• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • CLT
    MyDream skrev 2008-02-19 22:47:48 följande:
    Idag har vi varit i köpenhamn och gjort 3D-ul igen. Lill-tjejen var så fin! Otroligt lik sin strorebror då han låg i magen.Hon vägde ca 1500 gram nu i v.30Vi fick 60 bilder och undersökningen på dvd.När vi hållt på i ca 60 min så gäspade hon stort, tryckte huvudet mot moderkakan och somnade på sin arm Jag ska försöka hinna lägga upp bilderna under de kommande dagarna för de som är nyfikna.Godnatt
    Oj, va sött! Ångrar lite att vi inte bokat 3D, måste ju va en enorm upplevelse!
  • majflickan

SÅ nu har vi oxå vart på kontroll för vecka 27. Hade även med anton, ingen hit, han bara gnällde o ville absolut inte va med.

Hjärtljuden låg på 144 o sf var 26. La sig precis på mitten lingen=) Var aldrig i närheten av den vid förra grav. Kollade hur jag låg till sist i vecka 27 o då var SF måttet 28... Kanske..kanske kan detta tyda på att det förhoppnigvis inte blir lika stor den här bebisen. Ska väl inte säga för mycket. Men jag blev iaf glad=)

• cici top

Hej!!!!

Är i vecka 27 beräknadfödsel 27 maj någon mer????

Fler som upplever mycket tyngre denna gång?

• MyDream
    cici top skrev 2008-02-20 22:45:31 följande:
    Svar på #93Är det dyrt????
    Menar du 3D ultraljud?
    I köpenhamn betalar du 1300-1600 svenska kr beroende på hur mycket bilder/tid du önskar.
  • castlestar

Japp, man ha ju glömt hur det var förra gången, fast det var 3-års sen, borde man komma ihåg lite.
    Demens kanske, nä de viktigaste minns man ju, fast inte alls som man vill komma ihåg känns de som-haha rörigt =)) skratt..
    Fler som inte kommer ihåg hur nervöst de var el ngt samma dag de åkte in?
    Ja tror inte ja var det, men måste ju vart det, man får gå på känslan=)
    Ja hoppas ni mår bra alla maj-mammor!! *S*
    Kramisar i massor!
    NI är värdefulla glöm aldrig det!
    / Jes

• Bruden1

Jag funderar på att köpa en begagnad syskonvagn på blocket.

Min dotter kommer va drygt 2,5 år när bebisen kommer i maj, är det någon idé med syskonvagn tycker ni??
    Hur länge kan man använda den egentligen, till dotter är 4, 5 år eller!?
    Så svårt detta ju!!
    Vill ju inte köpa nåt så dyrt i onödan! Tänkte lägga max 1000 spänn på en begagnad.

Vilken sort rekommenderar ni som vet!?
    Kan man använda den från start, när bebis bara är nån vecka??
    Eller ska jag bara köpa en ståpall för min stora tjej!?

Behöver massa råd från er!!!

PS: Vi bor på landet, på en bondgård, på Öland, kommer inte vara i stan speciellt mycket, och i sånna fall kommer jag nog inte åka dit själv med en bebis och en 2,5 åring!! utan då tar jag nog med mig sambon, mamma eller någon vän! Vi har idag som det är 2 vagnar, en Brio nova kombivagn o en emmaljunga scooter, så de kan åka i två separata vagnar när vi är två st! alternativt om man bara tar brion o låter Evelina stå på en åkbräda.

Vad tror ni om mina funderingar!?

Kan ju vara bra med en syskonvagn med när man är ute sena sommarkvällar o vill låta barnen sova i vagnen när man sitter ute o snackar, grillar etc...
    eller när man är i lagårn o mjölkar eller dylikt.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • majflickan

Nu kommer visserligen vår son vara 3 år när det e dags. Men även om bebisen skulle kommit vid jul när han va 2½ så vet ja inte om jag skulle skaffat en syskonvagn. Beror ju klart på hur mycket man e ute o går. Men e som jag tänkt nu att till o börja med kommer jag nog ändå inte åka ner till stan tex med båda barnen. Utan gör de isf när sambon e med oxå så vi kan ha varsin vagn. Sen ska vi köpa ståbräda oxå. Om man nu ska iväg o han blir trott i benen så får vi använda oss av det.
    behöver jag till stan så får jag passa på medans stora e på dagis!

Bruden1 skrev 2008-02-22 09:10:33 följande:
    Jag funderar på att köpa en begagnad syskonvagn på blocket.Min dotter kommer va drygt 2,5 år när bebisen kommer i maj, är det någon idé med syskonvagn tycker ni??Hur länge kan man använda den egentligen, till dotter är 4, 5 år eller!?Så svårt detta ju!!Vill ju inte köpa nåt så dyrt i onödan! Tänkte lägga max 1000 spänn på en begagnad.Vilken sort rekommenderar ni som vet!?Kan man använda den från start, när bebis bara är nån vecka??Eller ska jag bara köpa en ståpall för min stora tjej!?Behöver massa råd från er!!! PS: Vi bor på landet, på en bondgård, på Öland, kommer inte vara i stan speciellt mycket, och i sånna fall kommer jag nog inte åka dit själv med en bebis och en 2,5 åring!! utan då tar jag nog med mig sambon, mamma eller någon vän! Vi har idag som det är 2 vagnar, en Brio nova kombivagn o en emmaljunga scooter, så de kan åka i två separata vagnar när vi är två st! alternativt om man bara tar brion o låter Evelina stå på en åkbräda.Vad tror ni om mina funderingar!?Kan ju vara bra med en syskonvagn med när man är ute sena sommarkvällar o vill låta barnen sova i vagnen när man sitter ute o snackar, grillar etc...eller när man är i lagårn o mjölkar eller dylikt.
  • hannamamma
    Bruden 1:
    Jag skulle inte köpa syskonvagn om jag var du, vänta med att köpa tills efter bebisen fötts isåfall, så ser du hur mkt storasyskonet vill åka vagn eller ej...
    Vår dotter kommer var 2 år och 8 månader i maj och vi tänker bara köra ståbräda...men vi bor inte på landet...så du kanske behöver något att dra omkring båda i i sommar men då skulle jag tipsa om en syskonsylky (modell äldre, beg.) så kan du ha minstingen i lift där i...för de hjulen brukar ju vara rejäla!
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!