• Videli

Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?

Vi har frågat mina barns musikfröken om hon vill sjunga på våra sons dop, och hon ville ha 1000 kr för det.

Hua jag tyckte det kändes liiite dyrt, eller är det jag som inte har någon koll?

Vi hade en känd svensk sångerska på vårat bröllop och hon tog 1500 kr, det tyckte jag var helt okej...

Vad har ni betalat för en solist på dop, eller bröllop?

• Svar på tråden Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?
  • Pink Muffin

Jag tycker det är för mkt pengar... Vi hade en tjej som sjöng på min dotters dop. Nu sa hon iof att hon inte ville ha nåt, men hon fick en flaska vin och en bok...

♥Signe 0502♥Alfred 0611♥Lillebror 0807♥
  • Trikarn

hmmm 500kr för en okänd tycker jag är max, jag menar tänk efter lite, vad blir det i timmpening i effektivt arbete??

Sjunga 1-3 sånger?? det tar då inte lång tid!

• YoCheri

Vi betalade inget faktiskt.. hade det kostat skulle vi valt att sjunga själv i kör sas :)

• Tutilure

Nej, jag tycker nog att det är en ganska rimlig summa. Jag tror att det brukar ligga där omkring.

Mamma till C 050323, M 060518 och bebis BF 080812
  • Segelvind

Lite saftigt kanske....MEN...man får ju ändå betänka att det kanske behövs tid för att tillsammans bestämma sånger. Hon måste troligtvis ta sig till kyrkan och öva med pianist/kantor. Sen offrar hon ju halva lördagen eller söndagen (eftersom hon väl knappast rusar ur kyrkan så fort hon sjungit). Resa till och från kyrkan....

• Videli

Men vart kan man hitta solister? kan kyrkan ha koll på det kanske?

• kiron

Vi betalade 1500kr till en solist och en som spelade gitarr.
    Det var det värt!
    Blir så stämningsfull

• kiron

Vill oxå tillägga att hon tog sig tid att lära sig sången jag ville ha, så hon la ner mkt tid!

kiron skrev 2008-02-07 22:33:17 följande:
    Vi betalade 1500kr till en solist och en som spelade gitarr.Det var det värt!Blir så stämningsfull
  • Sofye

Tycker det var mycke mycke pengar!

Vi har inte betalat nånting, är vän med han som sjöng. Carola hade bokat honom på Sigrids dop men som tur va så blev det inställt. Johns dop fick vi skjuta fram två timmar för att han skulle komma med flyget. Hur som hellst fick han och hans fru en liten staty som tack till honom och grattis på födelsedagen lite tidigare till henne, inget märkvärdigt för han ville inte ha något. Men jag tyckte den var så fin och passade dom perfekt :)

ღ John 2oo5 och Sigrid 2oo7 ღ
  • Havsblomma

Tänk efter själv vad du skulle vilja ha för att öva in sångerna perfekt innan, träffa eventuell pianist/gitarrist/musiker om hon inte spelar själv och dessutom boka upp sig en (helg?)dag för det hela (och hon lär väl som sagt vara med under hela cermonin och dessutom vara där lite innan för att sjunga upp och testa akustiken i lokalen/högtalaranläggningen).

Om man anlitar en vän kan man kanske räkna med att man inte behöver betala något alls eller bara något litet som tack, men handlar det om någon som man inte umgås med privat tycker jag inte alls att 1 000 kr är lite även om det är svart.

Svar på tråden Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?