• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Malin: Alltså, när vi får besök av soc så är det faktiskt mest bara trevligt och skönt att få prata av sig. Till dom kan vi ju säga liksom allt för vi har ju ingen sekretess gentemot dom, jätteskönt! Föräldrarna var jju inte med den här gången utan det var bara soctanterna

Nu kommer snart pappa för han ska ha Alma och Jakob en liten stund, E ska till distriktssköterskan och kolla fingret.

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • tinna

Hemma igen! Fingret såg rätt så bra ut nu så han behöver varken ha bandage eller plåster. Får vara i luften och torka till

jas: Han har inte brytt sig ett dugg ska jag säga! Senaste veckan har han inte haft så stort bandage heller så det har gått bra

• tinna

Kanske skulle ge mig på att kommentera lite nu innan jag släpper lös Jakob på datorn, han vil skriva lite

Bessie: Så himlans tråkigt med din bror! Hoppas att allt blir bra så småningom i alla fall även om det käns svårt att tro just nu. Har du bra relation med din bror?

jojja: Meh! Vilken jobbig chef!!

helene: Det kommer gå så bra på tentan, det värsta som kan hända är att du får göra om den...

Malin: Tack för kommentaren i bloggen Jag tror också på kl 16

NK: Var rädd om dig! Verkar hon bra, den nya då? Känns ju lättare att lämna över till nån som man tror kommer göra ett bra jobb

systeryster: Hur är det med Oliver idag då? Stackars liten...

helene: Du är så söt i dina funderingar

Nähä, ska jag också ta och hitta på nåt idag kanske? JAkob ska skriva lite på datorn nu, E ska sova och Alma ska klä på sig... Får se vad jag kan sysselsätta henne med sen. Har jag tur kan jag kanske plocka fram hennes album och börja pyssla lite, ligger några år back om man säger så. Eller så kan jag börja fotografera mitt berg av grejer som ska ut på Tradera, vill få in lite stålars tills jag åker till Stockholm. Är mycket roligare att spendera sånna extrapengar som man får utöver dom vanliga liksom

• tinna

systeryster: Du får kolla i min pres, man får inte göra reklam för sig själv i trådar, har fått tillsägelse förut. Men än har jag inte hunnit få ut nåt, fastnade i att städa ur städskåpet, jäkla "Allt i hemmet"...

• tinna

Godmorgon!

Malin, blivit nån bebis eller?? Annars önksar jag dig en smärtfylld dag

Jobb idag, ska bli jätteskönt at komma iväg lite Får väl se hur yr jag är efter att ha lärt mig en massa nytt idag också... Fast jag hoppas att hon som lär mig har sparat lite böter som jag kan registrera så att jag får repetera.

Ha det så himlans bra idag allihop!

• tinna

Oj vad ni skriver... JAg tar min mensvärk och lägger mig nu, hoppas på nya krafter imorgon

• tinna

Malin: Åh så tråkigt! Men det är väl bara att gilla läget, är ju inte så mycket annat att göra i din situation...
    Hoppas att det blir bättre för förskolebarnet efter anmälan och allt som hör till. Varför gjorde inte rektorn nån anmälan om barnet pratat med er på förskolan om det? Men förstår att det är tungt att vittna! Var med och anmälde 7 fall till soc under en termin när jag jobbade i en skola, det var ingen höjdare vill jag lova...

NNk80: Säger som alla andra, ta det lugnt! Men förstår samtidigt att du vill visa din efterträdare hur det ska göras osv, finns ju ingen annan som kan det så bra som du.

SY: Lilla gubben! Hoppas han är lite piggare idag!

emejo: Fy attans vad du är duktig på att sy! SJälv syr jag gardiner emellanåt, och kanske några kuddfodral. Laga jeans har jag blivit lite av en gud på också för Jakob slår sönder alla sina jeans så fort han får dom typ. Sen vill jag också handla kläder men ungarna har verkligen stora berg med kläder, det är inte motiverat att köpa mer, det är helt galet vad kläder dom har! FUnderar nästan på att lägga ut ¨sånt som dom kan ha på tradera bara för att tömma lite och kunna köpa lite nytt... SJälv håller jag på att gå ner i vikt och då är det inte heller kul att köpa kläder, vill ju vänta lite till och lite till och lite till...

Idag ska vi umgås lite med min syster tror jag

• tinna

Malin: Men det är ju inte så lätt att veta med barn heller, det är ju jättesvårt. Eftersom ni är flera som hört det och ni tillsammans gjort bedömningen att det inte var trovärdigt så kan du ju inte ta på dig detta själv! Men förstår hur du känner, jag har som sagt varit i situationen själv även om jag aldrig behövt vittna. Det tyckte jag var det värsta med att jobba i skolans värld, att inte veta vad som var sant, vara osäker på hur man skulle reagera på olika saker osv. Om jag berättade för en förälder att deras barn rymt på en utflykt så kunde jag inte vara säker på om barnet skulle bli slaget när det kom hem t ex. Då är det ju inte direkt kul... Så jag trivs så bra på mitt lilla kontor nu, även om det inte alls är det jag är utbildad till

Satt och registrerade fortkörningsböter igår i systemet. Fy fasiken vad dyrt det är! Att köra 59 på 50-väg kostar 2000 spänn!! Kör man i 61 på samma väg blir det 2500. Samma på 90-väg. Man blir ju inte direkt sugen på att köra för fort... Jag kör nog sällan för fort på 50-sträckor, men på 90-sträcka kan det nog ofta gå i en 105 eller så, skule kosta mig 2500 spänn om jag blev stoppad, inte kul...

• tinna

emejo: Helt allvarligt, skulle du kunna sy ett par mjukisbyxor till Jakob utan mudd nertill? Han hatar mudd vid foten och det är inte lätt att hitta sånna mjukisbrallor! JAg betalar såklart allt material och arbetskostnad. Om du vill och hinner alltså

Klart du ska köpa cider! Vi hade fredagsmys igår eftersom Jimmy jobbar ikväll och imorgonkväll. Så jag köpte varsin halvflaska vin, Jimmy vill ha rött och det tål inte jag... Så ikväll ska jag sitta själv och mysa framför teven med lite popcorn tror jag

• tinna

mariiee: Så bra att den passar

Idag har vi varit på stan en liten sväng. Var så trevligt så, även om det inte blev så mycket handlat. Blev lite inspirerad av emejo så jag gled in på systemet och köpte två cider. Värsta fjortisvarningen men jag slapp visa leg iaf som jag brukar få.

emejo: Skickar ett gäng kramar till er idag!

Barnen är komplett vilda idag, osams och bråkiga. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, just ni kollar dom iaf lite på film. Men det lär bara hålla i sig i typ 3 minuter....

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]