• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • Ellen27
    Svar på #30
    Jag hänger på denna tråd.
    Väntar mitt andra barn 18 maj. Har en dotter som blir tre i juni.
    Jag har oxå svårt att sova på nätterna, blir jag väckt, som man ofta kan bli med en 2½ åring kan jag inte somna om. Då börjar jag känna efter om jag e hungrig eller om jag är kissenödig, jobbigt....
    Imorgon alla hjärtans dag hade jag tänkt göra en god middag till min man.
  • cillaallic

Jag väntar också mitt andra i maj, den 13:e närmare bestämt. Har en liten kille som blir 2 i mars och det är med största sannolikhet en kille till i magen.

Känner igen det här med sömnproblemen som ni andra beskrivit. Jacob har iofs aldrig sovit jättemycket, men nu har vi dragit ner på hur mycket han får sova på dagen för att han ska somna i någotsånär hyfsad tid på kvällen. Kan ju säga att det är en väldig skillnad att få honom att sova till nio, jämfört med tio-halvelva som det var förut...

Annars känns det ganska tungt, är i v 28 nu. Alla säger att jag har så liten mage, men jag känner mig jättestor! Och så lite foglossning och allmänt ryggont plus tröttheten på det. Lovely...

• cameron

Såg att ni pratat om sömn hos dom "stora" barnen. Tänkte höra om ngn bytt från spjälsäng till växasäng/stor säng och hur det bytet isf gått? Vi har nämligen planer på att inhandla en växasäng till Olivia nu till helgen och ställa den inne i bebisrummet under ett par veckors tid för att hon ska få bekanta sig med den innan vi byter ut hennes spjälsäng. Vad tror ni om detta? Eg är det ingen brådska att byta säng till henne men vi vill att hon ska ha vant sig med den nya sängen innan bebisen kommer (iom att jag ska snittas så kommer jag inte att kunna lyfta ur Olivia ur spjälsängen) och kanske tar det tid att få henne att ligga kvar i en säng som hon kan hoppa ur så fort hon vill (?).

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080512!
  • Ankan77

Hur gammal är Olivia?

Vi bytte till Emma när hon var 2. Bytte med en gång, hade inte nya sängen uppställd ngnstans. Hon tyckte d var jättekul med en stor säng, hon blev ju stor tjej då

Sen köpte vi en sänghimmel oxå, kanske ett halvår senare. Så hon fick sova i sin "koja" d var oxå jättespännande!

Kärleken förändrar allt...
  • Axels och Annies mamma

Vi bytte när Axel var 1 1/2 år för han hatade sin spjälsäng och fick nästan panik när han vaknade i den, han kunde aldrig somna i sin säng utan somnade hos oss och vi lyfte över honom. Med växasängen har det fungerat mycket bättre ända från början. Han älskar sin säng och somnar gott i den på kvällarna och sover där hela natten. Han är nu 3 år.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • cameron

Ankan77: Olivia är nu 21 månader. Skönt att höra att ert byte gick så bra. Vi har faktiskt inhandlat en sänghimmel men den hade jag tänkt använda till bebisens säng. Kanske blir Olivia avundsjuk och vill ha en också. Hm... Fick ni er dotter att ligga kvar i stora sängen direkt eller blev det trassligt med läggningen (med spring upp och ner) under den första tiden?

• cameron

Axels mamma: Skönt att höra! Har varit lite nervös för sängbytet men nu känns det mera hoppfullt.

• Ankan77
    cameron skrev 2008-02-14 10:26:43 följande:
    Ankan77: Olivia är nu 21 månader. Skönt att höra att ert byte gick så bra. Vi har faktiskt inhandlat en sänghimmel men den hade jag tänkt använda till bebisens säng. Kanske blir Olivia avundsjuk och vill ha en också. Hm... Fick ni er dotter att ligga kvar i stora sängen direkt eller blev det trassligt med läggningen (med spring upp och ner) under den första tiden?
    Jag har suttit på en stol bredvid sängen tills hon har somnat faktiskt. Men d har funkat bra, hon har trots allt somnat i sin egen säng, och sovit där större delen av natten. Vaknar hon så ropar hon efter oss. Ibland räcker det att gå in och sätta sig på stolen en stund, och ibland har hon velat komma över till vår säng. 

Hon har varit sjuk rätt mkt och då har hon sovit i vår säng i perioder...
    Kärleken förändrar allt...
  • cillaallic

Vår son klättrade plötsligt ur sin spjälsäng för några månader sen, så det var bara att byta till stor säng. Men han verkar sova ganska bra i den. Han kommer in till oss ibland på nätterna, men då går vi tillbaka med honom och han somnar om i sin säng. (med vissa undantag - ibland är man bara FÖR trött för att gå upp själv...)

• hannamamma

Vi bytte också vid 2 år till en växasäng...hon gillade den på en gång! Visserligen stod den i vardagsrummet några dagar innan vi köpt madrass i rätt storlek (sängen köpte vi på blocket) och hon klättrade för fullt i den då, och sa "min säng" etc. så sen var det inga problem alls att flytta in den i hennes rum!
    Frågan är ju hur det blir när bebisen ska ha hennes spjälsäng ...men det går nog bra
    Ev ska vi använda "släktvaggan" första månaderna, och den har hon aldrig sett...

Men annars ställer vi spjälsängen vid sidan om vår säng direkt, i högsta läget med sidan nere...gjorde inte så förra gången eftersom vi köpte den när hon var 3 månader och börjat rulla. Någon som har erfarenhet av att ha sängen så? Många nätter sov hon ju mellan oss också, när man var för trött Flört

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!