• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • cameron

Får man haka på här?Glad Vi väntar vårt andra barn i maj och storasyster kommer att bli två år samma månad - maj är en riktigt bra månadSkrattande

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080512!
  • jenn79

Välkommen alla nya!!!

lillgodingen skrev 2008-02-12 20:37:49 följande:
    ja man får väl ta det för vad det är. nu medans jag är med barn så går jag och lägger mig vid 9 på kvällen och kliver upp halv 6 med sonen, sen OM han nu får för sig att sova på dagen en stund så sover jag då med. det gäller att passa på :) mamma sa det till mig, att man lever som lite konstigt när man har små barn och det är väl så..men dåliga sömnvanor eller ej, så är jag glad att han finns iallafall. man få se det positivt.
    haha! ja ens liv är inet riktigt densamma som innan

själv tillbringade jag tidig kväll på förlossningen. Har haft ont i huvudet sen i sön och allmänt sjuk sen i tors. Men jag mår bra enligt alla tester (väntar dock på blodprovsvaren) och grodan mår finnemang.

Fick citadon med mig hem som jag skulle ta. Antagligen en förkylning som satt sig som bara huvudvärk. Jobbigt är det iaf
  • MyDream

Vad kul att vi blir fler som hänger här inne Glad

Idag har jag haft mycket sammandragningar. Jag kan inte gå i lika raskt tempo längre för då blir magen sten hård som en fotboll.
    Nästa vecka är det dags för rutinkontroll (v.30) hos bm. Sen ska vi till köpenhamn igen för ytterligare ett 3D ul, äntligen får vi se lill-tjejen igen.

Någon som har några romantiska planer på alla hjärtans dag????

• Bruden1

Var på MVC idag, andra besöket efter inskrivningen.
    Allt var bra enligt BM!! Värdena o så...
    SF-mått: 25
    Fick lyssna på bebis hjärtljud för första gången!! Skrattande 144 slag/minut.
    Är i vecka 26 idag, (25+0)

Har en dotter sen innan Skrattande, Evelina, snart 2,5 år!

Vad tror ni det blir denna ggn?? Gissa gärna! Kyss

Har massor av magbilder i mitt galleri med!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Axels och Annies mamma

Vad roligt att vi är så många som ska ha andra branet i maj, vi kanske skulle ha en presentationstråd så man slipper bläddra tillbaka så långt, där kan vi ju även skriva våra BF.

Har inga planer alls för Alla hjärtans dag, vi får väl se vad det blir.

MyDream: UL är så mysigt, vi valde dock att inte göra 3D, men gjorde KönsUL för ett par veckor sedan så vi vet vad som finns där inne

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • Ankan77

Inget romantiskt inplanerat här heller på alla hjärtans dag...
    Sambon jobbar kväll, och sen åker han till Malmö och jag & Emma till Göteborg fre-sön.
    Så vi får väl ta d i nästa vecka istället

Såg att ni skev om magbilder. Måste börja fota lite känner jag. Har varit grymt dålig på d!

Kärleken förändrar allt...
  • Nennis1

Jag har också varit extremt dålig på att fota denna gång =( Vi har faktiskt bara tagit en bild och det var i förrgår och det bara för att kom på att vi glömt bort det. Med första barnet fotade vi allt hela tiden...

Hoppas att ni mår bra allihop... Jag är toktrött, men kan ändå inte sova =( Jobbigt!

80 dagar kvar =)

• cameron

Inga romantiska planer för oss heller på alla hjärtans dag. Tyvärr har jag åkt på influensan så just nu är jag totalt däckadLedsen Som att det inte räckte med illamående och sammandragningarFundersam

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080512!
  • Ankan77
    Nennis1 skrev 2008-02-13 12:42:26 följande:
    Jag har också varit extremt dålig på att fota denna gång =( Vi har faktiskt bara tagit en bild och det var i förrgår och det bara för att kom på att vi glömt bort det. Med första barnet fotade vi allt hela tiden...Hoppas att ni mår bra allihop... Jag är toktrött, men kan ändå inte sova =( Jobbigt!80 dagar kvar =)
    Usch, d är så jobbigt när man inte kan sova! Jag har d precis likadant, toktrött men jättesvårt att sova ändå... Är uppe på toa flera gånger, el så snarkar någon, el så har jag ont i fogarna el ryggen o känner av d varje gång jag ska vända på mig.

Men visst, alla säger att jag ser sååå pigg o frisk ut, d är ju skönt att man inte ser ut som en zombie iallafall
    Kärleken förändrar allt...
  • Metropolis Diana

Jag o min sambo får lite tid för oss själva imorrn när Moa är på dagis mellan 9 o 14. Så det blir allt firande vi gör på alla hjärtans dag i år, kan ju gissa på vad min sambo vill göra med vår egen tid imorrn.... suck... hoppas jag slipper ;)

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!