 h men är inte särskilt nöjd då om han inte får hänga på magen i sele eller sjal. Så som det blir på kvällen, mat som ska lagas, underhålla dotter, disk m.m. Han sover mer om jag tar det lugnt. Han vill gärna somna iknät eller på kvällen vill han att man går runt och vaggar honom i famnen, med napp. Eller somnar vid bröstet.

BVC idag; väger nu 5476g (+313 g på 1 vecka) Men har inte växt något på längden. Hormonplitorna var inget att göra åt, inget jag skulle undvika att äta heller sa de.

Nej måste åka och lämna tillbaks bröstpumpen nu. Vi kanske ses ikväll, gubben är inte hemma, finns lite mer tid till er då!!!

So long!

• Malin K F

Hej!

Tinna>> åh har du redan deklarerat jag har inte ens fått min.

Syster>> pop är dyrt men det är verkligen värt det, de är jättebra. Men tur att du fick tag på bra på lindex. bättre pris. HAr ni kommit iordning i huset nu?

Helene>> David kommer snart krya på sig.

Ang kläder, det finns massor som har så mycket kläder på barnen på jobbet vet jag. Ungarna är så svetta så det rinner om dem. Har som några av er andra tagit på mindre kläder på W redan.

Vi är så trötta idag, fast vi sovit ordentligt och allt, känner m ig ruggig. Så tror jag ska gå och lägga mig med W i kväll och fortsätta sova.

Dink>> alla trix är bra...

JAS>> Oskar är lika stor som Whilma var på 2,5 årws kontrollen, vad olika det är. Lite kul.

Tinna igen>>> min mamma är 55 och är väldigt haj på alla saker. Vi köpte en ipod till henne i födelsedagspresent och hon lägger i bilder och musik och allt. MEn det beror väl på hur man är som person.

Bessie>> en pappa på jobbet hade inte haft vattkoppor när deras söner fick det och han fick inte vaccin mot det fast de hade en resa till Tailand några veckor efter det. Hoppas din man får det. och hoppas bella kryar på sig.

Emejo>> tråkigt att axel blev så ledsen, men det hade gått bra iallafall idag!

mom2007>> åh det håller vi på att hårdträna på jobbet under 2 år. tyvärr är ju jag borta under 1 år av den.

• Malin K F

Lägger in så ni får se våran dopinbjudan som vi gjort under helgen!

Runt om kring utanför ramen finns en dikt, svårt att se! Men lyder såhär!

När ett barn har blivit fött.
    Ut kom en liten människa
    som ingen förut mött.

Ett spädbarn är så vackert
    och dess doft helt underbar.
    Och det är nåt visst med blicken
    som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
    blir inget mer detsamma.
    För ett barn förändrar livet
    för sin pappa och sin mamma...

Ett sånt hav av ömsint kärlek
    som plötsligt väller fram
    för detta lilla under
    som ännu vägs i gram

Godkväll, ska gå och lägga mig nu!

• Malin K F

Tack JAS! Vi gjorde liknande med W, måste hitta den så jag kan visa er. Den är jag mest nöjd med!

Har fått sova ganska bra inatt, ammat 2 gånger. Vid första gången bytte jag blöja på C och skulle flytta på W som lagt sig på min kudde under tiden märker att hon ingen blöja har. Konstigt för jag kom ihåg att hon hade en när hon la sig. Gick för att hämta en ny och då såg jag att hennes läg vid sidan av hennes säng. Tur att hon inte hunnit kissa ännu, i våran säng.
    Ibland har man tur. Imorse när vi vaknade så var den blöjan också torr. Första gången på länge.

Nej dags för förskolan och byta bajs först!

• Malin K F

Jas>> det låter som de hade mycket roligt! Då kan det vara värt lite blöta kläder.

Har både overall och vårkläder idag på Ws plats. Får se vad de använt för något sen när jag hämtar. Overallen hängde kvar sen i torsdags.

Helene>> snart får ni väl ringa och prata med bvc om David och hans mage. Låter ju inte riktigt bra. Stackare!!!

Jojja>> krya på dig!!!

Ska ringa bvc nu ang att Carl är så himla täppt i näsan hela tiden sen han föddes. Trodde ju det skulle släppt nu efter 5 veckor. Vad tiden går fort, 5 veckor idag mammas lilla prins!!!

• Malin K F

Åhhhh!!!! i oktober ska jag på Björn Gustavsson! Han kommer till Karlstad så då ska jag dit med en kompis och några tjejer till. Ska bli så kul...

• Malin K F

Helene>> här är de jättebra på bvc, bara att ringa vilken tid som helst, lämna meddelande och så ringer de upp senare.

Tinna>> vet faktiskt inte, kompisen som fixat. Men det ska bli kul. Skönt att få båda avklarade och vad skönt att E gått upp iallafall lite. Hoppas ni får det trevligt i eftermiddag.

• Malin K F

AN; Grattis till Lovisa på 3 årsdagen! Vilken otur du haft. Ska säga att efter mitt andra missfall i maj så berättade min läkare som jag träffade då, att vid mitt första missfall i januari förra året så hade jag förmodligen blivit gravid redan innan jag tog ur min spiral som jag hade. Men jag hade ju tur så att det blev ju aldrig så illa som med dig. Är lite rädd för en ny spiral jag också men jag kan inte ta p-piller för jag skulle inte komma ihåg att ta dem, och efter att blivit gravid 3 gånger på första försöket kanske man inte ska chansa!

Bessie>> inget roligt för stakars bella. Skönt med gympan. Åh vad kul att ta med brorsan på box. det blir mest träning om det är någon i familjen, jag och Thomas tränade det tillsammanas det var riktigt kul!!!

NK80>> skönt att hon växer bra, hon är ju lika glupsk som min kille. Ska iväg på ny vägning på torsdag.

Mariiee>< iget kul med pencillin men men, KAn du inte muta henne. Annars det med juicen var ju smart. Jag hotade W sist hon behövde flytande medicin sa att om inte jag fick ge henne var vi tvugna att åka så att doktorn fick ge henne den på sjukhuset. Hon är rädd för sjukhus. ALLA trix är tillåtna. ELLER?
    Nej, de kan inte sova för mycket, CArl sover också massor, för att sen äta och somna om igen. Bvc sköterskan sa att det är ok bara de fär mat ca vad 4:e h. Låt henne sova det blir snart annorlunda.

Helene>> Du får bestämma dig nu! Skönt att ni är överens. Inget skönt med allergi! Krya på dig.

Jojja>> hur är det nu? Mår du bättre?

Tinna>> hur var det idag?

Dink>> då har du att göra!

Min lille har lite ont i magen idag, fiser så det fladdrar nästan

Syster>> tror de gjort en titthålsoperation, det var det ju prat om när jag fick mitt mf. Eftersom de skulle kolla om jag fått ett X eller ett mf, det var ju så difust och konstigt med alla vul och prover!

Godnatt!!!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]