• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • majflickan

Var till BM idag för kontroll. Hon trodde bebisen låg neråt nu men var inte säker så får bli bättre koll om 2 veckor. Alla andra värden var bra förutom sockret låg precis på gränsen. Men kom väl fram till att jag åt en lite väl sockrig frukost bara så jag får dra in på det lite.

Hon sa iaf att jag skulle till nästa gång tänka över lite hur jag vill ha med förlossningen o BB tiden. Tydligen behöver man inte skriva eget papper längre o ha med sig utan skriver ner tankar o liknade tillsammans med BM direkt i datorn. Väldigt smidigt. Gott o slippa alla papper.

Fortfarande dunderförkyld, även om de e lite bättre idag..

• dus

ElLindus - har du bf 14/5 också månne? Min bm vill gärna flytta det en dag tidigare pga skottåret, dvs 33+6 idag istf 33+5 men enligt UL så är det 14/5, och de fortsätter säga typ 33+5 och då kör vi vidare på det. Spelar ingen roll i praktiken, han kommer när han gör, men när man själv räknar och säger så känns det bra att ha. Har ni funderat på det/hört mer om skottårsräkningen?

• Aprilbaby

Min bm velade oxå med det där med skottår och hon sa att dessutom så räknar en del datorer bf som 39+6 och andra på 40+0 så det spelar nog ingen roll alls!

Här behöver man inte skriva något brev, bm lägger in eventuella önskemål på datorn i min journal som personalen på förlossningen kan se.

Någon som använde TENS förra gången, får man sätta den långt ner på magen????

Lycklig & Stolt mamma till Melvin 060429
  • ElLindus
    dus skrev 2008-04-01 20:39:30 följande:
    ElLindus - har du bf 14/5 också månne? Min bm vill gärna flytta det en dag tidigare pga skottåret, dvs 33+6 idag istf 33+5 men enligt UL så är det 14/5, och de fortsätter säga typ 33+5 och då kör vi vidare på det. Spelar ingen roll i praktiken, han kommer när han gör, men när man själv räknar och säger så känns det bra att ha. Har ni funderat på det/hört mer om skottårsräkningen?
    Ja har bf den 14/5 har faktiskt inte ens tänkt på skottåret, men det är ju sant=) Skadar ju inte iofs bara 1 dag men ändå=)!
  • dus

Jag använde TENS, men hade padarna eller vad dte heter bara på ryggen. Tror nog att man får sätta dem var som helst, det är ju nerverna under huden som stimuleras, inte djupare. Tror jag i alla fall. Fråga bm eller firman som har TENSen!

• Isa med Flisan

Aprilbaby - Jag använder TENS nu och får inte använda den på magen överhuvudtaget så länge bebis är kvar.

• hannamamma

Efter BM besök igår fick jag veta att det förmodligen är foglossning av den mildra graden jag har...nu börjar det vara jobbigt att resa sig upp och ibland även när jag går...så jag är glad att jag är ledig nu!
    Annars var allt bra...tog inga prover förutom trycket, 105/60...sf måttet hade "bara" växt 1 cm sen sist, det känns ju som betydligt mer
    Hoppas nu att det inte går tiden ut, jag vill gosa bebis!

(och här händer det mesta på samma gång, förutom "snart bebis" och husköp har Smilla börjat att även göra nr 2 på toaletten...inte en lugn stund med andra ord )

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • dus

Isa med Flisan - vad bra att du visste om TENS!

• dus

Hur är det med parfymfritt när bebisen kommer? Att använda parffritt tvättmedel känns naturligt, och jag minns att jag oppae över vanlig parfym sist, så länge hon ammade. Men hur är det med deo och hudkäm och sånt - är det så pilligt? Har fr mig att dte handlar om att kunna känna mammans doft, mer än överkänslighetsaspekten. Har inte hört och läst något om det än den här gången - minns ni mer eller har hört något?

• majflickan

Jag har aldrig använt parfymfritt. Sen beror det kanske på om man har alergier i släkten eller itne

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!