• Videli

Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?

Vi har frågat mina barns musikfröken om hon vill sjunga på våra sons dop, och hon ville ha 1000 kr för det.

Hua jag tyckte det kändes liiite dyrt, eller är det jag som inte har någon koll?

Vi hade en känd svensk sångerska på vårat bröllop och hon tog 1500 kr, det tyckte jag var helt okej...

Vad har ni betalat för en solist på dop, eller bröllop?

• Svar på tråden Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?
  • Uncia

tycker det var lite mycket. vi betalade ingenting. (men var en vän till oss och även gudmor till sonen)

• Mint

Det beror lite på omständigheterna. Spontant tycker jag det låter rimligt. MEN... har hon F-skattesedel, inkluderar kostnaden sociala avgifter, och så vidare?

• Butterscotch

Nej, jag tycker inte att det låter dyrt. Sångaren/sångerska måste ju träna in låten, eventuellt träna tillsammans med kantorn, samt åka till och från dopet + tiden det tar i kyrkan.

Låter helt ok med 1000 kr. 1500 för en känd svensk sångerska låter däremot väldigt billigt!

• jennie ellie

Låter billigt, för en känd svensk sångerska skulle jag betalt 50.000

• Flygfotogen

Helt OK pris. Hon erbjuder sina tjänster för 1000 spänn på er förfrågan. Då får ni ju finna er i det pris ni får betala eller leta någon annan. Svårare än så är det inte.

• Mamsen 25

tycker inte det låter dyrt...vad jag har hört brukar det ligga runt 1500 å upp...

*Fru Arvidsson 22/6-07*
  • LinaoMatilda
    Trikarn skrev 2008-02-07 22:14:03 följande:
    hmmm 500kr för en okänd tycker jag är max, jag menar tänk efter lite, vad blir det i timmpening i effektivt arbete??Sjunga 1-3 sånger?? det tar då inte lång tid!
    Men du måste ju öva in sångerna också. Det är ju inte så att du kan gå helt oförberedd och sjunga tre låtar och sen åka hem.
  • anhimiel
    Svar på #39
    Hej
    Jag har bland annat rest 30 mil enkel resa till ett bröllop och spelat och sjungit på bröllop. Då tog jag och min solist 1200 vardera och reseersättning. Samt mat innan vigseln (vi blev bjudan utan att vi frågade om det vilket var en god gest från brudparets mor, eftersom vi rest lång väg tyckte hon vi behövde äta lite innan) Vilket är ganska rimlig summa för förarbete, tidsåtgång och så vidare. Sedan har jag varit kator på andra bröllop som jag känt folk på, och det kan visserligen variera mellan 900 och 2000, men det beror ju lite på person och vad som känns helt ok.
Svar på tråden Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?