• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • jenn79

vad bra majflickan!!

Fia: Jag har oxå funderat på hur det gått för henne!! men har ingenaning

tiin: Hur gammal är han?? Emma som är 2 år är lika dan nämligen Däremot så ligger vi alltid bredvid henne tills hon somnar, även fast det tar tid. Inet frö att det är kul, utan jag (vi) vill att hon somnar tryggt. Och bäst sover hon med mig i vår säng (maken flyttar till henens 120 säng då). Och för oss är det bättre att hon sover bra än vart hon sover. Jag vill själv sova och tycker att det får vara så här

majflickan: Vad har du för jobb?? Om de tycker att du kan jobba på dan men iet natten??

fia: Hur gammal är din tös?? Du som oxå är hemma ! Jag får oxå samma kommentarer som dig ang magen

meh: Hur mår sonen?? Låter som en bra planering av Fl-heten

Jag mår jättekonstigt idag fryser, mår illa, trött och matt. Hade magsjuka i helgen Undrar vad jag ska få nu....

• meh

Lägger genast till favoriter

Jenn - sonen är fortfarande sjuk, hostar mycket och täppt i näsan. På dagarna är han i stort sett feberfri, men på nätterna har han över 39, nästan 40 grader i feber.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • fia sthlm

jenn79
    Min tjej blev 1 år i fredags så det blir tätt mellan dom
    Känns som att magen börja puta direkt den här gången, magmusklerna hade väl inte hunnit återhämta sig ännu, blev gravid när dottern var 6 månader. .-)
    Hur gammal är din då?

• tiin

jenny79-

Han är 1.5år nu precis och han har alltid sovit bra innan. Antar att det är nån fas i livet (som vanligt) men det är jobbigt. Känns som om han är otrygg och det gillar inte jag.
    Nu har vi de senaste tre dagarna lagt honom i sin säng sen suttit bredvid på våran tills han somnat och det går hyfsat. Han vaknade efter en timme igen igår men just nu sover han sen 20.45 ikväll och jag hoppas det håller i sig.
    Han vaknar nästan jämnt när vi lägger oss och då får han komma över till oss och sova resten av natten.

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • Ankan77

Usch ja, d är svårt med sovandet tycker jag. Vår tjej sov väldigt oroligt när hon var liten. Har alltid ätit mkt om nätterna. Försökte köra 5 min metoden när hon var mindre, men d funkade inte alls... Vi pallade inte med det. Utan hon har oftast sovit i vår säng.

Nu är hon 3 och sover inne hos oss i perioder fortf. Brukar gå rätt bra att hon somnar i sin egen säng om man sitter på en stol vid sängen tills hon somnar.
    Men sen blir hon ju sjuk hela tiden o då får hon sova i vår...

Kärleken förändrar allt...
  • majflickan
    jenn79 skrev 2008-02-07 14:19:20 följande:
    majflickan: Vad har du för jobb?? Om de tycker att du kan jobba på dan men iet natten??
    Jag jobbar som personlig assistent. Dagarna funkar, men jag mår helt enkelt inte bra av nätterna. Kanske låter fånigt men så e det.
  • majflickan

Anton har sovit jättebra de senaste 2 åren nästan. Iaf har han alltid somnat själv i sin säng så länge. Men sen någon dryg månad tillbaka måste vi sitta med honom o han kommer så gott som varje natt o lägger sig hos oss. Även om han vaknat på nätterna har han aldrig sovit inne i våran säng. Så vi e inte rikigt vana vid det heller. Märker, särskilt nu idag, att jag nog ligger väldigt still o stelt när han e i sängen, har jätteont i höfterna idag.
    Men hoppas han iaf ska gå tillbaka o somna själv på kvällsen snart.. gör så mycket

• Ankan77

Mmm, visst är d jobbigt o ha dem i sängen!! Emma ligger som ett plåster bakom ryggen på mig, så jag ligger längst ut på kanten... Får ont överallt, och man sover ju inte så bra ändå nu, när man måste upp på toa hela tden. Så, får väl ta ett par nätters dust så hon somnar och sover hela natten i sin säng ist

Kärleken förändrar allt...
  • jenn79

ser att ni pratar sömn

Ska skriva om det sen, men nu ska vi äta chips och kolla Lets dance!!

• MyDream

Både jag och min sambo älskar att ha vår son sovandes i vår säng, det är ju så mysigt.
    Han har precis fått en ny stor säng som han än så länge sover middag i men nu är det snart dags att låta honom sova där även på natten. Min sambo lägger alltid sig så sent och det är så trist att krypa ner i en kall tom säng.

När jag vaknade idag kände jag direkt att något kändes annorlunda.
    Jag tror att lill-tjejen glidit längre ner för nu känns det som att jag har ett bowlingklot mellan benen. Vaknade en morgon förra grav och hade samma känsla.
    Nu sparkar hon upp mot revbenen. Tidigare har hon bara kickat ner och mot sidorna.
    Någon som känner igen sig?

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!