• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • nancy maria

Min första tjej satt hela graviditeten och plockades sen ut med snitt så hon sparkade bara nedåt och åt sidorna. Så några revbensparkar har jag aldrig fått Den här lilla tjejen är mer aktiv men sparkar fortfarande enbart nedåt och åt sidorna, få se om hon vänder sig..

• lillgodingen

Måste höra med er alla om era barns sov vanor.

Hampus är född i juli 06. Han sov vanor på sistone har varit från 12-14 på dagen sen somnat kl 19 på kvällen och vaknat 08.30. Ganska skönt tycker jag. Men nu, bara från ena dagen till nästa så sover han ingenting på dagen och går och lägger sig 19 och vaknar kvart över fem, halv sex och vägrar somna om. Jag har provat att låta honom skrika en stund men det går inte. Ge honom en bok, går inte heller.

Nån som har några bra tips eller är det bara att gilla läget? jag vet att jag har varit väldigt bortskämd med hans förra tider, men det han har nu är ju ingenting tycker jag!

TRÖTT!!

stolt mamma till världens bästa kille!
  • Metropolis Diana

Min bebis i magen snurrar runt o sparkar överallt!
    Och apropå sjukdomar så har min flicka vart sjuk över två veckor nu och dras fortfarande med en dryg ögoninfektion. Fick ringa jourläkare i helgen för att få ut mer ögondroppar då hennes tog slut. Idag verkade det bättre, hoppas hon kan få gå på dagis imorgon!

Och sömnrutinerna är rätt bra hos oss nu sålänge hon inte är sjuk. Får välling vid sju, busar tills hon blir trött vid åtta. tar mellan en tio minuter till en timme att natta henne och då sitter vi bredvid hennes spjälsäng eller så lägger vi oss i vår säng som är någon meter bort från hennes. Sen har vi en ramsa som vi säger några ggr, vet inte om den hjälper men hon lugnar alltid ner sig iallafall i sängen. Hon får alltid ha napp när hon ska somna.

På morgonen vaknar hon vid ca 5-6 och vill komma över till oss så då lyfter vi över henne till oss och sen mellan 8-9 vaknar hon och sitter o klappar oss så vi ska vakna. Kan man vakna mer underbart eller? En liten glad flicka som pratar o klappar på både mamma o pappa!

Min förhoppning är ändå att hon ska sova hela morgonen hos sig för annars blir det jobbigt med det nya barnet sen o vara fyra i sängen.... varmt om inte annat.

• majflickan
    lillgodingen skrev 2008-02-10 08:31:34 följande:
    Måste höra med er alla om era barns sov vanor.Hampus är född i juli 06. Han sov vanor på sistone har varit från 12-14 på dagen sen somnat kl 19 på kvällen och vaknat 08.30. Ganska skönt tycker jag. Men nu, bara från ena dagen till nästa så sover han ingenting på dagen och går och lägger sig 19 och vaknar kvart över fem, halv sex och vägrar somna om. Jag har provat att låta honom skrika en stund men det går inte. Ge honom en bok, går inte heller.Nån som har några bra tips eller är det bara att gilla läget? jag vet att jag har varit väldigt bortskämd med hans förra tider, men det han har nu är ju ingenting tycker jag!TRÖTT!!
    Nu e ju Anton nästan ett år äldre än din. Men Vi hade här runt jul att han sov mellan 8-9 Varje dag. Sen samma dag som sambon började jobba igen så vaknade han halv 6. Bara sådär. Nu e det lite bättre igen. Vi har dragit ner på sömnen på dagen. Men det har mest bara gjort att han somnat lättare på kvällen. Morran e ungefär samma. Jag tror det e mest o gilla läget. VI har haft det såhär förr o efter ett tag har han börjat sova bättre igen.

Enda jag saknar nu e att han inte vill somna själv på kvällen. Tidigare kunde han det nu måste vi ligga hos han tills han somnar
    Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • jenn79

tiin: När Emma var 18 mån hade hon en lång period av knölig sömn, har för mig att det är fullt normalt då de går igenom en stor utvecklingsfas

lillgodingen: Tror du och tiin har "samma problem" Era barn verkar vara i samma ålder och som sagt Emma var lika dan och de går igenom en utv.fas som ställer till sömnen ordentligt. Men det rättar till sej senare

Emma sover i regel inne hos oss och det är så mysigt Antagligen kommer vi att sova alla 4 i samma säng senare när bebisen kommer!

