Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Att bli gammal: Jojja och Bessie: Helt galet för jag ser ju mig fortfarande som 20 år! Numera reparerar sig inte kroppen helt gratis längre som den gjorde förr, gosh! Ska testköra krämen i kväll, kommer jag se ut som 18 imorgon bitti tro? *skrattar*
*kikar in å visar mig*
Min dator är paj!!
Får låna sambon bärbara på nåder
Naturligtvis glömde jag mitt loggin hit till fl, men nu så lyckades jag!
NK--> Du ser ju ut som 18 redan idag, imorgon blir det nog som värsta fjortisen
Hinner inte vare sig läsa eller skriva mer. Saknar er alla massor!! Kramar
Godmorgon. Har suttit och vaktat första delen i nationella provet nu. Eleverna suckade högt hela tiden. De skulle skriva uppsats.
NK: vad var det för underkräm du köpte? Gav den resultat?
Bessie: Ja, det är helt ofattbart vad stora "de små" har blivit. Här har vi ju ingen som är mindre heller, utan Elsa är minst. Och hon är ju så STOR!
Igårkväll blev jag trött på alla leksaker som vräks ut hela tiden. Barnen rotar inte i lådan och tar ut det de vill ha, utan de häller ut allt på golvet. Visserligen så plockar de upp ganska bra efter sig, när jag säger till dem, men inte alltid... Igår tjatade jag på att de skulle städa upp sina saker hela kvällen. Elsa plockade upp hal lådan med matleksaker och tallrikar, men Axel bara gnällde och sade att det var för mycket saker ute, han kunde inte städa rätt. Så det blev inget mer undanplockat för hans del. Senare på kvällen så ställde jag undan hela lådan med djur (de leker bara med krokodilerna - de lämnade jag kvar, för de var i duschen), alla kulor, som jämt sprids över hela golvet, en låda med "plock" som de bara häller ut, men inte leker särskilt mycket med och större delen av billådan. Jag lämnade bar 10 bilar ute. Sedan har de alla sina Blixten-bilar kvar, en bilbana, några traktorer, målarsakerna, pusslen, en griffeltavla, strykbrädan, ugnen och matleksakerna , som Elsa plockade upp. Plus sakerna som de har i sina rum (det här var bara i lekrummet). Allt har jag ställt undan och det ska vara undanställt ett bra tag nu. Det lär ju bli en massa nya leksaker nu när Elsa fyller år i alla fall.
hal lådan=hela lådan. Skrev lite snabbt.
Tilläggas kan att jag lämnade kvar lådan med dockleksaker i garderoben, för är det något de ALDRIG leker med så är det den lådan.
God morgon!
Ush vilket pissigt väder, tris och grått.
Skulle bli sol tills på eftermiddagen.
NK80: NUK... okej, bra att veta, funderar ev. på att byta.
Malin: Hur går det hemma med nätterna?
Sover han lika bra fortfarande?
Jojja: Ooooh, den tidningen är ett måste inför tågresan.
Pappa har skickat upp en carsbil som "muta".
Lisa helt såld på Cars och tack och lov för filmen
F*N att min bil fortfarande är sönder *muttrar*
Annars hade jag åkt in till stan och letat.
Vi trodde att det var bromsklossarna som hade blivir dåliga.
Men det var ett lager som rasat *billigt*
Är lite arg på mig själv att jag inte hört att ngt har varit på G att gå sönder.
Det är ju nästan bara jag som kör Clion.
Helene: Jag skulle helt klart välja det som jojja valde!
Hel tufft!
Bessie: Hoppas den värsta klådan snart släpper!
Jas: Hur kommer det att ni måste byta dagis plats?
Vad finns det för nappflaskor det inte rinner ur så fort?
Har börjat med lite ersättning till Becca.
De Bambino flaskor vi har gör att hon kräks upp allt lika fort igen.
Tror vi har de minsta hål på nappen som finns.
Har även för mig att de skriver "ju hårdare man skruvar åt flaskan desto saktare rinner det".
Men det funkar inte...
Marie
Vi har NUK till båda barnen och morgan måste suga för att få ur något.
emejo
skönt att få undan lite leksaker. Huset behöver ju faktiskt inte svämma över för att barnen ska vara lyckliga.
Bessie
Valparna är renrasiga Amstaff. Jättesöta, givetvis, men här blir det ingen hund på många år.
besöket hos logopeden igår gick bra. hanna har tydligen lärt sig senare ljud, som k och g, innan de lättare, t och d bla. ska på uppföljning i september. men hon var rätt säker på att det här kommer lösa sig med tiden.
blir lite purken på bvc som förstorar upp allting.
idag blir det en lugn dag inne. alla är trötta efter gårdagen och så regnar det ute.
Bjuder kaffesugna på kaffe och tepimplarna på te
*halva kexchokladen tog jag själv
*
Bessie: Attans att jag missade Barnmorskorna igår! F-n! Satt och läste och la av till 21 för att kolla på Grey´s och så är det den förbenade hockeyn på tv:n! Svor en ramsa och bläppte mellan kanalerna och tittade sen på Top Model bara för att ha något att glo på. Inte tänkte väl jag på Barnmorskorna som jag så mycket vill se.
