• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • Metropolis Diana

Min förlossning började med vattenavgång (ordentligt i sängen) vid fyra fem på morronen. Åkte väl in vid tio på förmiddan tror jag till förlossning. Mina värkar hade startat ganska direkt efter vattnet gick. Moa ramlade ut vid tio i fem på eftermiddagen efter bara 8 minuters krystvärkar!

Så det tog 12h för mig.

Min barnmorska tror att jag får en väldigt snabb förlossning denna gången eftersom jag är så himla liten o nätt, fick Moa 3v före BF samt bara 8 minuters krystärkar. Har också en massa värkar lite varje dag tycker jag nu så fort jag anstränger mig litegrann. (Typ bär en halv hink med vatten 50m.... suck va mesig en är egentligen. Innan bar man två fulla hinkar och nästan joggade de metrerna...)

Hon sa att jag skulle åka in så fort det började dra igång hemma så att vi hinner fram. Tar en halvtimme med bil till förlossningen. Och jag vill hinna med att få bedövning denna gången med! Spinal igen tack :)

• dus

Mina värkar brjade så smått på tisdagen, på onsdagen var vi inne oh vände, och jag fick med mig något att ova på hem, men det funkade inte. Torsdag kväll kom vi in och fick stanna, och dottern är född strax efter tre på natten sedan, 41+6. De tog hål på hinnan inne i förlossningsrummet, så jag har inget sådant att mäta tiden från. Hoppas helt klart på en kortare latensfas. Ska ta med lite att läsa för mannen den här gången! Men nu ska man ju lämna dottren också, och vill ju inte att hon ska behöva stanna där för länge, så vi väntar nog längre med att åka in också tror jag. Men om vattnet går eller så så får man kanske tänka om?!

• Isa med Flisan

För mig startade det med en värk klockan 22. Vattnet gick fem minuter senare och samtidigt med det fick jag kraftiga värkar. Från första värken tills hon var ute tog det 9 timmar.

Jag gruvar mig för hur det kommer bli när det är dags att åka in eftersom jag fick så ont på en gång med Felicia. Min sambo jobbar natt 7.5 mil härifrån och startar det på natten så måste jag fixa allt själv, barnvakten, väskan, taxi osv. Det är ju egentligen inget stort problem men nu när jag är höggravid och gråtmild så känns det helt omöjligt

Jag har också väldigt mycket förvärkar, ibland är dom riktigt obehagliga. Det är knepigt att man kan längta så efter att det ska dra i gång när man vet hur jobbigt det är den här gångenFlört

• Metropolis Diana

Man längtar väl till barnet så pass mycket att man ser förbi smärtan som väntar runt hörnet...

• majflickan

Eftersom jag blev igång satt vid 11-12 tiden någonggång, Då var jag redan öppen 3 cm. Men räknar med att jag hade etablerade verkar från 14-15 tiden någongång.  Anton e född 00,01 så räknar med en 9-10 timmar. Med krystvärkar i 2½ timme=( O även om jag verkligen hoppas att denna gången går det igång själv så e jag nervös för bilresan till förlossningen o veta när man ska åka in. Ha rju ingen aning om hur det funkar känns det som.

I morgon ska jag klippa mig. Har ganska långt nu så jag ska nog klippa en bra bit. Brukar även slinga mig varje gång men denna får räcka me o klippa orkar inte sitta 3 timmar på salong. Men gott o ha klipps sig för sen dröjer de säkert innan man hinner det igen=) Får se om sambon märker något. Brukar inte nämna för honom när jag ska klippa mig. Mycket roligare då o se om han märker något=)