Majflickan: aha, fast det är  ju skillnad på att jobba natt och dag. Det går inte att komma ifrån!

fia: Ja då har du lite tätare än vad jag har Emma blev 2 i dec. Vi hade kunnat tänka oss ha lite tätare, men då jag med Emma (och sen nu) låg och kräktes till vecka 25 och nu till vecka 27 så fanns det inte på min karta att bli gravid medans Emma var liten. Hon var "tvungen" att bli så stor så vi skulle kunna sätta in henne på fsk om jag skulle börja kräkas igen. Nu läste vi det hela på annat sätt ändå. Så hon är hemma med mig ännu.

• Axels och Annies mamma

Vi ska också ha vårt andra barn i Maj, BF 11/5. Axel fyllde 3 år i Torsdags.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • man76

vi ska få våran andra i slutet av maj
    nu har min dotter som är 2 år varit extremt sjuk sedan nyår började med lunginflammation och här senast blev vi inlagda under 3 dagar för en halsinfektion och öroninfektion så hon har inte sovit bra alls under den senaste tiden har väll haft henne sovandes i vagnen eller i våran säng så nu är det fullt jobb att få henne att somna i sin säng men vi kör på som förra gången att hon ska somna själv i sängen och vi bara sitter i rummet
    funkade bra förra gången som vi körde den metoden

• Nennis1

Hej allihop. Jag väntar mitt andra barn den 3/5 (gärna tidigare) min son kommer då att vara 3 år och 2 månader. Lucas, den lilla terroristen kommer in till oss om nätterna också. Han sparkas och snurrar runt som en liten helikopter, men nu har min man tagit tag i detta och går tillbaka med honom om han kommer eller går in till honom när han ropar mitt i natten. Så inatt sov han hela natten i sin säng... *håller tummar och tår för att det funkar*

Jag har foglossning, sammandragningar, stickningar i benen och diverse andra små krämpor. Ska åka till sjukgymnasten alldeles strax faktiskt och sedan bär det av till vattengympan. Sååå hurtigt! =)

På fredag har vi bokat tid för 3D/4D ultraljud, ska bli skoj. Men tiden går så sakta när man väntar på något... bara tisdag idag. Jag har ca 81 dagar kvar av graviditeten, nedräkning pågår =)

Lycka till allihop... med allt!

• hannamamma

Hänger på i tråden ska ha mitt andra 1 maj...har en dotter på 2,5...

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • lillgodingen
    jenn79 skrev 2008-02-11 10:48:43 följande:
    tiin: När Emma var 18 mån hade hon en lång period av knölig sömn, har för mig att det är fullt normalt då de går igenom en stor utvecklingsfas lillgodingen: Tror du och tiin har "samma problem" Era barn verkar vara i samma ålder och som sagt Emma var lika dan och de går igenom en utv.fas som ställer till sömnen ordentligt. Men det rättar till sej senare Emma sover i regel inne hos oss och det är så mysigt Antagligen kommer vi att sova alla 4 i samma säng senare när bebisen kommer! Majflickan: aha, fast det är  ju skillnad på att jobba natt och dag. Det går inte att komma ifrån!fia: Ja då har du lite tätare än vad jag har Emma blev 2 i dec. Vi hade kunnat tänka oss ha lite tätare, men då jag med Emma (och sen nu) låg och kräktes till vecka 25 och nu till vecka 27 så fanns det inte på min karta att bli gravid medans Emma var liten. Hon var "tvungen" att bli så stor så vi skulle kunna sätta in henne på fsk om jag skulle börja kräkas igen. Nu läste vi det hela på annat sätt ändå. Så hon är hemma med mig ännu.
    ja man får väl ta det för vad det är. nu medans jag är med barn så går jag och lägger mig vid 9 på kvällen och kliver upp halv 6 med sonen, sen OM han nu får för sig att sova på dagen en stund så sover jag då med. det gäller att passa på :) mamma sa det till mig, att man lever som lite konstigt när man har små barn och det är väl så..
    men dåliga sömnvanor eller ej, så är jag glad att han finns iallafall. man få se det positivt.
    stolt mamma till världens bästa kille!
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!