• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • Isa med Flisan
    Bruden1 skrev 2008-04-02 19:22:01 följande:
    Ja, det sägs ju att bebiskläder skall tvättas 15 ggr innan man använder dem!! deras kläder o sängkläder, det är rekommendationen av de "som kan".
    15 ggr, då blir dom ju alldeles slitna innan dom används?! Här blir det också max en gång innan
  • majflickan

Jag tvättade alla kläder en gång när anton var nyfödd o några månader men sen har jag inte brytt mig om o göra det. Gör samma nu, men någon måtta får det va

• Bruden1

Var köper jag en bra, skön och snygg amningsbh?
    (inga specialbutiker, jag bor i Kalmar, men här finns de vanligaste butikerna )

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Isa med Flisan

Jag tycker att H&M amningslinnen och bh duger bra

Appropå kläder, hur många ombyten tänker ni ta med er till BB?

• majflickan

Jag köpte en BH på hm som visst e mjuk o så blev blev inte sådär jättesnygt. Men får leta efter något annat efter bebisen kommit sen om amningen kommer igång denna gång.

Jag tar nog med ett par ombyten hoppas ju på o åka hem efter ett par dagar. Behövs det mer får sambon ta med sig..

Isa med Flisan skrev 2008-04-03 12:21:21 följande:
    Jag tycker att H&M amningslinnen och bh duger braAppropå kläder, hur många ombyten tänker ni ta med er till BB?
  • ElLindus

Blir nog ett par ombyte...tänkte stanna de tre dagarna tills pk-provet...men mannen får väl hem, o hämta grejer kan jag tro=)

• tiin

Förra gången skulle jag ha i augusti och tog för givet att det var sommar så jag hade kjolar och t-shirts med mig och det var skitkallt...
    Tänkte max stanna ett dygn men två ombyten att välja på iaf tror jag. Hatar att inte kunna välja efter hur man känner sig.

• Isa med Flisan

Jag kommer säkert ha med mig för mycket som vanligt när jag ska någonstans Underkläder och "hemmakläder" vill jag gärna ha med mig mycket av iaf.

• meh
    Isa med Flisan skrev 2008-04-03 12:21:21 följande:
    Jag tycker att H&M amningslinnen och bh duger braAppropå kläder, hur många ombyten tänker ni ta med er till BB?
    Jag kommer ta med mig ombyte för ett par dagar, ett par sköna byxor och några tröjor/t-shirts.
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik, född -05 och Pyret, bf 4/6-08~
  • Metropolis Diana

Ingen aning om vad jag ska ha med mig för ombyten. Gosiga innetoffler samt min goa morgonrock. (De matchar till och med!) Jag rivdes jättebra i deras sjukhusrock och det var bara sista dagen jag hade vanliga kläder på mig. Så ett ombyte räcker, jag vill ju hem så fort som möjligt.

Men byxor får de va, typ mjukis och en go amningsvanlig tröja. Och så en en del underkläder då förstås! För deras trosor är då ingen hit direkt...

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!