• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • jojja

helene--> Men bröllopsfotografen då

Åh vad jag är less på att vi bara bråkar här hemma! Valter är så arg så arg över allt från att han får fel glas till frukosten till att man står på fel plats.
    *suck* Sjuk är han inte iallfall

Funderar på om det kan funka att bryta lite genom att åka till ett lekland. Själv har jag ingen som helst lust, ska ut och jobba inatt och vill bara vara hemma.

Dags att klä' på sig. *kram*

• NK80
    Grattis Tinna på födelsedagen!!
    Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • tinna
    NK80 skrev 2008-02-22 09:25:18 följande:
    Grattis Tinna på födelsedagen!!
    Tack tack Nu ska vi åka ut och fika lite, måste hitta på nåt med vilddjuren innan dom har ihjäl varandra... Å idag så får jag faktiskt åka ut och fika
    I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • helene306
    jojja skrev 2008-02-22 09:10:38 följande:
    helene--> Men bröllopsfotografen då
    Räknade inte med några bilder genom resebolaget, jag vet ju vem jag vill ha

Hoppla, missat!

Grattis tinna!! Var det inte igår du skulle iväg 16.30? Eller var det idag? Njut av fikan idag!!
    F+H=D
  • Dinkanesh

Grattis på födelsedagen Tinna!

Hannas svullnad ser än värre ut idag. Ska till vc kl 13. sambon får ta henne så behöver vi inte stressa röven av oss för att få bägge barnen färdiga. Lite synd att jag som ringt och fixat med allt, inte får hänga med på slutbiten, men okej, det blir bättre så här.

nu ropas det från liten arg herre...

• tinna

helene: Nä, det är idag jag ska iväg tydligen...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • Bessie

Tinna: Grattis på födelsedagen! Vi får väl en rapport imorgon när du kvicknat till ?

Jojja; Bra anledning att ta en tripp till Italien ?

helene; Lät ju inte såå dyrt, med tanke på vad allt kostar bara man andas ordet "brud" eller "bröllop". Mysigt att åka bort.

Dink: Stackars Hanna! Datorn hände sig två gånger när jag försökte kolla på bilderna, så jag kom ej åt dem, men det lät ju inte så kul. Gräm dig inte för att du upptäckte det först igår kväll, säger som Jas - så intensiva som dagarna är är det inte konstigt att man missar ett och annat. Hoppas att ni får hjälp på VC (förstår att du skulle velat följa med.) *kram*

mom: Skönt att barnen är piggare.

Vet inte om det var en tillfällighet, eller om det var Tass-metodens förtjänst, men Melanie vaknade bara TVÅ gånger inatt mellan 23-05:30 - nytt rekord . Bella vaknade också bara en gång, så tre pauser i nattsömnen blev det - känner mig nästan pigg idag .

Bella ska lånas bort till svärföräldrarna över natten, hon har redan packat väskan . De tyckte att de fått träffa barnen för lite på sistone, och jag var desperat för sömn tidigare i veckan, så då lovade jag bort henne . De följer med henne på Little Gym imorgon, och kommer sen hit för att träffa Melanie (och oss ). Sen ska vi på kalas på eftermiddagen, och så på dop på söndag. Inser precis att det kanske är läge att kolla att vi har lite finkläder rena och strukna... *tassar iväg*

• Bessie

Glömde ju alldeles -

MALIN! Var är du? Blev det någon bebis inatt?!?

• Malin K F
    STORT GRATTIS TINNA, På födelsedagen!!!
    Ha en trevlit födelsedag,med vad nu brorsan din har hittat på.

Allt bra här, hemma igen efter överburenhetskontrollen. Flödet såg bra ut, bebisen så bra ut det lilla man kunde se. Det är ju så stort nu. Kollade efter kön, men såg inget. Det fanns tillräckligt med vatten, ctg kurvan var bra. Allt såg BRA ut. Ingen gynundersökning ville de göra. De vill vänta att det drar igång själv, så nu ska jag dit på söndag igen, för nu kontroll. Eftersom jag gått över så mycket förra gången tror de att jag är en kvinna som behöver få den extra tiden på mig att mogna. Det bästa är om kroppen får dra igång allt själv utan hjälp.

Men det var skönt att se att allt var bra och nu är mna ju under uppsikt. Så nu kan jag vänta några dagar till.

Dink>> hoppas de kan säga vad som är fel på Hanna. Skönt med lite avlastning.

Mom>> bra att de mår bättre.

Jojja>> är det sista natten inatt? Bråka är ingen höjdare, vissa dagar är bara bräk andra hur bra som helst.

Bessie>> åh vad skönt att vara så där pedagogisk ibland, när man orkar. Det känns så bra efteråt att man tog sig den extra tiden.

Whilma mår bättre idag, Spydde 5 gånger igår sen blev det inget mera. Är jättepigg idag så vet inte om det var magsjuka eller bara något hon ätit, det går ju magsjuka på förskolan. Men men.

HAr sovit skitdåligt inatt, vaknat 100 ggr. Önskat att det får inte sätta igång nu. Funderat på hur man skulle göra om Thomas blev magsjuk också. eller jag! URK!

Ska läsa en stund nu när W sover.
    Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+14 idag!
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]