• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • majflickan

annry:
    Men kan man blanda kortisonnässpray o vanlig, för enbart kortison hjälper inte.

Ja lite galen låter du väl =) men känner du bara att du orkar så e det ju ok. Gott att dom andra kommer oxå.

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • meh
    ElLindus skrev 2008-03-30 22:25:08 följande:
    Halloj...ska oxå ha mitt andra barn i maj=)har ni oxå helt annorlunda tankar denna graviditet? Inte bara den här jahooo jag ska ha barn utan en massa tänk om 1an blir svartis råkar kväva bebisen med en kudde, hur ska jag klara 2 barn osv? kanske bara jag?
    Välkommen

annry - är dottern för tidigt född eller gick du över?
    För egen del kommer jag inte åka några längre resor från v 36, men så är också sonen född på 37+1.
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik, född -05 och Pyret, bf 4/6-08~
  • Metropolis Diana

I morse hade min bebis vänt sig så att den låg med sin rygg mot höger istället för mot vänster. Den vände den tillbaka?? Och nu har jag jätteont i min navel!! Kan inte stötta mot nåt utan att jag nästan skriker till. hade en lång värk idag med som inte ville släppa men som sen gjorde det till slut. Jättemysigt....ajaj!

Det jag mest tänkt på vad gäller barn nummer två är om hur mycket svartsjuk Moa blir... Och sen hoppas jag på en sommar med mindre mygg för förra sommaren var hemsk. Kunde inte vara ute med Moa alls mer än tidigt på morgonen.

Är era bebisar fixerade än? Min är ruckbar fortfarande, men jag känner hur den fixerar sig mer och mer, det gör jätteont när den skruvar sig neråt!

• annry

majflickan: Visst kan du blanda för de verkar på olika sätt. Kortisonet dämpar inflammationen i slemhinnan medan vanlig nässpray gör att kärlen i slemhinnan drar ihop sig och minskar svullnaden kortvarigt. Ta vanliga först och sedan när du kan andas så spruta upp kortisonet.

meh: Hon kom som en klocka på 39 + 6 så jag hoppas på en repris

• MyDream
    Metropolis Diana skrev 2008-03-31 20:06:11 följande:
    I morse hade min bebis vänt sig så att den låg med sin rygg mot höger istället för mot vänster. Den vände den tillbaka?? Och nu har jag jätteont i min navel!! Kan inte stötta mot nåt utan att jag nästan skriker till. hade en lång värk idag med som inte ville släppa men som sen gjorde det till slut. Jättemysigt....ajaj!Det jag mest tänkt på vad gäller barn nummer två är om hur mycket svartsjuk Moa blir... Och sen hoppas jag på en sommar med mindre mygg för förra sommaren var hemsk. Kunde inte vara ute med Moa alls mer än tidigt på morgonen.Är era bebisar fixerade än? Min är ruckbar fortfarande, men jag känner hur den fixerar sig mer och mer, det gör jätteont när den skruvar sig neråt!
    Min lilla tjej fixerade sig redan v 32. Hörde från bm att det var ganska vanligt att bebben inte fixerade sig alls när man är omföderska.
    Jag hade super ont i bäckenet förra grav när min son fixerade sig så jag gick och väntat på att den smärtan skulle komma så när bm sa att hon redan var fixerad så var det bara skönt.
    Men det är efter det som mina onda förvärkar har startat Ledsen
  • lillgodingen

Någon som haft foglossningar? Tror att jag kan ha något sådant, men det är svårt att veta när man aldrig haft det förut..

• fia sthlm

Hej tjejer, var längesen jag var härinne nu.
    Inga bebisar som kikat ut eller nått?
    Jag är sjukskriven för tidiga sammandragningar så jag hoppas på att i alla fall gå lika långt som med dotter som födde i vecka 36+6 är i vecka 31+5 nu.

Jag känner inte heller samma Yahoo den här graviditeten, får nästan dåligt samvete över det.
    Första gången registrerade man varenda spark satt och dagdrömde om bebisen osv läste varenda bebisbok man kom över.
    Men det brukar ju vara så med andra barnet har jag förstått efter att ha pratat med andra så man är väl inte ensam.

Annry
    Har du kikat i omröstningstråden om det gick fortare andra gången?
    Blev lite nojig när jag läst om flera som skrivit att det tagit 2-3 h från första värken att föda andra barnet, när dom hade långa förlossningar första gången, vilket jag oxå hade, 18 h.
    Man får hoppas man hinner få hem barnvakten, det oroar jag mig mest för.

Hur har ni andra planerat med barnvakt??
    Planerar ni att sova båda 2 på bb eller ska pappan hem och passa syskonet?
    Vi har bokat farmor så vi hoppas att vi får ett familjerum så han kan stanna kvar en natt i alla fall.

• fia sthlm
    lillgodingen skrev 2008-03-31 21:38:45 följande:
    Någon som haft foglossningar? Tror att jag kan ha något sådant, men det är svårt att veta när man aldrig haft det förut..
    Jag hade det första g, och har det nu med.
    Men den är klart hanterbar.
    Jag har mest ont i framfogen, mellan benen typ  svårt att röra sig i sängen och på nätterna utan att det värker.
    Vart har du ont?
  • tiin

Jag funderar på hur det ska gå att natta två barn....
    Min sambo jobbar typ 5 av sju kvällar i veckan (kock) så jag kommer att få sköta kvällarna själv för det mesta. Om den ena ska sova och den andra blir hungrig och gråter och vi bara bor i en tvåa?!
    Plus att vi alla kommer att sova i samma rum och då hoppas jag att båda inte blir så lättväckta. Alfons har fortfarande inte flyttat ur spjälsängen heller och jag törs inte ha båda i sängen. Ska vi skaffa en säng till eller kommer han att vilja sova i sin växa säng istället... Det är många små frågor som börjar poppa upp i huvudet nu!

Jag hade lite foglossninen men sen en vecka känns det mycket bättre.
    Jag hade väldigt ont i svanskotan och höfter, korsrygg. Framför allt om jag gått eller stått mycket på dagen. Svårt att resa sig när man satt sig i en mjuk soffa och liknande.
    Hoppas det håller sig borta dom sista vekorna nu.

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • Bruden1

Ni som skrivit förlossningsbrev/plan!
    Hur ser den ut?

Håller på att knåpa på min nu...

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!