Namn: Sambon sa igår Löwendahl. Jag vill ju peta in ett "f" mellan ö och w. Får se vad det blir. Samtidigt känns det dumt att arrangera till en egen stavning när namnet inte ska stavas så egentligen. Sa till mamma igår att det känns konstigt att ta ett nytt namn, man hamnar ju lite utanför familjen så att säga, eller så känns det lite iaf. "Ja, ni blir lite utbölingar" skrattade mamma tillbaka men sa sen att nytt namn vänjer man sig vid och i värsta fall kan man byta tillbaka. Ibland är jag ändå inne på att vi tar sambons, Palm, men jag vill inte vara en Palm. Ja menar, en Palm! Heléne Palm eller Heléne Löwendahl? Ja, värdsliga bekymmer
jojja: Kan man skriva med fler namn i namnansökan? Hmm, då kan man ju föreslå några och se vilket som går igenom om man vill det.
Jag är mest inne på Löwendahl eller Löfwendahl.
jojja o mariiee: Vad är det här för Cars-tidning? Missade den idag på Maxi.
NK: Blev du yngre under natten?
Jag har faktiskt alltid använt dagcreme och har provat många sorter innan jag hittade apotekets Vichy som jag nu använder. En morgon hittade jag rynkor under ögonen! Alltså, varför har jag inte sett dom och när kom dom??!! Så nu har jag hela kittet: Rengöring, dagcreme, nattcreme och ögoncreme
Jag tröstar mig med att man kan se på (speciellt) sin mamma eller mormor hur man själv kommer se ut framåt åren, och mormor var slät och fin, mamma har lite häng och rynkor så något russin hoppas jag då inte bli.
D har blivit en sån mammagris! Samtidigt som jag njuter av att han är så mysig blir det jobbigt. Nu vägrar han sova i sin säng, ska bara sova i min och på MIN kudde vilket resulterar i att jag enbart kan sova på sidan för att få plats och ligger nästan med knäna på sängramen. I går for han, knölade runt, tryckte fötterna i ryggen på mig, snurrade runt och slängde sen vänster ben över min höft. Tillbaka med fötterna i ryggen och knöla vidare. Jag tröttnade och gick in till hans säng. Sov makalöst skönt fram till 5.20 när han skulle kissa och började gråta för att jag inte var där. 1 timme och 2 toalettbesök senare somnade han äntligen om och vi vaknade vid 8. Så idag känner jag mig rätt pigg
Funderar på om vi ska låta honom sova i vår säng. Han sover bättre mellan oss än vad han gör i sin säng så.... Det är bara jag som nöter på sängramen ![]()
helene
går det att lägga en madrass på golvet brevid er säng där han kan ligga? Bädda med speciella lakan som bara används i den sängen för att göra det lite extra. Går han med på det så får du sova och han får vara nära er.
Vi har löst det så med hanna eftersom ingen av oss sov när hon också låg i vår säng. Inte heller hon sov eftersom hon väckte Morgan och han i sin tur väckte henne.
Ang. ert namn så är jag ett fan av enkla stavningar och hade utan att tveka tagit Lövendal.
Undra om fröken "jag har bara ätit en flaska välling idag" vill ha lite lunch. Antagligen inte.
Hejsan hoppsan. Igår var jag på jättedåligt humör och mådde dåligt, dåligt, dåligt. Idag mår jag mycket bättre. Skönt
Nu har jag fått klartecken från min rektor att jag kan vara hemma torsdag och fredag nästa vecka, för att rätta nationella prov, samt att jag får ekonomisk ersättning för att jag planerar att jobba på onsdagen, min lediga dag också. Bra.
Helene: Jag skulle nog ändå låta honom sova bredvid om det är närhet han behöver. Våra barn är också sådär i perioder, men efter ett tag har de "tankat färdigt" med mammanärhet och de börjar sova bättre i sina egna sängar igen. Har man behov av närhet så tycker jag att man ska få det. Jag är precis likadan.
Angående stavning så måste jag hålla med Dink: Enkelhet framför allt. Jag tycker inte om när man slänger in en massa onödiga bokstäver där det inte behövs. Men det är ju en smaksak. Mitt namn stavas så enkelt som möjligt, fast det finns hundra olika stavningar på det. Emeli. Inget E på slutet, bara ett M...
Helene>> min svägerska heter HELENA PALM.
Jag tycker löwendalh. Låt honom sova där det är bara en fas han ska igenom.
MAriiee>> jo då han sover vidare hela nätterna. Vaknar vid 6-7 för ammning. Sover sen vidare. Hur går det för er? Vet inget om nappflaskor men jag har pumpat ur och gett Carl vanlig esska nappflaska och det har gått bra. När är det ni reser?
NK80>> åh jag behöver också någon bra kräm men jag måste ju ha någon som funkar för min rocasea. URK! DE är svindyr, vet inte ens om det finns att få tag på vanlig affär.
Emejo>> Whilma har också blivit av med leksaker, just nu är det tuschpennorna som är borta då hon ritat på golvet i köket. Dags att ta bort en del inför stundande födelsedag.
Dags att amma!