• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

syster: Nä, det känns läskigt stort! När vi sa till Alma igår att det var sista dagen som hon var två år så såg hon lite klurig ut. Sen sa hon: Då är jag liten idag. Så när vi på kvällen skulle kolla på påskeld så ville hon åka vagn med hänvisning till att hon faktiskt var liten

• tinna

Dink: Jag blir också helt konstig av vanliga p-piller. Men p-sprutan är samma som i minipiller och det reagerar jag inte alls på. Testade att äta tre månader minipiller först innan jag tog första sprutan.

Nu ska jag ordna lite tacos till familjen

• tinna

Blev inga tacos, blev korv och mos istället. Födelsedagsbarnet bestämmer ju... Nu har vi ätit lite tårta och så har hon önskat gröt till middag. Tossiga unge...

Vår lilla E och hans hälsa verkar vara en evighetshistoria. Nu har han gått upp jättebra i vikt och läkaren ringde häromdagen och sa att alla prover var bra. Vi ska bara avvakta och se om han börjar gå upp i vikt igen, vilket det verkar som.
    Idag när jag tog upp honom ur sängen så tyckte jag att han liksom ryckte i kroppen. Han satt i min famn en bra stund och han hade massa ofrivilliga ryckningar. Satte honom hos Jimmy också som tyckte det kändes helskumt. Så vi ringde sjukvårdsupplysningen. Dom skickade vidare samtalet till barnakuten och dom skickade hit en ambulans för att kolla till honom. Ambulanspersonalen tyckte dock inte att det såg så konstigt ut och att dom inte hade nåt att ge honom, dom tyckte han var pigg osv. Dom sa att vi skulle hålla koll på hans allmäntillstånd osv. Fine. Nån timma senare ringer läkaren på barnakuten tillbaka och hör hur det går. Hon var inte nöjd med ambulanspersonalens edömning utan hon ville prompt ha in E. Så nu är Jimmy och E på väg in.... Vi tycker att ryckningarna nästan helt försvunnit men hon vill ändå kolla honom.  Å det är väl bra att dom kollar upp honom. Men mycket sjukhus blir det...

• tinna

jas: Där fångade du det grymt bra, "men efteråt har väl tanken slagit mig nån gång att ska jag leva med den här gubben resten av livet Men tanken på att INTE göra det skrämmer också slag på mig.. " Precis så är det ju! När jag 30-årskrisade lite förra våren var det en del sånna tankar som for genom huvudet och jag och min kompis var ute ett par kvällar. Men det var ju så himla underbart att veta att jag senare på kvällen skulle få åka hem och lägga mig hos den bästa mannen i världen, när dräggen försökte flirta omkull en...

• tinna

NU är Jimmy och E på väg hem! Ryckningarna var ju såklart borta när dom kom in men läkaren tyckte att han hade en ruggig förkylning som satt sig i lungorna. Efter ett gäng tester så fick han inhalera nåt slemlösande tydligen och så fick dom åka hem. Så får vi hålla koll på honom helt enkelt

• tinna

Det lilla födelsedagsbarnet hade missat att upplysa sin mamma om att det var risgrynsgröt hon skulle ha till middag, jag trodde hon menade havregrynsgröt... Hon blev duktigt ilsk när hon såg vad jag höll på att göra! Som tur var visste jag att pappa var nära affären så jag panikringde honom så fick han köpa hem en färdig korv med gröt, kl 18.30 är ingen bra tid att börja koka risgrynsgröt när barnen typ borde redan sovit...

• tinna

Hej hej!

GRATTIS OSCAR!!!

Här har vi haft kalas för Almisen idag och några av gästerna dröjde sig kvar så vi lagade pizza till hela högen också. Så jag har verkligen inte hunnit in här idag..., dom sista åkte hem nu, kom vid halv tre... Diskbänken ser ut som hej kom och hjälp men det får bli ett projekt för morgondagen.

Gjorde tårta med dumlefluff i till kalaset, jösses så gott det var! Värmde 3 dl grädde och smälte ner 180 g dumlekola. Fick stå kallt över natten. Vispade det till fluff idag, alltså typ som vispad grädde fast med massa dumlekolasmak. Hur gott som helst!!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]