• wozzgirl

Diskar ni "allt" i maskinen?

Med allt menar jag.. även kastruller (de tar ju så stor plats) o vinglas (ripas lätt)..

Jag la precis igång en maskin med 4 kastruller + glas för jag ooorkar inte diska som gravid. Eg brukar jag diska kastrullerna för hand..

hur många maskiner kör ni /v? Varje dag eller?

• Svar på tråden Diskar ni "allt" i maskinen?
  • Fruochmamma

Diskar allt förutom finare glas, mina köksknivar och vissa grytor.

Nu när jag är hemma under dagarna blir det några maskiner/vecka.

• ShuppShupp

En maskin om dagen och den är stoppad med ALLT!

Varför ska man handdiska när man har maskin?

• Barntillverkning pågår

Jag kör nog allt förutom teflonkastruller och stekpannor. Nån gång kan jag handdiska nån enstaka kastrull men det är inte ofta...

• Eisa

Själv lever jag spartanskt och har ingen diskmaskin.

När jag växte upp så hade vi maskin och vi la nog in allt i den. Precis allt.

• LuMa

Har en smalare variant så det rymms ungefär en middag plus frukost i den. Kör minst en maskin varje dag och kör allt i den som bara får rum.

• Baammbbii

stoppar in allt utom stekpannor o gjutgärnspannor.... i snitt blir det 1 maskin om dagen

• delifi2

ibalnd när jag int eorkar så lägger jag in kastruller där, vinglas brukar jag oxå sätta in.

Men teflonsaker sätter jag aldrig in

• Barntillverkning pågår

Kör förresten minst en maskin per vardag på helgerna blir det nog två, men vår är bara 45cm bred så den rymmer ju lite mindre än en standardmaskin...

• Gladhannapanna

Vi diskar det mesta i maskinen, inte kristallglas, silverskedar eller saker med trähandtag. Stekpannorna går aldrig i maskin men kastrullerna åker med om det finns plats. Kör nog en maskin varannan dag under veckan och varje dag under helgen.

Men vi diskar massor för hand också, nappflaskor som man ska använda igen om en stund, träsmörknivar, stekpannor mm. Minst en handdisk om dagen!

Svar på tråden Diskar ni "allt" i maskinen?