• Isa med Flisan
    Metropolis Diana skrev 2008-03-30 10:30:21 följande:
    Man längtar väl till barnet så pass mycket att man ser förbi smärtan som väntar runt hörnet...
    Ja, det beror nog på det ja
    majflickan skrev 2008-03-30 14:42:11 följande:
    Eftersom jag blev igång satt vid 11-12 tiden någonggång, Då var jag redan öppen 3 cm. Men räknar med att jag hade etablerade verkar från 14-15 tiden någongång.  Anton e född 00,01 så räknar med en 9-10 timmar. Med krystvärkar i 2½ timme=( O även om jag verkligen hoppas att denna gången går det igång själv så e jag nervös för bilresan till förlossningen o veta när man ska åka in. Ha rju ingen aning om hur det funkar känns det som.I morgon ska jag klippa mig. Har ganska långt nu så jag ska nog klippa en bra bit. Brukar även slinga mig varje gång men denna får räcka me o klippa orkar inte sitta 3 timmar på salong. Men gott o ha klipps sig för sen dröjer de säkert innan man hinner det igen=) Får se om sambon märker något. Brukar inte nämna för honom när jag ska klippa mig. Mycket roligare då o se om han märker något=)
    Gud så gott o få klippa sig! Jag måste hinna med en tur till frissan jag också
  • Bruden1

Idag har bebis bökat jättemycket i magen!! Känns väldigt obehagligt när den sparkar o har sig! Jag är i vecka 32, går in i vecka 33 på tisdag. Har rört sig jättemycket de senaste dagarna!!
    Har varit jättetrött på fm och försökt att lägga mig på sängen för att vila men jag hittar ingen skön ställning, magen är ivägen hela tiden. och så fort jag lägger mig rör sig bebis ännu mer!! PUH!
    Visst är det bra att den rör sig så att man vet att den lever. Men det känns väldigt obehagligt när den sparkar så, man blir nästan illamående eller som sjösjuk av vågorna som går på magen.

Någon som känner igen sig?

Kan bebis sparka "för" mycket? Jag menar kan det vara tecken på nåt konstigt att det rör sig såå mycket??

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Isa med Flisan

Min bebis är också väldigt aktiv och bökar omkring hela tiden tycker jag. Jag funderade också på om det kunde vara nåt galet när det nästan är konstanta slag o buffar, men enligt min bm så är det alltid ett friskhets tecken när barnet är aktivt. I min journal står det "livlig bebis"

Visst är det mysigt när man känner den lilla men jag håller med dig, ibland är det allt lite väl obehagligt, får nästan en känsla av att hon ska klösa sig ut ur buken på migFlört

• MyDream

Jag hade lite molvärk i ryggen och lite sammandragningar under dagen, åkte in till förlossningen vad 16.00 bara för en koll för jag ville veta om det var förlossning pågång eller  falskt alarm. Öppen 1 cm, något på gång men enligt bm kunde det ta lååååång tid.

Tillbaka på förlossningen 21.00 öppen 3 cm började andas lustgas och ber om EDA.
    Mitt vatten gick 22.00 och då var jag öppen 10 cm så jag hann aldrig få en EDA.
    Efter det startade krystvärkarna. De stannade av lite och jag fick ett värkstimulerandedropp.
    Melvin föddes i vidöppen hjässbjudning. I efterhand har jag förstått att jag kanske fick krysta lite längre än normalt, men det var ok ändå. Melvin kom till världen 01.08 efter 4 timmar på förlossningen.

Eftersom jag öppnade mig från 3 till 10 cm på mindre än en timme och krystvärkarna startade direkt efter att vattnet gick så är även jag rädd för att det kommer att gå fort det här gången. Speciellt om lillasyster planerar att komma ut som hon ska (vilket underlättar för mamma som kanske slipper krysta i evighet) Min bm rek oss att åka in så fort jag känner att värkarna är regelbundna. Jag tror inte jag vågar stanna hemma allt för länge utan tar nog det säkra före det osäkra.

• majflickan

Min bebis rör sig oxå jättemycket. Särskilt uppe vid revbenen på högersida där känner jag ofta att det putar ut och ner o vänster höft. Som ibland gör jätteont. Men verkar som den lagt sig "tillrätta" lite så eftersom det alltid/oftast e just där jag känner. Tyvärr känns det väldigt obehagligt ibland men ja försöker se det posetivt med att det rör sig.
    Men ja kan inte minnas att Anton rörde sig så mycket när jag väntade honom.

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!