• Videli

Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?

Vi har frågat mina barns musikfröken om hon vill sjunga på våra sons dop, och hon ville ha 1000 kr för det.

Hua jag tyckte det kändes liiite dyrt, eller är det jag som inte har någon koll?

Vi hade en känd svensk sångerska på vårat bröllop och hon tog 1500 kr, det tyckte jag var helt okej...

Vad har ni betalat för en solist på dop, eller bröllop?

• Svar på tråden Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?
  • lillymore

arbetar hon med det så visst. DÅ sätter hon ju priset lika till alla men om hon inte kör egen firma så nej. Då borde hon göra det gratis för att hon blev tillfrågad.
    Nu sjunger jag som en kratta men om någon ville ha min hjälp med det så skulle jag gärna sjunga gratis.

• jennie ellie

Det hade jag aldrig gjort gratis med allt vad det innebär, utan hyfsat betalt lägger jag hellre den tiden på mig själv eller med min flicka.

• lillymore

jennie ellie skrev 2008-02-24 01:10:30 följande:

Det hade jag aldrig gjort gratis med allt vad det innebär, utan hyfsat betalt lägger jag hellre den tiden på mig själv eller med min flicka.
    så du är beredd att skatta för 100kr eller hur mycket är hyffsat betalt? Det blir ju bar krångligt och så kan man ju göra saker för att vara snäll och tevlig. Alla kanske inte har råd att betala men ändå vill ha någon som sjunger bra. Bara för att man ställer upp för en så behöver man ju inte göra det för alla men att säga att pengar avgör hur mycket ens tid är värd så är man lite fel ute tycker jag.

men tack och lov så är vi alla olika =)
  • jennie ellie

Att ta av sin tid för att vara snäll och trevlig? Mot några som är för snåla för att ens betala 1000 kr för besväret? Aldrig, vill man inte betala vad det kostar så får man väl klara sig utan skönsång i kyrkan, eller vänta m bröllopet tills man har råd med det man vill ha.

lillymore skrev 2008-02-24 01:27:59 följande:
    jennie ellie skrev 2008-02-24 01:10:30 följande:
    så du är beredd att skatta för 100kr eller hur mycket är hyffsat betalt? Det blir ju bar krångligt och så kan man ju göra saker för att vara snäll och tevlig. Alla kanske inte har råd att betala men ändå vill ha någon som sjunger bra. Bara för att man ställer upp för en så behöver man ju inte göra det för alla men att säga att pengar avgör hur mycket ens tid är värd så är man lite fel ute tycker jag.men tack och lov så är vi alla olika =)
  • S vali s

1000:- i svarta pengar tycker jag låter rätt mycke för att sjunga på ett dop. Visst det tar tid i anspråk både att förbereda sig och själva dopet men...

Den late får brått när det blir kväll
  • Post partum

Jag tycker att det lät rimligt, däremot lät 1500 för en känd svensk sångerska som ett riktigt kap.

• killotjejmamma

Vi kommer betala 1000 kr till min dotters dagisfröken när hon ska sjunga på vårt bröllop tycker inte det är för mycket hon kommer ju att lägga ner tid att öva träffa kantorn och så tar det tid att åka dit osv det är ju inte bata tiden som det tar att sjunga sångerna som går åt.

Svar på tråden Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?